Douwe's Zoon heeft een Alter 1

Gestart door Douwe, 17-12-2011 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Douwe

Zo, ik ben weer heelhuids thuisgekomen.Er ligt al een tijdje een oliefilter ergens te wachten op montage :angel: maar meestal komt er wel weer iets tussen.
Maar een interval van 15dkm is me echt te gortig dan staat hij meer op de brug dan op de weg :eusa_think:,de laatste keer heb ik de olie + filter tegelijk laten vervangen met de distributieriem.De kilometerstand was toen 490 Dkm. en bij het nakijken blijkt het filter er sinds oktober 2009 onder te zitten(Time flies when you have fun ;D).
In totaal heb ik sinds die tijd ongeveer 6 liter olie bijgevuld :angel:.
Misschien toch volgende week maar eens het nieuwe filter monteren en de DOP'er voorzien van nieuwe olie :eusa_whistle:.

Dat heeft de DOP'er wel weer verdient na 585.028 km.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Jack v

filter ligt hier in het schap ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Citaat van: Jack v op 26-01-2012 23:11:05
filter ligt hier in het schap ;D

Ok dat scheelt weer zoeken ;D ;D
Neem ik die morgen wel mee, dan zal ik volgende week de smeerderij eens vervangen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

850blues

Citaat van: Douwe op 26-01-2012 23:09:26
de laatste keer heb ik de olie + filter tegelijk laten vervangen met de distributieriem.De kilometerstand was toen 490 Dkm.  ..oktober 2009.
nu 585.028 km.

:eusa_think:

95 dkm met het zelfde filter en olie....

... vandaar dat Thuur bijna een hartverzakking kreeg  ;D

btw: volgende wissel bij 700 dkm?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Douwe

#94
Vandaag met Jack weer eens met de Turk bezig geweest,klacht is nog steeds gelijk:
Na accuwissel geen vonk meer.

Wat hebben we tot nu toe gedaan:
Zekering 6 verwijderd
Relais 210 geplaatst
Boubine verwisseld
Nokkenas sensor vervangen
Krukassensor vervangen
Relais van de computer verwisseld
Andere kabels gemonteerd

Opties voor volgende week:
Contacktring slot
Massa nakijken.

Bij aankoop starte de Turk in 1 keer en het motortje klonk lekker soepel, na het verwijderen en herplaatsen van de accu geen vonk meer.De brandstoftoevoer is goed.

Wie heeft er andere suggesties waar het aan kan liggen.Het is een 855 2.3 20v Turbo met automaat en 287dkm uit 1994 (OBD1)
Ik loof een slagroomtaart/appeltaart uit aan diegene met de juiste oplossing. :eusa_drool:
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

elianmars

Zit er niet ergens een ralle startblokkering ingebouwd?

Douwe

Citaat van: elianmars op 28-01-2012 19:43:27
Zit er niet ergens een ralle startblokkering ingebouwd?

Dat was ons vermoeden ook, maar door het verwijderen van zekering 6 en het vervangen van het startblokkerings relais voor een doorgeluste relais 210 zou dit buiten werking moeten zijn.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Broabander

Ik zou inderdaad zeggen massa. Accu is wel zeker weten goed?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Douwe

Startmotor gaat op de accu goed rond,neemt het motorblok ook goed mee.Zodra de accu het moeilijk krijgt zetten we er een startbak of startkabels op.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

UserID6342

Je weet zeker dat relais 210 goed is doorgelust ?  Kan namelijk op een paar manieren en dan wilt tie ook niet.

BBS

Ook niet ergens een "verborgen" schakelaar ingebouwd die het ontstekings circuit onderbreekt?

Ik heb namelijk zelf een een keer een wagen gehad, waarvan de vorige eigenaar een schakelaar met relais tussen de ontsteking gezet had.
Zolang er spanning is, blijft het relais ingeschakeld en bij het weghalen van de spanning valt het relais af en door middel van de verborgen schakelaar kon je de wagen weer starten....
Ik heb mij toen lens gezocht naar de oplossing....
Volvoloos....

Piere

Citaat van: Douwe op 26-01-2012 23:09:26
Zo, ik ben weer heelhuids thuisgekomen.Er ligt al een tijdje een oliefilter ergens te wachten op montage :angel: maar meestal komt er wel weer iets tussen.
Maar een interval van 15dkm is me echt te gortig dan staat hij meer op de brug dan op de weg :eusa_think:,de laatste keer heb ik de olie + filter tegelijk laten vervangen met de distributieriem.De kilometerstand was toen 490 Dkm. en bij het nakijken blijkt het filter er sinds oktober 2009 onder te zitten(Time flies when you have fun ;D).
In totaal heb ik sinds die tijd ongeveer 6 liter olie bijgevuld :angel:.
Misschien toch volgende week maar eens het nieuwe filter monteren en de DOP'er voorzien van nieuwe olie :eusa_whistle:.

Dat heeft de DOP'er wel weer verdient na 585.028 km.

Holy crap man, da's lang, hééél lang  :o

Toch liever om de 15 000km dan maar? :D



En about the T-5, ik gok ook op startblokkering of verborgen knop ofzo. Anders een immens grote portie toeval wat ervoor gezorgd heeft dat er iets stuk ging net op het moment dat je die batterij wisselde :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Hans Duiven

De nokkenas sensor die je hebt vervangen, is die wel goed?


Douwe

#103
Citaat van: Dirk342 op 28-01-2012 20:59:15
Je weet zeker dat relais 210 goed is doorgelust ?  Kan namelijk op een paar manieren en dan wilt tie ook niet.

Het is een origineel(doorgelust) 210 relais

Citaat van: BBS op 28-01-2012 21:12:44
Ook niet ergens een "verborgen" schakelaar ingebouwd die het ontstekings circuit onderbreekt?

Ik heb namelijk zelf een een keer een wagen gehad, waarvan de vorige eigenaar een schakelaar met relais tussen de ontsteking gezet had.
Zolang er spanning is, blijft het relais ingeschakeld en bij het weghalen van de spanning valt het relais af en door middel van de verborgen schakelaar kon je de wagen weer starten....
Ik heb mij toen lens gezocht naar de oplossing....

Hebben we ook aan gedacht, maar bij de verkoper starte de Turk zonder problemen.We hebben wel de lichtschakelaar vervangen, misschie de oude maar eens terugplaatsen.En de voorlaatste eigenaar maar eens benaderen.

Citaat van: Hans Duiven op 28-01-2012 21:43:57
De nokkenas sensor die je hebt vervangen, is die wel goed?



De nokkenas sensor kwam uit een lopende auto.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Douwe

Citaat van: Piere op 28-01-2012 21:28:39


Holy crap man, da's lang, hééél lang  :o

Toch liever om de 15 000km dan maar? :D



En about the T-5, ik gok ook op startblokkering of verborgen knop ofzo. Anders een immens grote portie toeval wat ervoor gezorgd heeft dat er iets stuk ging net op het moment dat je die batterij wisselde :eusa_think:

Ik zal mijn best doen om de oliewissel-interval vaker uit te voeren ;)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996