knarfmk1's 850 Blog

Gestart door knarfmk1, 15-08-2011 23:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knarfmk1

bedankt :) spoiler komt van een 960 af, moet wel in het midden ingekort worden. Of als je het echt mooi wilt doen 2x voor aan de zijkant en dan daarna in de plamuur en lak, dan kan je die gleuf in het midden wat breder houden ;)

peteRRR

De Volvo staat er lekker bij maar wat ben jij goed bezig met je MK1 project,...dikke complimenten! :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

knarfmk1


SirRutte

Hij leeft nog :D

Mooi dat m'n eerste 850 nog steeds bevalt, heb je de 350dkm al aangetikt?

knarfmk1

jazeker, en heeft net weer een nieuwe einddemper gekregen  :)
350.000 heb ik denk ik nog niet aangetikt, wel dichtbij, km-teller tandwieltje is er namelijk ook mee gestopt, heb al een nieuwe liggen maar de dealer hier kan (of wil..) mijn km-stand niet uitlezen (obd II) zodat ik m op de goede stand kan zetten. het zou wel moeten kunnen..

SirRutte

Late reactie, maar moet zeker kunnen!

De 850 die ik na deze reed had ook een kapot tellerwieltje. Als je de OBD aansluiting naast de sigarettenaansteker hebt dan kan de dealer de stand voor je uitlezen. Ik was hiervoor iets van 20 euro kwijt.

knarfmk1

Zondag even wezen rijden op zandvoort  :eusa_dance:











De 850 had er totaal geen probleem mee, alleen de remmen hadden wat last van fading.. stond al op de To-do-list!


knarfmk1

Zooo,

hier ook weer eens een update;
-Schokdempers vervangen
-Schijven en blokken (Ferodo DS2500) voorzijde en remvloeistof (5.1) vervangen
-Veerpootbrug
-Uitgelijnd met 2-2,5° camber

en vrijdag weer even op zandvoort gereden!

Inboard actie: http://youtu.be/dMT0TY61gmQ




knarfmk1

Resultaat overigens: met (behoorlijk versleten) yokohama parada spec-2's op de voorwielen nog steeds een hoop onderstuur, een 2:27.14 Onderstuur is wel minder dan met standaard camber afstelling. Ik ga mijn stabi achter eens bekijken wat die precies is, en vervangen voor een dikkere, tevens ga de inserts voor het subframe voor proberen. Ik wil er niet teveel aan doen want daar heb ik de Golf mk1 eigenlijk voor ;)

SirRutte

Wat gaaf Frank dat je nog steeds plezier van die auto hebt! Mis hem af en toe nog steeds wel eens ;)

Hij ziet er super uit, mooie foto's!

knarfmk1

Afgelopen zaterdag weer op Zandvoort wezen rijden, nu met als nieuwigheden subframe inserts en Federal 595Rs-r op de vooras.
Het was weer even leuk! Het begon zaterdag om 13:00, en het zou volgens buienradar 's middags niet meer regenen, ideaal dus! De werkelijkheid lag iets anders met af en toe een bui en zelfs nog even hagel! 

Erg leuk om eens in deze wisselende, en erg tricky omstandigheden te rijden!
De baan ging van nat, naar op sommige plekken een droge lijn, naar weer zeiknat. Over het algemeen was het gewoon erg glad  Vooral de Hugenholtz, Hans Ernst Bocht, en de Kuhmobocht waren zeer tricky, wat ook resulteerde in een bijna spin in de Kuhmobocht in de eerste sesse, en tevens in de Hugenholtz in de tweede sessie, de muur kwam wel erg dichtbij.. 

Hier nog wat inboard actie van mij:
Sessie 4: Bijna spin rond 10:15:
http://youtu.be/5K7zQQ4-Ns8?t=10m15s

Sessie 7: Bijna spin rond 13:47:
http://youtu.be/mGcwDf-aCgA?t=13m47s

twotone

Mooie redding beide keren! Lijkt me toch een hele ervaring zo op 't circuit ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

knarfmk1

Deze is still going strong!

Inmiddels 7,5 jaar in bezit en 363000 op de teller, in werkelijkheid iets meer, de teller heeft ongeveer 30-40.000km stil gestaan door een kapot tellerwieltje en heb de echte stand niet kunnen achterhalen. Heeft me maar 2x in de steek gelaten, 1x door een kapotte nokkenassensor en 1x door een haperende brandstofpomp.

Heeft al menig vakantie gereden zoals rondreis Italie, Oostenrijk, Schotland enz.



Krijgt verder gewoon zijn reguliere onderhoud en af en toe een extratje zoals witte zijkippers of het kunststof van de bumpers weer even mooi grijs maken. Enige echte ding is dat het linker voorscherm en de motorkap wat last van roest beginnen te krijgen. Ik ben zijdelings wel een beetje aan het kijken/dromen over een P2 V70R, maar ik zal in de 850 nog wel een jaartje blijven rijden zolang er niks geks gebeurt, hij rijdt namelijk nog heerlijk!
Afgelopen zomer reed ik vanuit zuid-Duitsland enigzins in de buurt van de Nürburgring dus daar maar even een rondje over gereden  8) :




Inboard:
https://youtu.be/XhoKA-MOf8w

En nog een fototje met mijn echte Ring-racer  :eusa_dance:




hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Benny850

Leuk om te zien! Zandvoort en Assen heb ik al eens een aantal keer op gereden. De ring staat voor dit jaar ook op het lijstje. Je voelt je 'vrij' op een circuit.