[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Nette how-to hoor !

Boemeltje

Da's erg handig, moet binnenkort de lampjes eens vervangen. Super mooie how-to! :eusa_clap:

daanium

#32
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-02-2012 15:38:42
Dit was wel een heel sjiek verslag, mooie scherpe foto's. alleen de km stand is niet gelijk. ;D

Ewøut
Haha, goed oog voor detail !
Ik heb even een rondje gereden om te kijken of alle naalden naar behoren werkte ;)
...maar HEEL scherp van jou
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

henry classic v70

Dit is een mooie HOW TO, mooie duidelijke foto's en omschrijving.
Misschien dat je er nog iets bij kan zetten over hoe je de middelste roosters eruit klikt...
Mijn ervaring is dat je de beide gebogen ijzeren strips "naar buiten toe" duwt of heb jij dat anders gedaan?
(deze strips zitten overigens binnen in de ventilatie opening en je kunt ze zien als je de paneeltjes recht-uit zet)

Ziet er trouwens wel weer heel sjiek uit zo met de blauwe R platen :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 28-02-2012 14:53:50
Dit is een mooie HOW TO, mooie duidelijke foto's en omschrijving.
Misschien dat je er nog iets bij kan zetten over hoe je de middelste roosters eruit klikt...
Mijn ervaring is dat je de beide gebogen ijzeren strips "naar buiten toe" duwt of heb jij dat anders gedaan?
(deze strips zitten overigens binnen in de ventilatie opening en je kunt ze zien als je de paneeltjes recht-uit zet)

Ziet er trouwens wel weer heel sjiek uit zo met de blauwe R platen :eusa_clap:
Dat middelste rooster krijg je ook op dezelfde manier er uit als de andere ventilatie dingen, gewoon met een grote platte schroevendraaier aan de onderkant een beetje wrikken, wel voorzichtig dat je niks beschadigd, maar dat is bij mij niet gebeurd; het dashbord is niet van hard-plastic, maar een zacht rubber-achtig spul
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

henry classic v70

Er zullen inderdaad wel een paar verschillende manieren voor zijn, vond dat naar buiten duwen altijd wel handig (heb het dash-dek er al meerdere keren uitgehad)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

SirRutte

Mooie how to hoor, heel duidelijk zo met die pijlen! Ga zo door, ik blijf het volgen ;)

daanium

Citaat van: SirRutte op 28-02-2012 15:14:37
Mooie how to hoor, heel duidelijk zo met die pijlen! Ga zo door, ik blijf het volgen ;)
Leuk om te horen, ik schrijf hier met veel plezier mijn bevindingen ;)

Momenteel ben ook nog een beetje bezig met het maken van een car-pc.
Dat wil zeggen dat je een kleine computer in de auto maakt, waarmee je kunt navigeren, muziek kunt luisteren en eventueel andere opties.
Het eind resultaat moet in de 2DIN autoradio passen wat origineel in de coupe zit/zat.
Waarschijnlijk gaat er veel tijd in zitten, dus ga ik totdat de car-pc klaar is, rijden met een Pioneer AVIC D3.
Dit is een 2DIN navigatie systeem wat makkelijk te updaten is, via andere wegen dan de Pioneer dealer.

Morgen ga ik in de ochtend weer wat knutselen, ik zal dan ook weer de foto's aanvullen van het V70R voor-bumper-project, en een sneak preview van de car-pc ;D

nog een kleine toevoeging aan het V70R teller-project(je);
Ik had de stekker van de passagier-airbag nog los hangen toen ik een testrondje ben gaan rijden  :-[
Dat is een grote afrader want nu blijft het SRS lampje branden, omdat er wat mis was met de airbag, nu weet ik wel dat het controle systeem werkt :angel:
Ik heb in 2011 een ODB uitlees- en reset-apparaat gekocht, daar ga ik dan morgenvroeg wat mee spelen om te kijken of ik de melding kan uitlezen en/of resetten

..ik houd jullie op de hoogte
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

henry classic v70

Volgens mij lukt SRS resetten alleen bij de dealer
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

SirRutte

Citaat van: henry classic v70 op 28-02-2012 20:38:08
Volgens mij lukt SRS resetten alleen bij de dealer

Het gaat hier om een MY98, die is nog met Vol-FCR uit te lezen en te resetten.

daanium

Citaat van: SirRutte op 28-02-2012 22:43:00
Citaat van: henry classic v70 op 28-02-2012 20:38:08
Volgens mij lukt SRS resetten alleen bij de dealer

Het gaat hier om een MY98, die is nog met Vol-FCR uit te lezen en te resetten.
Vol-FCR? nog nooit van gehoord.. meteen effe onze vrienden van google laten zoeken naar Vol-FCR, lijkt wel interessant!
daar eens even wat mee spelen ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Thijssie!

Leuk en interessant topic om te volgen!

Mooie C70 heb je, alleen gooi asjeblieft die aftermarket-velgen eraf! De standaard Canisto's zijn zoveel mooier :eusa_drool:

Smaken verschillen ;)

daanium

#42
Citaat van: Thijssie! op 29-02-2012 12:11:50
Leuk en interessant topic om te volgen!

Mooie C70 heb je, alleen gooi asjeblieft die aftermarket-velgen eraf! De standaard Canisto's zijn zoveel mooier :eusa_drool:

Smaken verschillen ;)
Sja, hoewel smaken verschillen, vind ik zelf de velgen ook niet zo'n succes als ik gehoopt had.
Ben nu aan het sparen voor een mooie set van 19", maar heeft voor mij niet zo'n haast.
De originele velgen heb ik ook nog, die zet ik er misschien binnenkort weer onder.

Voor de rest is dit het resultaat van mijn super slimme actie met de V70R bumper



De laaste schroeven had ik niet vast gezet, omdat de gaten van de V70R wielkuip met popnagels vast zaten, en daardoor waren de gaten te groot voor de originele schroeven uit de C70 bumper.
Het zat naar mijn gevoel toch wel goed vast allemaal, maar 400KM autosnelweg leverde toch wat veel wind op, waardoor de wielkuip tegen de band aan kwam en dus de boel best een stuk is afgesleten.
voorlopig dus maar even geen autosnelweg rijden

PS: meteen even een nieuwe foto ge-upload van mijn onderschrift ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#43
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

Intussen ook een begin gemaakt aan de car-pc.
Zoals eerder gezegd gaat deze dienen als navigatie en muziek pc.

Als eerste een ITX moederbordje besteld van het merk AsRock
dit is eigenlijk een beetje 'n budget merk, maar het voordeel van dit specifieke bordje is dat die alleen een 20pin of 24pin connector nodig heeft, ipv óók nog een 4pin P4 connector.
Dit is handig omdat de voeding wat we gaan gebruiken alleen de 24pin connector heeft, dus hoef je verder niet zitten te knutselen met die 4pin stekker.
Het gaat om de Asrock AD525PV3 en die kost +/- 65 euro


om alles zo compact als mogelijk te houden, heb ik een micro USB uitvoering van de volgende dingen gekocht


4GB stick 15 euro (extra snelle, zodat windows lekker snel opstart)


Sweex WLAN adapter 12 euro
Trust Bluetooth v3 adapter 9 euro
twee USB bracket adapters 5 euro per stuk


en zo ziet het er dan uit als je de boel een beetje aansluit om te testen


Met een stripje geheugen van Kingston (ik kies eigenlijk altijd voor HyperX) en dat kost 22 en een halve euro

Daarna fijn begonnen met het slopen van de SC-900

Eerst de zichtbare schroefjes er uit en de bovenste kap er af wippen


Dan kun je het voorste frontje er af wippen


Dan zit aan de zijkant, aan de binnenkant van de behuizing, zowel links als rechts een klein kruis-schroefje wat je ook los moet halen


Daarna kun je het bovenste deel van de radio er af halen


Na het doorknippen van twee aard-pennen en nog eens twee vast gesoldeerde aard-pennen, kun je de rest van de radio ook uit de behuizing halen.


so far, so good!
Nu ga ik eerst een test installatie op de USB stick uitvoeren, zodat ik weet hoeveel GB ik nodig heb, en hoe lang het duurt.

Gemaakte kosten tot nu toe: € 128,50 (verzendkosten niet meegerekend)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

test installatie done!
+/- 900MB als ik Windows XP Pro met SP3 installeer, maar zonder verdere updates.
voor Centrafuse heb je ook dotNET 3.5 nodig als ik me niet vergis, die zal ook nog wel een paar honderd MB weg snoepen.
dan Centrafuse zelf nog, maar volgens mij valt die wel mee
Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik met 4GB wel goed weg kom
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]