TDI na 120-140 km/h opvallend trager

Gestart door Volvo S70, 06-07-2011 00:01:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo S70

Mijn S70 2.5D trekt tot 120 140 km/h pittig en fel op. hij rijdt dan ook in 10seconden 100km/h zonder inhouden. als je daarna doortrekt voel je opeens dat hij stopt met het "doortrekken" bij 140/kmh . je voelt dan dat de kracht wordt onderbroken waarna hij opvallend minder snel naar de topsnelheid "klimt"  er brandt verder geen lampje en ook als je afremt trekt hij gewoon weer normaal op, dus hij springt niet in de noodprogramma.

ik heb voorheen meerdere keren in deze auto's gereden die tot zeker 180 km/h goed doortrekken, dus er is waarschijnlijk iets aan de hand met mijn S70. De pomp is net afgesteld, de luchtfilter enz zijn vervangen bij de laatste beurt(ook is er een injectiereiniger in gegooid)

kan de lmm stuk zijn?

UserID6342

Ja dat kan heel goed, afhankelijk van wat voor type erop zit. Bij de diesels zijn door elkaar heen LMM en LHM's gebruikt en deze zijn niet hetzelfde. Als je hier langs komt kun je die ik hier heb liggen proberen, als deze hetzelfde is.

Volvo S70

maar als de lmm stuk is, is het dan niet zo dat hij ook tot 120kmh moet inhouden? zoals ik zeg stopt hij opeens met de felle "power" bij 140km/h en gaat het daarna opvallend minder snel omhoog

Garrett

Hallo,

Heb je al gekeken naar je turbodruk buis, wat ik vorige week schreef in dit topic,
Je ziet hem pas als je de kunstof afdek kap eraf haalt.

gr Garrett

pimsam

Een 2.5D heeft een LMM, een TDI heeft een LHM.

Het lijkt inderdaad op een LMM. Veel voorkomend van een slechte LMM is ook een zagend trekgedrag (nu ik dit zo lees kan ik me voorstellen dat je daar ook iets anders bij kunt voorstellen  :eusa_shifty:). Ik bedoel dus dat op hogere snelheid met flink gas geven, de trekkracht even minder wordt, dan weer beter, dan weer minder etc.

Een nieuwe kost via Ebay niet veel. Wel een originele (Bosch) pakken. Niet bij de dealer kopen.

Volvo S70

morgen ga ik even kijken naar die turbodruk buis. even schoonmaken en kijken wat ie dan doet.

Volvo S70

net terug van vakantie met mijn S70 en hij reed als een trein ! ik heb de turbodruk buis even schoongemaakt en die buisje zat echt helemaal dicht, even met een boortje geopend en hij kon weer ademen !

grijzev70tdi

Eveh wat vaker door rtappen, blijft het ook redelijk schoon. Achter je zie even niks meer, maar dat is maar even ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ik-rol

Ik wil voor de zekerheid de turbodrukhuis ook schoonmaken. Ik heb even in Vadis gekeken maar kan zo snel niets vinden. Heeft iemand een foto van het turbodruk huis toevallig?

Volvo S70

geen foto maar kan het je wel uitleggen. als je voor de auto staat, dan zie je de kunstof afdekkap. Als je daar met je hand achter voelt dan zie /  voel je de buis. Hij loopt bijna over de hele breedte van de motor. En aan de linker kant op de kop zit de nippel waar dat slangetje overheen geschoven zit. Deze eraf trekken en met een klein boortje het vuil eruit boren.

Jans Duiven

#10
Ik zal hem morgen ook even laten uitlezen.

De VAG diesel had af en toe geen puf bij >2800 toeren.

EDIT: Nog niet laten uitlezen vandaag wegens gebrek aan personeel deze dag bij Brouwer
en toen ik langs kwam liepen er teveel kijkers/kopers met vragen voor Gerben rond.
Volgende week maar even kijken. Vandaag nog geen last gehad van inhouden.  ???


Jans Duiven

Na wederom inhouden bij 120 km/uur en hoger en het zagende trekgedrag, heb ik een splinternieuwe LMM
geïnstalleerd en het probleem blijft nu al een dikke week weg.

Hans

Volvo S70

leuk om te horen !  hij zal nu dan ook lekker doortrekken dot zijn top  ;)