[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KIM

Mooi hoor! Echt een supergave bak.

Over dat kleurverschil tussen bumper en scherm zou ik me geen zorgen maken: Kunststof en staal geven altijd wat kleurverschil.

daanium

#3001
Terwijl we aan het wachten zijn op post uit Duitsland, ben ik me aan het bedenken wat ik graag wil doen aan de S60.
Het eerste wat we gaan doen, is de rechter spiegel repareren.
Deze klapt niet meer helemaal vanzelf in.
Als we de spiegel een beetje helpen, gaat die wel door.
Tijd om die spiegel eens te demonteren ;D

We hadden verwacht dat er wat tandwieltjes afgebroken waren, maar na de demontage bleken die keurig in orde te zijn :eusa_think:




Alles schoon gemaakt en van vers lagervet voorzien





Ziet er weer keurig uit, nu weer alles in elkaar zetten en hopen op het beste  :eusa_pray:
Helaas klapte de spiegel niet helemaal in, gewoon hetzelfde als eerst :eusa_think:

We denken dat het motortje niet meer genoeg power heeft om de spiegel helemaal in te klappen.
Dus even gaan zoeken op partnummer wat op het motortje staat, en toen zag ik iets wat ik maar zelden tegen kom:
Google kan iets niet vinden :eusa_shifty:



Hmm, en nu dan?
Het motortje lijkt niks speciaals, gewoon een 12 volt motortje.
Maar ik heb niet de kennis om te gaan zoeken naar een universeel iets.
Zijn er verschillende waardes bij een motor zoals deze?
Waardes die bepalen hoeveel ampère ze trekken en hoeveel kracht ze leveren?
Helaas heb ik ook niemand in mijn kennissenkring die hier een antwoord op kunnen geven.

Daarom een hulp oproep op dit forum :D
Heeft iemand een idee wat voor motortje ik nodig heb, en beter nog; waar kan ik zo iets bestellen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

big ben

Als je zoekt via Google lens kom je diverse modellen tegen.... :eusa_think:

)()()sT

Misschien eens bij bv. Rima vragen? Al kan ik me voorstellen dat zij enkel complete units verkopen?

V70geRwin

Misschien eerst het motortje van de andere spiegel proberen, wellicht zit het probleem toch ergens anders...

daanium

Bedankt voor de goede tips!
Via Google Lens heb ik een nieuw motortje gevonden en besteld :D
Inmiddels heb ik ook een reserve spiegel tot mijn beschikking gekregen waar ik mee kan testen.
Echt top! het blijft toch een fijn forum :eusa_clap:

Vandaag heb ik ook nog ander goed nieuws gekregen; volgens het RDW bleek dat de Polestar toch al eerder (in 2015) een NL kentekenplaat heeft gehad.
En dat wil zeggen dat ik weer de originele platen krijg :eusa_dance:
Daar komt nog eens bij dat de powerboost van 350pk naar 380pk die Heico geregeld heeft bij deze Polestar ook op kenteken komt te staan.
Twee keer goed nieuws dus ;D Volgens mij heb ik dan de enige Nederlandse Polestar met 380pk op kenteken
:police: super hip
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Jeroentjuh

Mooie auto!

Al een mooie bijpassende Polestar jas?

razorx

Dank je Daan voor het delen van je verhaal. Iedere auto heeft boven een bepaalde leeftijd een verleden ;).
Je zal wat dingetjes tegenkomen of misschien niet.

Je hebt een bloedjemooie auto gekocht en voor de rest: Alles is aan jou!

daanium

#3008
Citaat van: Jeroentjuh op 06-05-2021 10:10:20
Mooie auto!

Al een mooie bijpassende Polestar jas?
Helaas nog niet, als ik er ergens eentje tegen kom voor een normale prijs, zal ik 'm zeker niet laten liggen/hangen :D

Citaat van: razorx op 09-05-2021 23:25:10
Dank je Daan voor het delen van je verhaal. Iedere auto heeft boven een bepaalde leeftijd een verleden ;).
Je zal wat dingetjes tegenkomen of misschien niet.

Je hebt een bloedjemooie auto gekocht en voor de rest: Alles is aan jou!
Thnx Yits!
Ik ga bijna dagelijks langs de garage waar de Polestar staat :eusa_drool:
Afgelopen zaterdag ook weer even geweest en op de heenweg zag ik toevallig een Rebel-blue S60 rijden.
Stiekem hoopte ik er op dat het een echte Polestar zou zijn, na een kentekencheck bleek dat ook nog het geval!
Wel een 2 liter versie, maar toch een echte Polestar :eusa_dance:



Omdat het zo een bijzondere verschijning was, heb ik een stukje achter de blauwe aangereden.
Daarna weer door naar m'n eigen Volvo en daar waren ze toevallig ook nog bezig aan een 850 en aan mijn Caddy :)







Ik had toen nog even de donkere knipperlichten in de spiegels gemonteerd en daarna weer terug naar huis gereden.
Nu is het nog steeds wachten op de Belastingdienst, tot die tijd blijf ik dromen over de ritjes die ik straks kan gaan maken :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Vandaag bericht gekregen dat de BPM bepaald en betaald is, hopelijk gaat het nu allemaal lekker snel ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#3010
Nou! Mijn geduld werd op de proef gesteld zeg, maar vandaag dan eindelijk de platen gekregen ;D
Helaas toch met een 1tje er op, dat is wel jammer, maar ondanks dat; ben ik zo blij als een klein kind!

Vandaag een uurtje eerder naar huis gegaan om effe rond te rijden.
Hier in Limburg door de mooie heuvels met lekkere bochten, heerlijke wegen voor deze wagen





De komende dagen ga ik me vooral bezig houden met het poetsen van de Polestar en het 'verkoop klaar' maken van de Heico.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70R^2

Fijn, eindelijk genieten! Geen Corona verveling bij jou voorlopig, lekker touren!

gero

mooie bak :eusa_clap:  pas op je rijbewijs :police:

V70geRwin

Prachtig man en fijn dat je inmiddels kan rijden  :eusa_clap:

daanium

#3014
Citaat van: V70R^2 op 18-05-2021 23:20:14
Fijn, eindelijk genieten! Geen Corona verveling bij jou voorlopig, lekker touren!
Citaat van: gero op 19-05-2021 16:26:07
mooie bak :eusa_clap:  pas op je rijbewijs :police:
Citaat van: V70geRwin op 20-05-2021 11:44:52
Prachtig man en fijn dat je inmiddels kan rijden  :eusa_clap:
Het rijden is écht heerlijk in de Polestar, wat een genot!
Ik ben er ZO blij mee, niet normaal ;D

Binnenkort ga ik de inlaat buizen/slangen set omzetten van de Heico naar de Polestar.
De buizen voor de inlaat worden voorzien van een warmte werende folie.

Dit is de DO88 'intercooler naar inlaatspruitstuk'-buis, die ingekort is voor het Elevate spruitstuk.


Netjes aftekenen op 24cm :) Dan heb je ongeveer 1cm overlap.


Lekker knutselen en plakken maar!


De tape is 5cm breed. Voor de rechte stukken is dat prima, maar in de bochten kun je de tape beter door midden knippen.
Zo heb je wendbare strippen van 2,5cm en dat zorgt voor een mooiere plaklaag zonder te veel vouwen of kreukels.


Klaar is Kees! De eerste buis is voorzien van de warmte werend laag :eusa_dance:

Ik heb inmiddels ook een Ferrita 3,5" Downpipe gekocht voor de Polestar, die ga ik voorzien van warmte isolerende 'wrap'.

Het is een soort van 'glaswol'-achtig iets, met de isolerende eigenschappen maar ook de prikkende eigenschappen als je geen handschoenen gebruikt :eusa_wall:
Dikke tip: gebruik handschoenen ;D


Het wikkelen gaat best goed, totdat je op het stuk komt waar de DP dikker wordt.
Als tip vanuit de leverancier zeiden ze dat ik het kon vast zetten met metalen tie-wraps


De eerste helft is klaar, binnenkort de rest ook eens afronden

En ook de turbo krijgt aan de warme kant een hitte 'deken' over zich heen wat de koele kant koeler zou moeten houden.

Het merk 'Funk' uit Engeland levert mooi spul voor Heat Management :eusa_clap:
Helaas zorgt de Brexit er voor dat je best wat invoerkosten moet betalen.
Dat kun je achteraf gezien 'omzeilen' door het te bestellen bij BSR in zweden ;)
https://en.bsr.se/products/heat-shield/turbo-blanket






Mooi spul, helaas nog geen tijd gehad om te passen, maar als ik zo ver ben zal ik zeker weer wat foto's plaatsen.

Vandaag ben ik ergens een warmte camera gaan huren.
Het leek me leuk om temperatuurmeting te doen als de Polestar op de rollenbank gaat (dat staat morgen op de planning).
En dan na het plaatsen van de buizen, spruitstuk en DP weer de rollenbank op met de warmte camera :D

Echt leuk spul zo een camera, op m'n werk moest ik toevallig een PS4 schoon maken.
Om te kijken hoe goed we ons werk hebben gedaan, heb ik de PS4 opgestart en een spel van de klant gestart.
Na het laden van het spel was de PS4 48,7 graden, de ventilator was ook merkbaar aan het blazen.


Daarna de boel schoon gemaakt, wat ook wel nodig was :eusa_shifty:


Na het monteren van de PS4, weer hetzelfde spel gestart en opnieuw een warmte foto geschoten

35,1 graden! een heel stuk beter, nice!

Vanzelfsprekend kon ik de Polestar niet overslaan ;D



















Deze foto's zijn gemaakt toen de wagen ongeveer 10 minuten stationair liep.
Daarna heb ik ook nog een paar foto's gemaakt toen ik thuis kwam.
Mijn woon-werk verkeer neemt ongeveer een half uur in beslag, maar ik rijd dan rustig 100 km/h met de cruise control, geen zware belasting dus ;)













Leuke dag gehad vandaag ;D
Morgen gaat de Polestar dus op de testbank, ook weer cool 8)
Ik zal de warmte foto's en natuurlijk de resultaten van de testbank hier weer posten!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]