lambda sensor blijft rijk mengsel aangegeven

Gestart door S70 G3, 04-12-2011 22:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S70 G3

Bij mij S70 2.5 uit 98 blijft de lambda sensor aangeven dat hij een rijk mengsel ziet dus gaat de ecu minder brandstof inspuiten maar lambda sensor blijft rijk aangeven.
Ecu maakt er zo'n arm mengsel van dat er niet meer mee te rijden valt!
Lambda sensor vervangen helpt niet.....hij doet dit op benzine en lpg

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? Ben reeds bij 3 garages geweest maar alle 3 hebben de storing niet kunnen oplossen.......

antraciet


S70 G3

nee, volgens mij niet, de cat is wel net vervangen maar die zit achter de lambda sensor

antraciet

ff je voet tegen de uitlaat. Misschien een klem oid niet goed vast  ;)

S70 G3

waarom zou de lambda sensor dan rijk blijven aangegeven? Ik kan niet horen dat er een lek(je) zou zijn maar zal dat nog wel even controleren.

antraciet

Bij mijn rooie zit een gaatje in de uitlaat en geeft de sensor ook een fout  ;)

grijzev70tdi

Lambda lampje blijft bij jou toch niet branden Arjen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo


-D©©©L-

Citaat van: S70 G3 op 04-12-2011 22:43:04
Bij mij S70 2.5 uit 98 blijft de lambda sensor aangeven dat hij een rijk mengsel ziet dus gaat de ecu minder brandstof inspuiten maar lambda sensor blijft rijk aangeven.

Hoe heb je geconstateerd dat de sensor "rijk" blijft aangeven ?



MVeldhuis

Als je sonde aangeeft dat het rijk is maar het is arm, dan is je sonde dus stuk.
Dus je hebt of 2 stukke sondes gehad, of het is wellicht dan toch rijk?

haasje

Is de sonde vervangen door een originele of een imitatie?

prefect

En wanneer imitatie: door het juiste type? 20-kleppers en 10-kleppers hebben een andere sonde!!!

S70 G3

Zit geen gaatje in de uitlaat
Volgens diagnose apparaat van ex. volvo dealer bleef het mengsel te rijk. Normaliter moet het van rijk naar arm veranderen en dan weer naar rijk. Op die manier schommelt het rond lambda=1.
Lambda sensor vervangen door originele sensor: een NTK OTA4N-5B1, maar geen verandering!
(B5252S motor 10 klepper 140 pk)
Wat zou het storingsbeeld zijn als de verwarming van de lambda sensor uitvalt?

Ludo

Foutcodes kunnen soms meer zeggen.
Het rijke mengsel kan ook door andere sensors komen.

thuur

Dan krijg je een foutmelding op de voorverwarming van de sonde. Verder veranderd er weinig: het duurt dan alleen langer voordat de sonde op de ideale bedrijfstemperathuur is.

Er lekt geen injector?


Gr ;)