Gisteren zijn we de Polestar gaan halen


Tussen de testrit (3 april 2021) en het ophalen zat een tijdje van twijfel.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch een beetje twijfels had over de echtheid van het hele verhaal

De deal leek een beetje verdacht vanwege de volgende drie punten;
- de prijs was 10 duizend euro lager dan elke andere 3.0 Polestar die ik ooit ben tegengekomen.
- het adres op de koopovereenkomst kwam niet overeen met het adres waar de wagen stond (
dat kwam omdat de wagen bij zijn ouders staat, aldus de verkoper)
- de wagen staat niet op naam van de verkoper (
maar op naam van zijn vrouw)
Voor de zekerheid had ik diverse documenten gevraagd waaronder de paspoorten van zijn vrouw + hemzelf en een bankafschrift waar hun naam, bankrekening en adres op stond (zo kon ik verifiëren dat het rekeningnummer klopt met de persoon en adres).
Daar werkte hij allemaal zonder problemen aan mee, dat schepte vertrouwen.
Gelukkig bleek alles te kloppen en was mijn 'wantrouwen' onterecht

We hebben ook nog de wagen op chassisnummer gezocht, daar stond ook keurig dat het een echte Polestar is (en dus geen 'omgebouwde')
Ok, over tot de orde van de dag

Het ophalen van de Polestar!
Een vriend van me (Frank) reed al rond 7u met de transportwagen richting Duitsland en ik vertrok een half uurtje later in de Heico

Dik 3 uur rijden naar de plaats van bestemming, een lekkere rit voor een Volvo.
Toen ik aan kwam rijden, waren de verkoper en Frank al bezig met het opladen van de Polestar.
Na een beetje vertellen met de vorige eigenaar en het inladen van diverse extra onderdelen vertrokken we weer naar Nederland

De terugreis ging prima, geen gekke dingen of vervelende files gehad onderweg.
Helaas ging de transportwagen niet super snel, dus met 100 ~ 110 km/h reden we terug naar zijn garage.

Eenmaal aangekomen, hebben we de Polestar van de transportwagen afgehaald en binnen gezet zodat er niets mee kan gebeuren




Toen die eenmaal binnen stond, kon ik het niet weerstaan om nog een paar kiekjes te maken van het mooie interieur



Er zijn wel een paar dingen die ons opvielen toen de Polestar binnen stond, in TL of LED licht.
- Op de achterklep zijn onder een bepaalde hoek schuurplekken te zien, die zitten onder de lak.
Dat kan betekenen dat de achterklep een keer overgespoten is.
- De bumper sluit linksachter niet 100% aan op de rest van de wagen, aan de rechterkant is dat wel zo.
Dat kan duiden op een schade linksachter (wat dan misschien ook het schuren op de achterklap kan verklaren).
- Op Facebook merkte iemand rechtsvoor kleurverschil op tussen het spatbord en de bumper.
Dat kan door de foto komen, maar ook dat kan iets anders betekenen.
Ik wil mezelf geen rampscenario's aanpraten, maar eventuele schade kan ook de prijs verklaren.
Als ik het goed begrepen heb, zijn ze in Duitsland verplicht om schade te melden.
Wij hebben de verkoper gevraagd of de wagen 'ongeval vrij' was en hij zei dat de wagen inderdaad ongeval vrij was.
Komende week gaan we de wagen eens helemaal nalopen.
Tijdens de testrit die ik 2 weken geleden heb gedaan, merkte ik trouwens niets van een schade.
De wagen gaat kaarsrecht vooruit, zowel bij optrekken (hard of normaal) als ook bij het remmen (hard of normaal).
Om het 'Nederlandse afkomst' deel van het verhaal te bevestigen, lag er een originele Nederlandstalige handleiding in het handschoenkastje
Het onderhoudsboekje is ook netjes ingevuld en ook daar staat in dat de wagen geleverd is door de Nederlandse dealer.

Schade gehad of niet, het is een geweldige wagen waar ik super blij mee ben
