De Zilverschuit - Toespoor vergroten voor betere rechtuitstabiliteit?

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

#30
Psst, niet spioneren daar!

Goed gezien: inderdaad groot onderhoud. Soort van endlife update. De wagen hing achterover van de onderdelen in de bak toen die daar aankwam. Maar met de nieuwe nivomats zal dat in de toekomst over zijn.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Hans Duiven

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 15-02-2012 21:46:54
Psst, niet spioneren daar!

Goed gezien: inderdaad groot onderhoud. Soort van endlife update. De wagen hing achterover van de onderdelen in de bak toen die daar aankwam. Maar met de nieuwe nivomats zal dat in de toekomst over zijn.

Hij is daar in ieder geval in goede handen.  :eusa_clap:





Ries van de Zilverschuit

Deze week moet ik vier losse banden 205/55/R16 en vier velgen vervoeren. Wie weet of dat in de achterbak past met de achterbank naar beneden? De banden en velgen moeten op een rit op twee verschillende adressen afgeleverd worden namelijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

-D©©©L-


Walter

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 21-02-2012 10:04:47
Deze week moet ik vier losse banden 205/55/R16 en vier velgen vervoeren. Wie weet of dat in de achterbak past met de achterbank naar beneden? De banden en velgen moeten op een rit op twee verschillende adressen afgeleverd worden namelijk.


alleen de vier banden pasten al in de kofferbak van mijn 850 sedan. Dus zoals Marco al zegt moet dat echt geen probleem zijn

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ries van de Zilverschuit

Oke, bedankt. Moet er nogal een stukje voor rijden voordat ik dat spul ik kan laden. Beetje suf als het dan niet past natuurlijk .
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Hengeveld

Wij hebben met twee sets wielen achterin + bagage een V70 van Zweden naar Nederland gereden en er was plaats voor nog wel een setje. Hoe ver moet jij?

Ries van de Zilverschuit

Een klein piepstukje, vergeleken met de afstand Zweden-Nederland. Komt wel goed.  ;D
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

Binnenkort ga ik verlaagde nivomats plaatsen. Is het dan nodig om opnieuw uit te laten lijnen?

Ik vermoed eigenlijk van niet, omdat dat geen invloed zal hebben op de wielstand. Toch?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

niwesa

Mijn garage adviseerde wel om dat te doen. Ik heb ze verlaagd met bussen.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

daytonawim

Dan moet je wel een goede 4 punts uitlijning laten doen, de meeste doen overigens nooit wat aan de achteras.

Ries van de Zilverschuit

Laatste tijd heb ik af en toe dat de motor direct na overschakelen op lpg slecht loopt, niet op toeren wil komen en soms bijna afslaat. Schakel ik over op benzine is het over. Terug naar gas en het begint weer, maar na verloop van tijd gaat het beter en verdwijnt het.  

Vandaag had ik daar weer last van na de start. Ging na verloop van tijd weer wat beter, zeker bij gelijkmatige en rustig rijden. Bij flink doortrekken weer stotteren. Auto even uitgezet, aangezet, starten op benzine, kan de motor zijn stationair toerental niet vinden. Bijna afslaan, toeren weer omhoog, weer bijna afslaan. Na overschakelen op lpg (snel, motor was warm) draait-ie wel mooi stationair op lpg, als schoot volgens mij het toerental |(1100) iets omhoog toen (weet ik niet  zeker meer).

Foutcode EFI-231 long fuel trim ... Hij lijkt erop dat de ecu gaat bijregelen bij lpg-bedrijf tijdens de rit en daarbij tegen zijn grens aanloopt. Terug op benzine lijkt de ecu daarna de weg kwijt te zijn, het lijkt hem niet op het goede stationair punt zelf genoeg te vinden. Ik vermoed nu de hoeveel brandstof die bij lpg-bedrijf en benzine-bedrijf niet meer met elkaar corresponderen en dat de ecu het verschil niet meer bij kan regelen.  Zou het in het omschakelrelais kunnen zitten of in de lpg-pomp? Of wellicht is het iets anders?

Voer voor de lpg-specialisten, denk ik.



Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Lijkt me dat het relais blijft hangen, waardoor de motor op dubbele brandstof draait.

Ries van de Zilverschuit

Dus ik zou kunnen proberen om bij stationair lpg-bedrijf de benzinepomp stil te leggen? Kijk of er dan reactie volgt door bijna af te slaan? Of een tik tegen het relais geven misschien? Of is het een elektronisch relais? (Installatie van eind 2009).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Een tik kan voldoende zijn.
Anderzijds kan het ook een brandstofdrukregelaar of injector zijn die lek is.
De symptomen lijken alleszins op een dubbele brandstof, in die richting moet je dus zoeken.