De Zilverschuit - Stofhoezen fuseekogel: welke en waar?

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

Dat wil je niet, inderdaad.

Maar naar een specialist ga ik pas als ik zelf alles heb kunnen uitsluiten en er dan nog niet uitkom.

'k Heb nog even zitten kijken in de docu van Vialle zelf, maar ik ga eerst de injectoren maar eens inspecteren. Ik dacht dat die uit een stuk waren, maar die bestaan uit twee delen, met een o-ring er tussen. Ook de leidingaansluitingen hebben een o-ring, vermoed ik.

Het koppelblok laat ik nu maar even voor wat het is. De drukregelaar heeft inderdaad een membraam, maar gezien de constructie had ik dan ook echte drukproblemen moeten hebben als die niet goed zou werken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

arjenT5R

Ik heb ook een lekkage gehad was een van die ringen op het koppelblok.
De ringetjes in de injectoren kunnen ook goed lekken vaak zitten daar nog epdm rubber ringen in die worden hard.
Zou ze ineens allemaal vervangen door blauw viton ringen. Geloof dat nordicar complete setjes verkoopt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Ik ga nu eerst alle leidingen en ringen visueel nalopen rond het koppelblok en de injectoren. Bij stationair heb ik ze allemaal wel ingespoten met gaslekdetector, maar dan staat er minder druk op dan bij vollast.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Nee dat maakt niet uit, is altijd 5 bar boven de tankdruk.
Als je een tijd gereden hebt dat is de tank wel warmer dus de druk wat hoger.
Maar druk zit altijd wel rond de 10 a 11 bar.

Zit te denken... Wordt er niet ergens aan getrokken als je veel gas geeft kantelt de motor?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

#1115
Ja, dat is een goeie Arjen,

Ooit eens  de lpg-druk gelogd bij een pull en dan zie je inderdaad dat de druk gelijk blijft. Zie bovenste grafiek (met dank aan Piet).



Mijn veronderstelling dat het gas pas ontsnapt bij verhoogde druk kan dus niet waar zijn. En ik rook het gas van de week enkel bij vollast. Er moet dus wat anders aan de hand zijn (tenzij de druk toch hoger oploopt door disfunctioneren. Lijkt me sterk).

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

Hmmm, toch eens kijken of leidingen wel genoeg ruimte hebben om het kantelen van het blok bij vollast op te vangen (motorsteunen zijn bij meten allemaal nog okè). Daar kun je wel eens een punt hebben, Arjen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Ja of iets van carterventilatie oid zou ook nog goed kunnen. Uitlaatgas eventueel. Als je op LPG rijdt dan gaat alles naar LPG ruiken/stinken (waar je van houdt)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Hmmm, de kans bestaat dat twee van de vijf injectoren naar buiten lekken. Bij de buitenste (verdelerkant) zie ik roestsporen op de stalen ring van de injector en op de koperen hulzen rond de toevoer- en afvoer leidingen zit van die groene corrosie. De injector daarnaast heeft dat in minder mate en de andere drie helemaal niet.

Even tijd vinden om die twee eens los te halen en nader te inspecteren.

De rest van leidingen lag mooi los. Daarna kan door motorkanteling geen spanning op komen te staan. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

hilko73

#1119
Dat groenige is meestal wel te zien bij een ingewerkt LPG systeem. Best kun je iemand met een snuffelaar even laten meten. De gasboer heeft dat zeker. Romio ook trouwens.


[edit]typo's, vergeten woorden toegevoegd[/edit]
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjenT5R

Het is vrijwel haast onmogelijk eigenlijk dat de injectoren op die manier lekken.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Zag vanavond wat geks en mogelijk is dat een verklaring voor de soms sterk schommelende fueltrim en waar ik de oorzaak maar niet kan vinden.

Toen ik bij stationair draaien het rempedaal indrukte, zag ik de afr stijgen tot 1.08 en soms nog hoger en ook de fueltrim schoot omhoog. Bij het ingetrapt houden van het pedaal stabiliseerde de boel weer. Bij het loslaten van het pedaal steeg de afr weer en de fueltrim ook. Om daarna weer te stabiliseren.

Het lijkt er dus op dat het rempedaal extra lucht toevoegt aan het brandstofmengel. Is dat normaal? Lijk mij niet.

Ik weet wel dat er zo'n terugslagklep bij de rembekrachtiger zit in de vacuumleiding. Zo die defect kunnen zijn of moet ik het ergens anders zoeken? 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

#1122
Hoe krijg ik die terugslagklep op de rembekrachtiger eruit? Ik zie dat dat ding helemaal achter de abs-unit zit en met mijn vingers kan ik er zowel van boven als van de zijkant niet bij. Moet ik het remvloeistofreservoir demonteren? Of kan het van onder af? 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

de Boeing

Het is wat prutsen, maar het kan zonder het demonteren van het reservoir...

Sbv

Ik heb recent bracket van de pomp losgehaald, pomp losgemaakt van bracket en controller eraf en dan kan je er net bij met wat friemelen. Het is wel even stoeien