Auteur Topic: Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...  (gelezen 58859 keer)

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 T5-AT-1994-G3
Re: Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...
« Reactie #810 Gepost op: 24-08-2020 09:11:55 »
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. En nieuwe onderdelen voor de 850's/x70's worden wel steeds problematischer. Steeds minder is er nieuw te krijgen, Er is wel voldoende after market spul maar dat past dan weer niet echt lekker en zit je weer te klooien om het goed te krijgen. En dan ben je zomaar een complete zaterdag kwijt aan iets wat eigenlijk in anderhalf uur klaar had moeten kunnen zijn.

Veel succes met je verkoop en met je Subaru!
Dank! Wat me vooral tegen is gevallen is dat je niet kan bouwen en verder. De Volvo voelt als een soort Eiffeltoren. Zeker de moeite waard om in stand te houden, maar tegen de tijd dat ze het bovenste gedeelte aangepakt hebben moeten onderaan de klinknagels alweer vervangen worden. Het houdt niet op, en het bescheiden streven om eens een keer twee maanden geheel storings-/sleutelvrij te rijden is in de afgelopen drie jaar geen moment waargemaakt. Als ik de Volvo privé had gereden, en zelf de kosten had moeten betalen was ie allang weg gegaan.

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #811 Gepost op: 24-08-2020 09:34:18 »
Zelfs met 6-7 jaar oude auto's met hoge km stand en 45dkm per jaar ontkom je niet aan extra onderhoud/reparatie. Al is elke twee maanden wel erg veel natuurlijk.
Maar het is ook afhankelijk van de gebruiker, voor de een moet na elk piepje gelijk alles worden nagekeken, een ander stopt pas als de uitlaat er onderuit valt, want anders is de oplossing de radio luider zetten.

Hopelijk heb je meer plezier in de volgende auto.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T5-AT-1994-G3
« Reactie #812 Gepost op: 24-08-2020 09:53:59 »
Zelfs met 6-7 jaar oude auto's met hoge km stand en 45dkm per jaar ontkom je niet aan extra onderhoud/reparatie. Al is elke twee maanden wel erg veel natuurlijk.
Maar het is ook afhankelijk van de gebruiker, voor de een moet na elk piepje gelijk alles worden nagekeken, een ander stopt pas als de uitlaat er onderuit valt, want anders is de oplossing de radio luider zetten.

Klopt wat je zegt hoor. Er zit een subjectief aspect aan. Maar wat je zegt: elke twee maanden is al erg veel, en zelfs dat is nooit gelukt de afgelopen jaren. Ik ben niet kinderachtig qua piepjes of rammeltjes. Ik heb wat dat betreft geen overbodige dingen gedaan. En laat die uitlaat nu net een onderdeel zijn dat bij Volvo's (in elk geval de 700/900 en 800 serie) kennelijk wel het eeuwige leven heeft. Plezier heb ik zeker wel gehad met de T-5.

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #813 Gepost op: 24-08-2020 11:04:02 »
Jammer maar je hebt inderdaad wel goed geknokt.

Een 850 als daily lukt mij wel nog (? heul gevaarlijke uitspraak  :eusa_think: :angel: I know). Ik heb mijn R wel al een stuk langer (12j) en nog steeds heb ik niet alles aangepakt...

Draagarmen is wel straf, mijn Meyle HD zitten er bijna 10j en 2ton onder en nog steeds goed...

Qua geluid kan ik een boxer (als één van de weinige 4 cilinders) wel waarderen, hopelijk is de kwaliteit vergelijkbaar met Toyota.
Is een nieuwe Corolla TS hybrid geen optie (gezien lease?) want die vind ik er wel strak uitzien en deze schijnt een stuk dynamischer te rijden dan alle vorige...

KIM

• Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
« Reactie #814 Gepost op: 24-08-2020 11:11:46 »

Klopt, maar het kan ook aan de auto liggen hoor. Ik heb er twee en daarvan vraagt er 1 continu om aandacht terwijl de ander het normale onderhoud nodig heeft.
Zo'n auto die continu om aandacht vraag ben je een keer zat.

Heel begrijpelijk aallemaal dus.

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T5-AT-1994-G3
« Reactie #815 Gepost op: 24-08-2020 11:12:57 »
Jammer maar je hebt inderdaad wel goed geknokt.

Een 850 als daily lukt mij wel nog (? heul gevaarlijke uitspraak  :eusa_think: :angel: I know). Ik heb mijn R wel al een stuk langer (12j) en nog steeds heb ik niet alles aangepakt...

Draagarmen is wel straf, mijn Meyle HD zitten er bijna 10j en 2ton onder en nog steeds goed...

Qua geluid kan ik een boxer (als één van de weinige 4 cilinders) wel waarderen, hopelijk is de kwaliteit vergelijkbaar met Toyota.
Is een nieuwe Corolla TS hybrid geen optie (gezien lease?) want die vind ik er wel strak uitzien en deze schijnt een stuk dynamischer te rijden dan alle vorige...

Ik wil geen reguliere lease. Dan breng je maandelijks toch ook een aardig bedrag weg. Daarom was youngtimer regeling wel interessant. Maar met een betrouwbare eigen auto is rijden met km vergoeding ook zeker de moeite waard. En die boxers klinken ook erg fijn ja.

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T5-AT-1994-G3
« Reactie #816 Gepost op: 24-08-2020 11:15:49 »
Klopt, maar het kan ook aan de auto liggen hoor. Ik heb er twee en daarvan vraagt er 1 continu om aandacht terwijl de ander het normale onderhoud nodig heeft.
Zo'n auto die continu om aandacht vraag ben je een keer zat.

Heel begrijpelijk aallemaal dus.
Hij is nu in orde, dus prima voor de verkoop. En met droge ogen kan ik erbij zetten dat op het onderhoud niet bezuinigd is ;-)

Piet

• AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #817 Gepost op: 24-08-2020 11:20:15 »
Tja, het beginnen nu toch wel echt oldtimers te worden met de ongemakken die daar bij horen, zoals het moeizamer kunnen verkrijgen van originele onderdelen.
En oldtimers zijn meer hobby auto's dan auto's voor dagelijks intensief gebruik.

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T5-AT-1994-G3
« Reactie #818 Gepost op: 25-08-2020 13:56:36 »
Tja, het beginnen nu toch wel echt oldtimers te worden met de ongemakken die daar bij horen, zoals het moeizamer kunnen verkrijgen van originele onderdelen.
En oldtimers zijn meer hobby auto's dan auto's voor dagelijks intensief gebruik.
Ik denk dat je de kern te pakken hebt. Alhoewel die bewering deels onderuit gehaald kan worden door zo'n gast die in een P1800 5 miljoen kilometers aflegt. Maar die heeft er vast ook de nodige kosten aan gehad. ;D
De 850 is nu technisch goed. Prima moment om 'm in de verkoop te doen, hopelijk komt ie bij een liefhebber terecht.
« Laatst bewerkt op: 25-08-2020 14:20:58 door Wouter1973 »

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #819 Gepost op: 30-08-2020 15:07:03 »
Ik begrijp de keuze zeer goed!

Ik heb mijn 850 nog als hobby-auto en dat bevalt prima!