Wie ben ik..Moorf01 stelt zich voor

Gestart door moorf01, 02-08-2011 11:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

moorf01

Beste forumleden..en mede 850/v70/volvo genieters..

Ik ben nu in het bezit van mijn tweede 850 station ( vanwege de hond enzo..ruimte..) Eerste was een ietwat saaie...donkergroene met stoffen bekleding..10 V. Nu heb ik een rode ( foto's volgen)  20V..met mooi zwart leder, airco, stoelverwarming ( laatste twee helaas nog onwerkend  :-\)

Wat heb ik er aan gedaan sinds aanschaf ( dat is nu denk ik 7 maanden geleden, was op het eerste gezicht/gehoor een drama bak..super dof, liep compleet beroerd ook op benzine..maar ik ken de motoren en voelde  :eusa_snooty: dat de motor nog goed was..bak en koppeling ook.. interieur was verwaarloosd maar zeker redbaar)

- Koppakking vervangen
- Nieuwe verdamper
- Achterklep hyudraulische dingen vervangen
- Nieuwe 850 achterlichten
- Alle vacuumslangen/gasklephuis e.d vervangen/schoongemaakt
- Nieuwe stationairklep
- Lederreparaties bestuurderstoel en bijrijder
- Kachelmotor "gereviseerd" ( dwz nieuwe koolstofborstels erin)
- Achteruitenwisser gerepareerd ( zat los etc)
- Uiteraard oliewissels/filters
- Complete ontsteking vervangen
- Originele bigfront radio ingebouwd
- Speakers achterdeuren gerepareerd ( siliconenkit..ja ik weet t ;) maar werkt top)
- Nieuw eindstuk uitlaat
- Stabilisatorstangetje LV vervangen
- Hondenrek geinstalleerd
- Distributieriem en multiriem vervangen

Bij de Apk kwamen een aantal puntjes nog naar voren waaronder handrem ( heb ik inmiddels afgesteld) en een olielek. Dit lek leek voornamelijk de krukaskeering te zijn. Echter na vervanging van beide nokkenaskeringen ( zeer veel olie daaromheen) en reinigen van carterontluchting, is het olielek nihil..dus prima.

Nu ik weer helemaal blij was over het verminderen van het olielek..en hij weer tip top in orde is..heb ik hem maar eens een goede poetsbeurt gegeven ( niet de eerste hoor  ;))..mooie bak is het!

Nou ja..ik hoop dat ik wat hulp kan bieden aan mensen met problemen..en vice versa  :)

Groeten Frank

dita

Hoi Moorf01,

goed verhaal en welkom,
enne  ze houden hier van foto's  ;)
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

LQDI

Welkom. Je hebt er al een beste pleur werk mee gehad zo te zien. Veel plezier en succes op t forum.

Stille hint: Foto's? ;D

henry classic v70

Welkom Frank, het aantal rode 854/855 stijgt met grote sprongen :eusa_clap:
In verloop van tijd hebben we naast de rode R meeting ook nog een rode 854/855 meeting een "Rooie meet" dus ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

moorf01

Foto's komen..ben er inderdaad druk mee geweest. Maar ik hou ervan!  :) Straks even in de pauze een nieuw luchtfilter erin, dat wordt de eerste keer voor mij ( heb altijd zo'n gevoel van ja daar zou t wel niet aan liggen)  :eusa_shhh:

En ja..dat rood..ik ben er van gaan houden..ik had niet echt een keuze of zo toen(prijscategorie kwestie)  maar die combi met zwart leer en een beetje schone velgen + nette achterlichten maakt m al heel snel echt mooi..

leuk forum is dit..enthousiaste mensen enzo! top

daytonawim

Welkom, je bent in elk geval flink van start gegaan :-), wat foto's zouden zeker niet misstaan.

Rood is een mooie kleur, alleen altijd veel onderhoud, ik heb begrepen, dat je autoshampoo moet hebben
die PH neutraal is.


moorf01

#6


Na wat gestruggel en verkeerde foto upload  :eusa_whistle: bij deze mijn rode schoonheid ( ahum) Dat je zo'n auto kan kopen voor 200 euro is ongekend he 

Gr Frank

P.s Die achterlichten glimmen in werkelijkheid ZEER HARD  :eusa_naughty:..en het rubber/plastic ziet er iets minder dof uit ( moet zeggen dat ik een beetje grijzig niet eens lelijk vindt maargoed) En ja..er zit een oud type voorbumper onder..en nieuw achter ..ook iets wat me niet stoort..ziet er wel cool uit  8)

)()()sT

Heey,

een alter 1 estate..... maar wel met een alter 2 achterbumper ;)
Welkom!

dehaaz

Mooi rood is niet lelijk!!!

Hij glimt goed zeg!!!

moorf01

Ph neutrale autoshampoo...ik gebruik altijd linksdraaiende enzymenshampoo  :D Valt mij alles mee hoor.. hij moet alleen nog in de turtle wax gezet..ik heb alleen niet zo'n ZIN :P

daytonawim

Citaat van: moorf01 op 02-08-2011 14:34:39
Ph neutrale autoshampoo...ik gebruik altijd linksdraaiende enzymenshampoo  :D Valt mij alles mee hoor.. hij moet alleen nog in de turtle wax gezet..ik heb alleen niet zo'n ZIN :P

Ik zou iets anders gebruiken dan turtlewax, mijn rode 850 bleef daarmee ook niet zo lang mooi :-(

Overigens als je em al gecleanerd hebt moet je niet te lang wachten met je beschemlaag.

jacar

Welkom Frank, mooi verhaal en een keurig nette auto.

Veel plezier en veilige km´s toegewenst

moorf01

Ja ik zal idd zsm de wax aanbrengen..eerst maar toch wel een beetje turtle ( net gekocht voor een tientje  >:() en dat van die lijnolie..zal ik ook tzt zeker doen. Hoe vaak kun je trouwens die commandant "polijster"  ( 4 dacht ik)  gebruiken op doffe en weer dof geworden plekken? met dof bedoel ik ...roze achtig.. Ja nou goed..goedkoop aangeschaft..idd wat werk..maar over een paar maanden merk je dat nauwelijks.

Stom was wel dat op advies van een "kenner" ik te snel begon aan de koppakking..terwijl in werkelijkheid de verdamper superhard lekte..maargoed :eusa_shhh:

Dank voor alle leuke reacties!

daytonawim

#13
Met die cleaner wel effe oppassen met name op randen en rondingen, die slijten het snelst door.

Overigens die opmerking van die shampoo is geen fabeltje hoor ! (heb ik mij laten vertellen)







moorf01

Ok..een goede wax zou in principe toch ook die roze kleur weer genoeg moeten ophalen toch? hoop ik  :)