[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

vandaag een beetje aan het balen.
morgen (vrijdag) gaan we naar Disneyland in parijs en voor de mensen die mijn blog niet (helemaal) gelezen hebben; ik heb enkele dagen geleden mijn originele SC-900 gesloopt om daar een CAR-PC van te maken.
ik had al een Pioneer AVIC D3 klaar liggen, maar als je die er in wil zetten, moet je eerst links en rechts twee dingen weg halen/slijpen/dremelen/zagen/boren/whatever.
daar had ik geen rekening meer mee gehouden dus morgen een paar uur in de auto zonder radio.
normaal zou ik dat niet zo erg vinden, maar mijn m'n coupe heb ik nogsteeds behoorlijke last van wind-lekkage bij de ramen van de portieren.
daar ben ik trouwens ook nog steeds niet blij om, want voor die wind-lekkage ben ik al verschillende keren bij verschillende Volvo dealers geweest, daar ook enkele honderden euro's achter gelaten en het is nog steeds niet opgelost. binnenkort ook maar weer eens mee terug gaan.
Ik moet trouwens niet vergeten de V70R bumper nog even vast te zetten voordat we vertrekken :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#46
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

Zo, vandaag weer terug in het land (eigenlijk gisteren al)
De coupe heeft zich goed gedragen, we hebben twee keer 450km gereden.
De heenweg in één keer, zonder problemen; de temperatuur bleef netjes constant en het verbruik was best redelijk (+/- 7,5 ltr per 100km)
De terugweg hadden we in twee keer gedaan en ook dat ging natuurlijk zonder problemen.
Tijdens mijn afwezigheid waren nog wat onderdelen voor de CAP-PC binnen gekomen:

De camera wat achter in de bumper gaat, in de vorm van een parkeer sensor
kosten: € 29,99

De PICO voeding wat er voor zorgt dat de computer aan/uit gaat als de auto start/stopt
kosten: € 69,99

Het 7" touchscreen
kosten: € 94,99

Vanavond eens een test-opstelling maken, lekker spelen  :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

mehn

#47
Bekende onderdelen ;D



Als je nog iets te lezen wilt: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45104.msg915905.html#msg915905

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daanium

#48
yeah, ik heb het helemaal door gelezen, erg mooi hoor!!!
ik heb die van razorx ook gelezen, beide erg goed bezig.
ik wil alleen geen ssd gebruiken omdat die volgens mij gevoeliger zijn voor temperatuur wisselingen, tegenover een USB stickje.
als ik weer verder ga met de CAR-PC (ik noem 'm op m'n werk CAR-XP ;)) zet ik er weer wat foto's bij.
ben nu aan het stoeien om Windows XP te installeren OP (dus niet vanaf) een USB stick  ???
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#49
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

Ben bezig met een aantal dingen tegelijkertijd;


  • V70R bumper goed vastzetten aan wielkuipen
  • CAR-PC passend maken in SC-901 behuizing
  • CAR-PC / CAR-XP installeren op USB stick of CF card
  • Park Distance Control (PDC) voorbereidingen treffen en bestellen
  • Speaker vervangen in bestuurders-portier
  • Ramen goed afstellen (ivm wind-ruis)
  • Originele velgen weer terug op de coupe zetten

Donderdag ga ik naar een kennis van me, die wil me gaan helpen met het afstellen van de ramen.
Zoals ik al eerder zei ben ik naar een Volvo dealer geweest hier in de buurt, voor het wind-ruis probleem, zij kregen het blijkbaar niet beter dan zo:


hierboven zie je de Volvo sleutel tussen de opening... :eusa_eh:

Als ik de deur dicht doe terwijl ik het raam mee duw aan de bovenkant, dan zit het zo:
de opening bij de spiegel is nogsteeds net zo slecht als altijd... :-\

ik bel zo even met de dealer, als zij me niet kunnen/willen helpen, ga ik dus donderdag maar zelf aan de slag.
Omdat dan de deurpanelen er toch af moeten, kan ik meteen de speaker vervangen :eusa_dance: die bromt nu een beetje.

tevens ben ik dus bezig met een zoektoch naar een mooie parc distance control "PDC"
en met mooi bedoel ik zoiets als deze, waarbij de sensors gelijk zitten met de bumper:


vanavond maar eens wat op marktplaats en eBay rondneuzen  ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ewout Schalkwijk

Rij jij met zulke kieren rond? :o Dan kan je toch nooit weg? Als het regent loopt je auto gewoon vol...
Een Volvo dealer kan dit niet fiksen? Ongelooflijk.

Suc6,


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

michel88

man dat raam staat veel te hoog afgesteld  :eusa_wall:
het is egt simpel om te doen

Broabander

Een dealer heeft dít de deur uit laten gaan?? Ik mag lijen dat je geen cent betaald hebt!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Citaat van: Broabander op 06-03-2012 19:27:02
Een dealer heeft dít de deur uit laten gaan?? Ik mag lijen dat je geen cent betaald hebt!
Ik had het in ieder geval, zeer zeker, niet betaald en ik denk echt dat ze een serieus probleem met me hadden.

BenC70ES

Dat kan een blinde met zijn handen op zijn rug gebonden nog beter...

Hier hebben ze echt nog geen minuut naar gekeken!  :-X

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daanium

#55
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2012 16:51:46
Rij jij met zulke kieren rond? :o Dan kan je toch nooit weg? Als het regent loopt je auto gewoon vol...
Een Volvo dealer kan dit niet fiksen? Ongelooflijk.
Suc6,
Ewøut
Ja, ik ben één keer door de wasstraat gegaan...  :eusa_doh:
met regen rijden gaat op zich nog wel, door de snelheid komt de regen er niet in, ondanks dat vind ik het ook écht niet te geloven dat twee verschillende dealers die ramen niet goed krijgen?!

Citaat van: michel88 op 06-03-2012 18:20:38
man dat raam staat veel te hoog afgesteld  :eusa_wall:
het is egt simpel om te doen
Heb je tips waar ik op moet letten of hoe het überhaupt moet? misschien ergens een howto ofzo?

Citaat van: Broabander op 06-03-2012 19:27:02
Een dealer heeft dít de deur uit laten gaan?? Ik mag lijen dat je geen cent betaald hebt!
Dit heeft me bijna 200 euro gekost. Eerlijk is eerlijk, zó erg was het niet toen ik 'm ging ophalen. Maar wel toen ik het raam één keer open/dicht maakte.

Citaat van: Dirk342 op 06-03-2012 21:42:22
Citaat van: Broabander op 06-03-2012 19:27:02
Een dealer heeft dít de deur uit laten gaan?? Ik mag lijen dat je geen cent betaald hebt!
Ik had het in ieder geval, zeer zeker, niet betaald en ik denk echt dat ze een serieus probleem met me hadden.
Ik heb ook gedacht om een hoop 'tam-tam' te maken daar, of een aangetekende brief naar Volvo Nederland (hoofdkantoor ofzo) te schrijven met mijn ervaringen met beide dealers.. met de hoop dat zij iets voor me konden betekenen. ik ben er zelf ook wat lax in geweest, want dit is intussen alweer enkele maanden geleden.
Maar zoals ik al zei in mijn post; ik wil de dealer wel de kans geven om het op te lossen, dat vind ik wel zo netjes.
(maar op zich is het al niet goed van de dealer dat ik er mee terug moet komen)

Citaat van: BenC70ES op 06-03-2012 21:52:25
Dat kan een blinde met zijn handen op zijn rug gebonden nog beter...

Hier hebben ze echt nog geen minuut naar gekeken!  :-X
ja dat vraag ik me dus ook af. hebben ze er gewoon geen zin in? geen tijd voor? is het écht zo'n rot klus? zo laten ze het in ieder geval wel overkomen (letterlijke woorden van de dealer: het is een moeilijke en tijdrovende klus, waar we eigenlijk geen zin in hebben)

Anyway, via de dealer of via mezelf, die ramen komen goed ;)

PS: iemand nog tips voor de mooie PDC?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

JeffreyC

Het raam van een C70 is best zelf af te stellen ( heb het een tijd terug ook gedaan ). Als het goed is kun je de hoogte afstellen en hoe het raam aan de bovenkant staat, naar binnen of naar buiten. Het kan best wel een karwei zijn, zou eerst kijken welke stelschroeven wat doen en dan langzaam en beetje voor beetje beginnen te stellen.
Want de opening die er nu zit kan echt niet, zeker niet voor een Volvo dealer!!
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

daanium

#57
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

Nou, vandaag nog maar eens met de betreffende dealer contact opgenomen.
Hij was van mening dat er wat mis is met mijn chassis, en dat ze het daarom niet beter kregen...
Ik kan morgen nog eens met de chef-monteur om de tafel gaan zitten, volgens de medewerker wat ik gesporken had, heeft de monteur er de laatste keer 45 minuten werk aan gehad.
Zouden ze er toch verder geen werk van willen maken, dan gaat er alsnog een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van Volvo Nederland met mijn bevindingen. Daarna ga ik er zelf maar eens wat uren in steken.
Ik begrijp best dat een dealer er geen 8 uur in wil stoppen (zoals ik las in een andere post, schrijft Volvo er dus 8 uur voor uit, om het te repareren)
IK heb wel zin om er 8 uur of meer in te stoppen, als het dan goed komt.

Verder vandaag nog een leuk dingetje bedacht; een USB aansluiting in het dashbord-kastje, voor als ik eens wat moet aansluiten op de CAR-PC, zoals toetsenbord en/of muis.
Nu wil ik natuurlijk niet zomaar een of ander verlengkabeltje in mijn dashbord-kastje laten uitkomen, maar dit:

Dit is de kant wat in het dashbord-kastje uit komt:

Dit is de achterkant, daar komt dus nog een USB A-B kabel aan

Hiermee kan ik een USB poort inbouwen, kost € 5,50
Moet dan wel nog een USBA-B kabel aan (zo'n USB printerkabel is dat), die kosten ook iets van 5 euro bij je lokale computer winkel ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ewout Schalkwijk

Kan het zijn dat die C70 krom is? Heb je de geschiedenis van die auto, of was het eerder niet?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

De exacte geschiedenis weet ik niet voor 100%, en hij had het een beetje (ik denk een-derde) toen ik 'm koch.
Maar als dat het geval is, dan zou ik het toch zeker ook op andere punten moeten merken?
Zoals de motorkap, dakraam en voorruit? of zit is er dan naast?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]