Geschrokken... van turbodruk meter van Equus

Gestart door Oele, 17-06-2004 21:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oele

In het Turbo druk metertje van Equus, kun je een schattig lampje doen, waarmee je ook als het donker is de druk kunt aflezen.

Als je het in stijl wil doen van de Volvo zitter er drie kleuren plastic hoesjes bij, die je over het lampje kunt doen, vervolgens duw je het lampje met hoesje in jouw kleur het metertje in...

Zo rijdt ik al 5 maanden heel tevree rond, ik had wel gezien dat de meter niet helemaal netjes op nul stond als ie uit was, maarja dacht ik niks aan de hand... Met de 15G kwam de meter zo rond de 1bar, netjes toch.

Nu ik de 15G ingeruild heb voor de 18T en bijbehorende chip bij Rica toch maar eens met een echte meter getest en wat blijkt mijn meter geeft 0,2 bar te weinig aan.....

Oepsa, met de 15G reedt ik dus op zo'n 1,2 bar, na de 5000 toeren ging die terug naar de 0,8 = 1,0 bar.

Met de 18T heb ik 1 dag voorzichtig 1,2 op de meter gezet met half gas, en nog het oude chippie... Dit was dus 1,4 bar.... Oeffffff!!!!!!!! Gelukkig haalt ie dat nu niet meer met de nieuwe chip.... en kon ik snel bij Rica terecht...

Ik geloof dat ik wel geluk gehad heb en bij deze dus nu de tips.

1. Voor alle mensen met een equus metertje gooi het rubbere kleurtje om het lampje weg, dit drukt tegen de veer, wat ervoor zorgt dat je meter te weinig aangeeft.
2. Het is toch wel belangrijk dat je weet of je meter goed is.....
3. Als je meter niet op nul staat als ie uit staat, is er wat mis....
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Citaat van: Ludo op 17-06-2004 21:41:31
Citaat van: Oele op 17-06-2004 21:29:55
Ik geloof dat ik wel geluk gehad heb .....

of het is een bevestiging dat het 15G'tje toch meer aankan dan er gezegd word.   :-X

;)

Héél kort maar......  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl