De Zilverschuit - Toespoor vergroten voor betere rechtuitstabiliteit?

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 08-06-2021 19:48:55
..
Er zit op de achteras trouwens zo'n gekke inwendig achthoekige bevestigingsnok. Zat de remleiding helemaal in vastgerot en brak ook nog eens af. Moet uit Zweden komen. Even verplicht nietsdoen dus.

Dat zwart plastic steunbeugeltje? Die heb ik toevallig nog liggen, als je haast hebt kan ik hem wel meenemen naar Woerden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Bedankt voor je aanbod, Ruud. Het heeft geen haast. Je zal hem zelf in de toekomst ook wel nodig krijgen, vermoed ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Dat spul heb ik toen maar gelijk allemaal nieuw besteld, de meeste klemmetjes op de as zijn zo broos inmiddels.
En die constructie waar de leiding door de houder loopt is mooi maar na al die jaren vast gaan zitten, geen goede combi met de brozigheid idd.

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-06-2021 10:06:16
Bedankt voor je aanbod, Ruud. Het heeft geen haast. Je zal hem zelf in de toekomst ook wel nodig krijgen, vermoed ik.

Nee. Ik heb een vervangend beugeltje van RVS gemaakt  :angel:. Geeft geen pas zo'n kunststof frommelding op zo'n degelijk onderstel  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

'k Heb me inderdaad behoorlijk verbaasd over dat plastic ding. Maar eerlijk is eerlijk: zat er nu 24 jaar op en de volgende zal dat ook wel halen. Het was meer dat de stalen uiteinde van de remslang zelf zo verroest waren dat ik de volgende apk waarschijnlijk niet meer gehaald had.

Maar heb je naast dat plastic ding toevallig ook de veerhouders voor remslang (999290) liggen? Die zitten namelijk in dezelfde bestelling, waren ook helemaal verroest. Dan zou ik de klus wel sneller af kunnen maken.

Pb anders even of whatsapp.   
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

T5-4life

Ik had ook geen zin om een week te wachten en heb het zo gedaan:

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

Ries van de Zilverschuit

Handige Harries!  ;D  Ik kan elk jaar meer door het sleutelen aan mijn roffel, maar zoiets maken ligt nog steeds buiten mijn bereik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

de Boeing

Citaat van: T5-4life op 09-06-2021 22:19:21
Ik had ook geen zin om een week te wachten en heb het zo gedaan:



Like!  ;D

Ries van de Zilverschuit

Effe wat anders: ik wil zowel mijn benzine- als lpg-injectoren ultrasoon reinigen. Is nog nooit gebeurd.

Op Aliexpress zie ik van de apparaten waar wel een handvol injectoren inpassen voor een schappelijk prijsje van rond de 30 euro.

Heeft iemand ervaring met die dingen? Ik heb geen behoefte aan zo'n grote bak van 100 euro, al zullen die misschien wel beter zijn.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

NinaPaul

LPG injectoren reinigen heeft weinig zin, heb het nu een 20-tal keren gedaan en het resultaat was op zijn best 3 maanden goed.
Ze zijn vaak gewoon teveel ingeslagen.



Citaat van: NinaPaul op 19-10-2016 23:33:58
30 euro ultrasoon ding kopen op conrad bv.
Busje tickopur tr13.
Waterkoker.
12V of 9V batterij met draadjes eraan.

Verwarm het water tot ongeveer 60 graden, doe de juiste hoeveelheid tickopur TR13 erbij, hang de injectoren erin en open ze met de batterij.
Herhalen bij flinke vervuiling.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Ik begrijp dus dat elk apparaat werkt als de injectoren er maar in passen?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

NinaPaul

Ja, het komt voor veel mensen niet aan op een extra 9 minuten. Neem de tijd om ze met een batterij snel te openen en te sluiten, zo komt het meeste vuil er af.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Miyel

Voor €35 kun je de benzine injectoren ook klaar hebben incl nieuwe zeefjes, oringen en afstandhouders  ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

rjverbrugh

Kan het beamen, gewoon naar Miyel sturen of langs gaan in Winterswijk.

Ries van de Zilverschuit

#1094
Zo, het houdertje is inmiddels gearriveerd uit Zweden en de remslangen op de achteras glimmen weer van frisheid. Aangezien ik de benzinetank er ook onderuit had gehaald was het allemaal wel te doen. Ook de tank heeft weer een verse ontluchtingslang. In het verleden heb ik daar ooit iets geïmproviseerd met vermoedelijk koelwaterslang - of vacuumslang, maar dat spul vergaat dus vrij rap door de benzinedampen. Veel gewoon uit elkaar van ellende. Niet meer doen dus.  ;D 

Wel een beetje een rotklus om de tank weer terug te hangen in je eentje, maar het is gelukt. Hoeft er hopelijk de komende twintig jaar niet meer onderuit.

Nu nog even wachten op een ultrasoonreiniger uit China. Kijken of ik daar de injectoren voor gas en benzine schoon mee kan krijgen. Kan ik die van de Toyota tzt ook eens doen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue