Programmakiezer en ABS

Gestart door morrison, 20-09-2011 18:19:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

morrison

Beste Roffelaars,

heb de volgende vraag. Klopt het dat het ABS systeem van invloed is op de programmakiezer? ??? Dus de "economy-, sport- en winterstand". Waarom vraag ik dit. Laatst bij het vervangen van de ashoes aan de rechterkant, is bij het demonteren van de abs stekker een van de bussen blijven zitten. Met andere woorden de boel is afgebroken :o . Van de week worden draad en bus weer herenigd middels "splicen".

Heb nu dus ook een "Tracs" en "ABS" onder mijn klokkenwinkel branden. Natuurlijk veroorzaakt door de kabelbreuk ;D. Uitlezing van het ABS-systeem geeft ook aan dat het probleem rechtsvoor zit. Na reset blijven "Tracs" en "ABS" branden.

Kan nu dus ook geen selectie maken middels de programmakiezer tussen sport- en economystand. Ook de winterstand kan niet worden geselecteerd. Er verschijnt namelijk geen pijl als waarschuwingslamp.

Graag jullie reactie om te zien of jullie daar ervaring mee hebben en jullie kunnen bevestigen dat inderdaad een storing in het ABS systeem van invloed kan zijn op de programmakiezer. Zal er waarschijnlijk zelf wel achter komen als de breuk verholpen is, maar effe checke of het elektrisch van invloed op elkaar is.

Groeten,

Michel.





thuur

De ABS controller is verantwoordelijk voor het snelheidssignaal in de auto. Als bron dient de sensor RV.


Gr 8)

morrison

Heb gisteren de bedrading van de ABS stekker gerepareerd. Na een reset van de foutmelding was de klacht verholpen. Het ABS- en TRACS off lampje gaan nu uit en blijven uit.

Echter het probleem van de selectie via de programmakiezer was er nog steeds. Nu had ik gezien dat de "dikke pijl" als waarschuwingslamp niet brandde bij het omdraaien van het contact. Zodoende maar weer de klokkenwinkel gedemonteerd en het lampje achter de "dikke pijl" maar eens vervangen. Na montage van de klokkenwinkel en aanzetten van het contact weer een "dikke pijl" in het vizier ;D.

Nu bleek dus ook dat de lampjes voor economy en sport op de programmakiezer weer branden. Als ik de winterstand selecteerde ook weer een "dikke pijl" die ging branden. Blijkt dus dat het "dikke pijl" lampje in serie staat met de indicatie op de programmakiezer ???.

Maar goed, weer wat geleerd en alles is weer opgelost.