Bijna geen roffel meer.....

Gestart door LouisXIV, 12-01-2012 10:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 16-01-2012 09:17:56
Jee, je hebt nogal pech gehad met je wagen zeg. Gelukkig had je 'm voor een koopje.....  :eusa_shifty:  ;)
Nogal al ja (maar hij rijd wel lekker). Ben jij erbij komende zondag in Eemnes?

dbs1

Citaat van: LouisXIV op 12-01-2012 11:01:42
Citaat van: daytonawim op 12-01-2012 10:54:28
Vacuumslangetjes bedoel je waarschijnlijk.

Kosten 25 euro incl verzending bij ET vandaan ;D

Hoe is het met je carterventilatie gesteld, is een leuke klus om tegelijk met je vacuum aan te pakken.


Inderdaad vacuumslangen. Maar ze waren wel van beter materiaal toch?
Carterventilatie? Niet te ingewikkeld hoor ik weet grofweg waar mijn carter zit maar verder wat het precies is kan en doet ??? Ventilatie doet mij denken aan een vorm van koeling? Maar als jij denkt dat dat ook voor mij als leek te doen is dan ben ik heel benieuwd. Om te beginnen zal ik je al verklappen dat ik geen torx-setje heb. Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat torx wel handig is?

Let op bij het vervangen van vacuumslangen dat je ze één voor één doet en niet alles eerst lostrekt.
Je zal de eerste niet zijn die de vacuumslangen verkeerd aansluit, rijdt een stuk minder goed.
Heb je trouwens al problemen met het vacuum? Bijvoorbeeld (bijna) afslaan na koude start?

Een torx set is een must wanneer je aan je Volvo wilt sleutelen.

De carterventilatie doet wat het woord al zegt: het ventileren van het carter om overdruk door carterdampen te voorkomen. Zit de ventilatie dicht, dan zal de druk een andere uitweg zoeken en langs keerringen naar buiten komen. Zie de opmerking en test van Dirk342.

Heel veel succes.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

LouisXIV

Citaat van: dbs1 op 16-01-2012 15:03:11Let op bij het vervangen van vacuumslangen dat je ze één voor één doet en niet alles eerst lostrekt.
Je zal de eerste niet zijn die de vacuumslangen verkeerd aansluit, rijdt een stuk minder goed.
Heb je trouwens al problemen met het vacuum? Bijvoorbeeld (bijna) afslaan na koude start?
Dit is inderdaad een hele goede tip want ik had ze inderdaad anders allemaal zo losgetrokken hoe stom eigenlijk ???
Nee ik heb gelukkig nog geen problemen met afslaan na een koude start gelukkig ook niet want daar heb ik geen tijd voor als mijn pieper van de brandweer is gegaan.

Overigens rijd ik wel rustiger dan eerst na een koude start omdat ik toch het idee heb dat deze auto wat minder kan hebben dan mijn voormalige Hyundai Excel. Die ging gewoon zomer en winter direct na de start op een afstand van 1,4 km richting de 80- 100 km per uur. No problemo.

thuur

Citaat van: LouisXIV op 17-01-2012 12:36:10
Overigens rijd ik wel rustiger dan eerst na een koude start omdat ik toch het idee heb dat deze auto wat minder kan hebben dan mijn voormalige Hyundai Excel. Die ging gewoon zomer en winter direct na de start op een afstand van 1,4 km richting de 80- 100 km per uur. No problemo.

:eusa_eh:

Geloof maar dat die Volvo wel wat meer kan hebben dan een Pony excel..


Gr ;)