Remmetjes, mijn favoriete upgrade 
Vertel vertel....
Yes, remmen zijn ook mooi om up te graden

Ik had een hele poos geleden een mooi setje 6-pot XYZ remklauwen kunnen kopen op MP voor weinig.
Eerst was het de bedoeling om ze onder de C70 te zetten, maar die had al goede 6-pot remmen, dus dat had weinig prioriteit voor me.
Nu met de S60 wil ik graag weer grotere remmen

Het ziet er briljant uit én met de vermogenstoename is het ook nog eens verstandig om wat aan je remmen te doen, zodat je ook stop komt met al die paarden onder de kap.
De XYZ klauwen die ik al had, waren kaal. Dus écht alleen de klauwen.
Bij onze forumvrienden van European Tuning had ik de overige spullen besteld;
- 355mm schijven
- nieuwe blokken
- montagemateriaal
- nieuwe remleidingen
De doos met onderdelen had ik al een paar weken liggen, maar zoals altijd speelde tijdgebrek een grote rol.
Vandaag had ik de hele dag vrij gehouden, zodat ik lekker weer eens kon gaan sleutelen.
De monteur waar ik altijd mag gaan sleutelen had een speciaal ding om te meten met hoeveel kracht je het rempedaal bediend als je op de remmenbank gaat.
Ik wilde namelijk graag weten of ik er ook op vooruit ging met m'n mooie spullen

Het is een drukmeter die je op het rempedaal zet, het apparaat met display geeft dan aan met hoeveel nm je op het pedaal trapt.

Super cool! nu hebben we een beginpunt met de originele remmen

Dan werd het tijd om de goodies uit te pakken

Heerlijk! Ik geniet heel erg van de mooie remmen, mooi spul

Dan maar eens beginnen bij het begin, wielen er af en vervolgens de klauw en schijven demonteren

Bij de montagespullen zat ook een handleiding, die had ik even doorgelezen en daarin stond dat je goed moest opletten hoe de remleiding gevormd is.
Blijkbaar is er een bolle en een holle versie, bij mij staat ie bol

Nu kon ik de brackets gaan monteren en daarna de schijven en de klauwen.
Maar...... het zal ook eens niet

de geleverde bouten passen niet

Weer een project in twee keer!

De schroefdraad van de originele bouten is grover dan die van het bracket

En de geleverde bouten om de klauw tegen het bracket te monteren waren te dik, die passen niet door het gat van de klauw heen.

En om het helemaal compleet te maken, had ik ook geen holle bout om de remleiding te monteren

Ok, voor vandaag gooi in de handdoek in de ring.
Snel maar weer alle originele onderdelen gemonteerd zodat de brug vrij kwam en ik weer met de S60 de weg op kon.
Een beetje teleurgesteld maar wetend waar het probleem zit, vertrok ik weer naar huis.
Nu moet ik op zoek naar de juiste bouten, hopelijk kan ik volgende week zaterdag dan weer opnieuw beginnen