Auteur Topic: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit  (gelezen 448140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2766
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3120 Gepost op: 02-05-2022 20:40:16 »
Dit is toch wel even van een andere orde, wat zijn die gaaf zeg!

Zo OEM look ook, en dan met een fatsoenlijke matchende klauw/schijf combinatie achter in de velgen.

Keurig!!!!
« Laatst bewerkt op: 04-05-2022 11:08:42 door V70R^2 »

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2338
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3121 Gepost op: 02-05-2022 21:23:58 »
Thnx! Ik ben er zelf ook erg blij mee.
Als alles klaar is komen er meer pics ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2338
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3122 Gepost op: 05-06-2022 15:59:32 »
Inmiddels al weer een maand verder, hoooogste tijd voor een update ;D
De achterremmen zitten er nog niet op, dat komt omdat we eerste even de Polestar door de APK wilde duwen.
'Makkie!' dacht ik, want deze wagen is helemaal in orde, maar helaas pindakaas, de CO was te hoog :eusa_doh:

Normaal hoef je een 'moderne' wagen maar uit te lezen, geeft die op zijn computer(s) geen fouten aan over het CO gebeuren, dan is het goed.
Bij mijn Polestar stond er geen daadwerkelijke foutmelding, maar wel dat de meting 'incomplete' was.
Daardoor moest de APK keurmeester gaan meten en daardoor kwamen we er achter dat de CO te hoog was.

Dus de Ferrita downpipe er af en de originele er weer onder, toen was de CO wél goed :eusa_dance:
Voor de rest was alles in orde. Na de goedkeuring heb ik de originele DP weer er onderuit gehaald en de 3,5" er weer onder gehangen.
Toen dat klaar was, had ik nog een rechter spiegel die niet automatisch in kon klappen.
Dit had de Polestar al sinds de aankoop, waarschijnlijk heeft er eens iemand tegenaan gereden.
Eerder heb ik al geprobeerd om de spiegel te repareren, maar dat was helaas niet gelukt.
Daarom bij de dealer een nieuwe besteld



Eerst had ik trouwens nog even op onderdelenlijn en marktplaats gekeken voor een gebruikte, maar die waren vrijwel net zo kostbaar als een hele nieuwe bij de dealer.
(nieuw bij de dealer +/- € 175 en op onderdelenlijn € 150 ~ € 175 zonder verzendkosten)
Je moet er goed op letten dat het aantal draden aan de stekker kloppen, op die manier weer je zeker dat je de juiste hebt



De nieuwe spiegel is 'kaal', dus er moesten een paar dingen omgezet worden. Allemaal goed zelf te doen, geen spannend klusje ;)





Toen de verse spiegel er weer op zat, kon ik weer met de Polestar terug naar de garage om verder te gaan met m'n projecten.

Daarna nog een beetje vertraging gehad door een ongeluk met m'n Caddy :eusa_wall:



In een 30km/h zone had een meneer mij met m'n Caddy over het hoofd gezien toen ik van rechts kwam en raakte m'n linker achterzijde.
Daardoor schoof ik tegen de stoeprand aan en kiepte toen om... Caddy totalloss :eusa_shifty: super balen.
Zowel de meneer die mij niet zag als ikzelf kwamen er met de schrik vanaf, daar ben ik wel erg blij mee!

Toen ik van de schrik bekomen was en alles geregeld was met de verzekering kon ik weer verder met de Polestar.
Ik had nog een DO88 FMIC liggen, die zou hetzelfde doen als de grote die ik er nu in heb zitten, echter dan zonder de radiateur en condensor in de weg te zitten.
Daarnaast had ik ook nog een aluminium radiateur van DO88 liggen.
Beide had ik nog liggen, die waren eerst bedoeld om in de zwarte S60 te plaatsen, maar die was al weer verkocht voordat ik tijd had kunnen maken om ze te monteren.
(de FMIC had ik er wel al in gezet, maar bij de verkoop weer omgewisseld voor de originele)

Eerst maar eens begonnen met het demonteren van de bumper, de koelvloeistof er uit laten lopen en alles demonteren



Daarna het mooie nieuwe en het originele even bij elkaar leggen voor een foto momentje ;D



Toen maar eens begonnen met het omzetten van diverse delen vanuit de originele radiateur naar de nieuwe



En daarna liep ik een beetje vast waardoor ik nu weer moet wachten tot dinsdag :eusa_wall:
Ik twijfelde namelijk of het verstandig is om nu ook meteen de airco condensor mee te nemen :eusa_think:
Als die nog goed is, is het goed en zet ik 'm gewoon terug. Maar als die wat twijfelachtig is, kan ik 'm beter nu direct vervangen.
Helaas had de eigenaar van de garage geen tijd om even te kijken (hij was op het dak bezig met zonnepanelen)



Daarom maar weer netjes alles opgeruimd en kijken we dinsdag effe samen naar de staat van dat ding.
Als ik de Polestar weer in elkaar heb staan, kan ik een begin maken aan de achterremmen (BBK), super gaaf!
Dan natuurlijk weer een fijne rapportage met een paar kiekjes ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5136
  • Geslacht: Man
  • +635.000 km and still going strong!
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3123 Gepost op: 05-06-2022 17:56:51 »
Lijkt mij toch niet echt zachtjes gegaan te zijn als je met je Caddy op de rechterspiegel komt te liggen, of was je een beetje topzwaar?

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2338
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3124 Gepost op: 05-06-2022 18:13:22 »
Lijkt mij toch niet echt zachtjes gegaan te zijn als je met je Caddy op de rechterspiegel komt te liggen, of was je een beetje topzwaar?
De politieman die was komen kijken/helpen zei dat het echt door de stoeprand kwam.
Ik had verder ook niets op het dak geladen ofzo, dus ook niet topzwaar.
Het was een 'ongelijk' kruispunt, daarmee bedoel ik dat mijn 'laan' niet helemaal rechtdoor loopt



Ik kwam dus via de blauwe lijn, die meneer kwam via de rode.
Mijn Caddy maakte dus al een beetje een flauwe wending naar links, toen kreeg die een tik links achter waardoor het rechter achterwiel tegen de stoep kwam (bij de oranje ster ongeveer).
Daardoor kiepte die om, toen nog een half rondje gemaakt waardoor de neus van de Caddy naar het punt van de oranje ster stond.


Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5136
  • Geslacht: Man
  • +635.000 km and still going strong!
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3125 Gepost op: 05-06-2022 19:54:27 »
Belangrijkste is dat je zelf niets hebt, die Caddy is maar materiaal en kan vervangen worden, jij niet.

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
  • 855R AUT Lpi
Re: [S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit
« Reactie #3126 Gepost op: 06-06-2022 11:11:07 »
Ai, dat moet toch wel schrikken geweest zijn! gelukkig heb je zelf niks!!

En blij dat je je veiligheidsgordel aan had? (of ging het zo langzaam dat je jezelf kon vasthouden/opvangen?). Ik had van de week ook nl. bijna een rol momentje, maar dan in een tractor, zonder gordel, en in mijn eentje... heel domme actie van mezelf :eusa_wall: en weer een wijze levensles...

En terug naar de orde van de dag: je blijft lekker bezig met die auto (die standaard toch al niet heel verkeerd is lijkt me  ;D :evil:)