Geluk bij een ongeluk?

Gestart door hendrik75, 09-02-2012 07:27:51

Vorige topic - Volgende topic

hendrik75

het ongeluk:

Ik weer balen als een stekker toen ik in deze winter wéér accu problemen had, het was zo'n beetje de derde nieuwe accu in 4 jaar..

Dit keer me eens een beetje verdiept in de accu materie en de 55 Ah!!!  :eusa_shifty:
vervangen voor een 62 Ah  :eusa_dance:

Nu is het zo dat ik voornamelijk kleine stukjes rijd <10kM dus ik niet ál te zwaar kan, denk ik dat 62 Ah een mooie keuze is.

het geluk:

Het lamda sensor lampje wat alweer een tijdje brandde op het paneel is gelijk uit! Hoewel ik het verband niet 1-2-3 zie, moete ie er wel zijn, want in zulk toeval geloof ik niet  ???

Kortom na wat ergenis, weer wat geleerd en per toeval een foutmelding verholpen.

Groet!

)()()sT

Zou je foutmelding niet nog in het systeem staan..?
Bij even loskoppelen van de accu gaat idd. het lampje uit maar blijft de code opgeslagen.

darius

Wat rregelmatig voorkomt is dat 1 cel van de accu "kapot" is. De accu geeft dan te weinig voltage en dit zou evt een. Code kunnen opleveren ?
Kan hele vreemde storingen tot gevolg hebben.

Edit: als je een conventionele accu hebt kun je de dichtheid van het accuzuur per cel wegen, dit geeft uitsluiting over de toestand van de afzonderlijke cellen.
No show, only go.

ghertzberger

Ik had bij mijn 460 een keer een kapotte dynamo. Door de lage accuspanning ging daar ook het labda lampje branden. Na de wissel was dit ook voorbij. Ook geen foutcodes. Er is dus hoop.

thuur

Als je veel korte stukken rijdt kun je beter een kleinere accu nemen, die is nl. sneller vol dan een grote accu.

Gr :D