Knipperautomaat stuk?

Gestart door Gert, 03-11-2011 21:19:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Sinds vanavond vertoont mijn V70 2.5D het volgende probleem: als je richting aangeeft, blijft de richtingaanwijzer branden, hij knippert dus niet. Dit is zowel links als rechts het geval. Als ik de alarmlichtschakelaar aandoe, gebeurt er helemaal niets. Waar kan dit aan liggen en waar zitten de eventueel defecte onderdelen?

Overigens heeft de auto wel een trekhaak, maar ik rijd nooit met een aanhanger.
Rust roet...

elianmars

#1
Het relais zal waarschijnlijk kapot zijn.

En het relais is de knop van de alarmlichten (als je die uit het dashboard haalt, is het een behoorlijk groot ding).

Nummer 9 op de afbeelding:


LeonW

Trekhaak is wel de eerste verdachte, stekkerdoos wil
wel vaker voor dit soortgelijke storing veroorzaken.

Zou beginnen om deze te controleren op waterintrede.
Volvo S70 2.5T

ulkeman

knipperlicht module wil wel vaker haperen.
er al is uitgehad en schakelaar paar keer goed bewogen? kijken of het resultaat heeft?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Gert

Hoe krijg ik de alarmlichtschakelaar eruit zonder de boel te slopen? Via de asbak of moet er veel meer uit elkaar?
Rust roet...

elianmars

Je zou het kunnen proberen via de voetenruimte van de bijrijder. Tapijt opzij trekken, kunststof plaat weg halen en dan met je hand de achterkant van de unit opzoeken en naar buiten drukken.

Het staat me bij dat ik het op die manier heb gedaan.

MVeldhuis

Radio of asbak er uit is ook maar een kleine moeite.

Gert

Het relais er even eruit halen (na eerst de asbak te hebben verwijderd) en een beetje met de draadjes jutteren bleek voldoende. Tja, hij wordt een dagje ouder (451.000 km). In elk geval bedankt voor de tips
Rust roet...