dehaaz, Rode 850 T5 naar een DOP T-5R

Gestart door dehaaz, 01-08-2011 16:04:06

Vorige topic - Volgende topic

dehaaz

Even een update

De rode 850 T5 is toch weer terug gekocht   ;D

Nu heeft de rode een Turbo buis die over het blokt loopt en de T-5r heeft het het standaard. Is dit nog leuk om het om te bouwen of heeft het eigenlijk te weinig voordeel? T-5R heeft lekker een nieuwe apk. Enkel een draagarm rubber (heb er polyrubber ingezet). De 3'DP moest eronder uit vanwege geen kat. Nog wat klein spul lampje vervangen en dergelijke. Kan weer heerlijk een jaar vooruit!

grijzev70tdi

Zijn 3 leuke volvo's op een rijtje :D

Rode T-5 is niet verkeerd hoor, mooie wielen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

beunmaat

Gaaf hoor, een DOPje met 2 pijpen eronder ;D.

Die rooie is ook erg netjes

)()()sT

Wat ga je nu met de oude/nieuwe rooie doen?

De rode heeft dus de af-fabriek reversed pijpen. Theoretisch scheelt het iets aangezien de weg turbo-IC-inlaat korter is en is het leuk om om te bouwen :D

dehaaz

De rode rijd mijn moeder nu in. Had er al een hoop onderhoud aan gedaan dus was makkelijk om er voor te kiezen om die weer terug te kopen. 

Ga nog een keertje die RIP pijp omzetten. Heeft ze toch niet nodig.  De rode is ook gechipt. Heb daarom al een blokje onder het pedaal gelegd  anders gaat het te hard allemaal  ;D

De DOP is wel een stinkerd.  Als iemand achter me rijd ruikt die dat wel. Dat gaan we maar is uitzoeken.

dehaaz

Waarschijnlijk is het stinken voorbij. De slang van de carterventilatie bovenop het blok was los geschoten. Zag een plekje op mijn turbo. Onder het deksetje was het goed nat.

Daarna dacht ik even snel de RIP om te bouwen, ik heb nog tijd over!  sta je toch tot 00.00 uur in de kou al die slangenklemmen vast te maken.

Ben wel blij met de upgrade. Merk toch aardig wat verschil. De buis van de T-5R is behoorlijk gedeukt lijkt me niet bevoordelijk voor de FLOW. Heb hem toch op de T-5 gezet. Vervanging komt wel een keer.

Al het gele is nog van de vorige eigenaar en dat ga ik vervangen of weer zwart maken. zo geel is niet helemaal mijn kleur ;D

)()()sT

Gelukkig, want dat was het eerste wat ik net dacht ;D
Hoe stonk je T-5R dan? Als ik met m'n 850 bv. een afrit op rij en afrem komt er bij mij ook zo'n gore carterdampengeur binnen als ik het raam of schuifdak open heb  :eusa_sick:

;)

UserID6342

Mooi dat het stinken weg is natuurlijk en ja ach, die pijpenkneut vind je of mooi of niet natuurlijk.  Is wat je wat jezelf prettig vind natuurlijk.  Of het echt allemaal zoveel uitmaakt durf ik wel te betwijfelen hoor...

dehaaz

Bij mij was het heel verschillend met die geur.  Was laatst alleen heel erg toen ik met vijf grote mannen in de auto een beetje gas aan het geven was.

Ja misschien is het een gevoel met die buizen. Echter lijkt hij bij mij wat meer druk te geven in mijn meter.  Heb een standaard meter daar is het niet zo goed op te zien. Dus was het me effectief op levert weet ik inderdaad ook niet.

grijzev70tdi

Citaat van: )()()sT op 18-01-2012 06:56:42
Gelukkig, want dat was het eerste wat ik net dacht ;D
Hoe stonk je T-5R dan? Als ik met m'n 850 bv. een afrit op rij en afrem komt er bij mij ook zo'n gore carterdampengeur binnen als ik het raam of schuifdak open heb  :eusa_sick:

;)

Hier ook, vooral bij de koude start, maar is vooral benzine wat je dan ruikt

elianmars

Gefeliciteerd met je verjaardag  ;) ;D

grijzev70tdi

dehaaz

Citaat van: elianmars op 19-01-2012 22:44:25
Gefeliciteerd met je verjaardag  ;) ;D

Haha sterk,dank je, was 2 januari maar waar kan jij zien dat ik jarig was?

elianmars

Citaat van: dehaaz op 20-01-2012 08:24:35
Citaat van: elianmars op 19-01-2012 22:44:25
Gefeliciteerd met je verjaardag  ;) ;D

Haha sterk,dank je, was 2 januari maar waar kan jij zien dat ik jarig was?

Oh echt?  ;D ;D

Je stond gisteren in het rijtje van de jarigen. Op de homepagina, onderaan, bij "Komende gebeurtenissen".

dehaaz

Maar weer eens  een update. Zit eigenlijk elke dag op het forum alleen ben niet zo een typ miep. In elk geval ben ik blij met de mensen die dit wel zijn, heb ik wat te lezen :-)

DE DOP

gedaan
- carterventilatie
- distributieriem + waterpomp ( laten doen bij 330.000km)
- Allebei de stoelverwarmingen gemaakt. ( snoertjes verlengd)
- gasklephuis schoongemaakt
-

APK voorkeuring gehad. Wist dat hij er niet door ging komen. Wist al dat de linker aandrijfashoes versleten was. Daarom even voorkeuring zodat ik maar 1 keer onder de auto hoef te liggen. Normaal klus ik dit allemaal op de straat, vanwege verschillende omstandigheden toch maar eens een doehetzelfgarage opgezocht.

http://www.doehetzelfgarage.nl/  in de buurt van utrecht.(geen aandelen) Top als je een brug nodig hebt! Je kunt ook nog wel eens hulp vragen en wat gereedschap lenen. ( kwam goed uit voor de borgklem van de homokineet)

APK punten
- CO te hoog ( iemand toevallig een downpipe met kat te leen voor een 15g conische flens ? :-) )
- ABS lampje brand ( tracs ook)
- Stuurkogel hoesje gescheurd.

To do
- uitlijnen
- voorbumper ligt er helemaal af (iemand t-5r / R bumper in kleur DOP?)
- parrot ck3100 inbouwen
- Ben bezig met daklijsten langs de ramen te spuiten.

Had al eerder aangegeven dat die een beetje rookt. Ben bang dat het de klepsteelrubbers zijn. Wil nog steeds graag een chippie maar denk dat de rubbers eerst maar eens aangepakt moeten worden.

DE RODE
heeft eigenlijk weinig te klagen. Rijd 15km per dag en doet het prima.

gedaan
- Wiellagers L en R voor vervangen.

to do
- Central deurvergrendeling bestuurderskant werkt niet.