[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Je zou dat inderdaad denken dat je dat dan op meerdere fronten zou merken. De deur sluit wel goed? Hangt niet af of zo?
Is het wellicht een nieuwe ruit? Dat zou je met enige redelijkheid moeten kunnen zien ten opzichte van de andere ruiten.

Ik heb vorig jaar in, toen nog, onze A6 de bestuurdersruit met frame moeten afstellen nadat ik de deur helemaal uit elkaar had gehaald. Het viel me toen erg mee om te doen. Moet ik wel zeggen dat mijn vrouw toe meehielp en die kan soms de dingen heel scherp zien terwijl de sterretjes bij mij om m'n hoofd cirkelen. ;D


Ewøut


P.S. Ik zie dat ik jou m'n duizendste post heb gegeven... :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: daanium op 07-03-2012 19:30:53
De exacte geschiedenis weet ik niet voor 100%, en hij had het een beetje (ik denk een-derde) toen ik 'm koch.
Maar als dat het geval is, dan zou ik het toch zeker ook op andere punten moeten merken?
Zoals de motorkap, dakraam en voorruit? of zit is er dan naast?


De bumper past in ieder geval niet lekker  :eusa_shifty:

Je zei dat de plastic bumpersteunen niet verstelbaar zijn, maar die zijn natuurlijk wel verstelbaar te maken. Waar een wil is is een weg.
Een S60 bumper zou ook niet passen op een V70N  :eusa_whistle:

daanium

met de bumper ben ik ook nog bezig, ik denk zelf dat het door de 'after market' koplampen komt..
volgende week heb ik weer wat meer tijd en gaat de coupe weer de brug op, zodat ik die bumper eens mooi passend kan maken
maar je hebt natuurlijk gelijk; waar een wil is, is een weg  ;D

vanmorgen ben ik dus nog even naar de dealer geweest, die trouwens erg behulpzaam waren.
de dealer denk toch echt dat de auto eens schade heeft gehad, ze lieten me zien dat de motorkap en de deuren niet mooi recht zaten.
de deuren had ik zelf natuurlijk ook wel gezien, maar de motorkap is me nooit opgevallen...  :eusa_eh:
ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd dat het inderdaad door schade komt, het KAN natuurlijk wel, maar ik geloof het (nog) niet :angel:

Bij de dealer hebben ze me achter de balie uitgenodigd, om mee te kijken in het VIDA verhaal, aan de hand daarvan hebben ze me +/- 60 pagina's uitgeprint met de instructies hoe je de deuren moet afstellen, hoe je de ramen moet plaatsen en hoe je de ramen moet afstellen.

Vanavond ga ik me dat eens allemaal doorlezen, zodat ik weet waar ik aan ga beginnen.

tips voor het afstellen zijn natuurlijk welkom, ook waar ik op moet/kan letten dat ik geen schade maak aan het deurpaneel ofzo
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#63
nog effe wat referentie links voor mensen die ook graag het CAR-PC spul willen kopen;

  • Pico 125W M3 'auto voeding' (er is ook een goedkopere, maar voor de zekerheid heb ik de 125W uitvoering gekocht)
  • Achteruitrijcamera (deze zijn ook goedkoper uit te halen, maar weet niet wat de kwaliteit dan is)
  • Touchscreen 7" TFT monitor (ik heb een versie met menu-knopjes aan de onderkant van het scherm; dat heb je niet echt nodig, kan dus ook eentje zijn zonder extra knopjes)

De camera en het touch-screen heb ik van deze eBay winkel
De Pico M3 voeding heb ik van deze eBay winkel

Beide shops leveren snel (2 of 3 dagen vanuit duitsland) en zijn naar mijn bevindingen ook betrouwbaar.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

vanavond eens op mijn gemak de printjes van de dealer doorgenomen.. het gaat me een behoorlijke klus worden.
het heeft me wel al een beter zicht gegeven op deze klus, ik wist bijvoorbeeld niet dat de buiten spiegels ook mee doen aan de stand van het raam (of misschien niet echt de stand, maar zeer zeker wel de afsluiting van het raam, wat bij mij nu dus zo veel windruis veroorzaakt).

De stand van het zij-raam in de coupe word door een aantal dingen bepaald:
  • de deur
  • de raamcassette in de deur
  • het raam(glas) in de raamcassette
  • het raam(glas) t.o.v. de A-stijl
  • de spiegels

en om het feest compleet te maken, zijn er niet minder dan 12 punten waarop je moet controleren als je denkt dat bovenstaande punten goed staan ;)

ondanks dat ik denk dat ik er behoorljik wat werk aan heb, heb ik er wel zin in !
je kunt ZO veel stellen, dat het volgens mij ten alle tijden op te lossen is, er gaan alleen wat uren in zitten.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

henry classic v70

Zou er geen verschil kunnen zitten in bevestigingsdelen (waar je de bumper opschuift op het voorscherm) van een R t.o.v. een C of een gewone V/S..?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maruska

Thanx voor de linkjes Daanium !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 08-03-2012 23:05:42
Zou er geen verschil kunnen zitten in bevestigingsdelen (waar je de bumper opschuift op het voorscherm) van een R t.o.v. een C of een gewone V/S..?
..dat zou ook nog kunnen, iemand een afbeelding ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

viking_in_shorts

Lees net je perikelen met je raam. Heb ik ook gehad: ik kreeg een nieuwe casette (kostte maar €1000) en ik had ca 1 cm tussen raam en kap toen ik 'm ophaalde :o Helemaal zeiknat geworden in de wasstraat. Uiteindelijk enkele keren terug geweest en het is nu "acceptabel" maar het is nooit meer helemaal goed gekomen.

Ik hoop dat je dit goed krijgt, want dat mag je mij vertellen wat je allemaal gedaan hebt en hoe. Dan kopieer ik dat truukje even op mijn auto.

daanium

zodra ik er aan begin, komt er een (zeer) uitgebreide foto rapportage aan te pas.
ik heb mezelf voorbereid dat ik er een week of twee mee bezig ben.
natuurlijk niet full-time, ik kan alleen in de ochtend steeds twee uur er aan werken, de rest van de week heb ik m'n 'gewone' werk en mijn vriendin :angel: waar ik mijn vrije tijd aan wil spenderen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ewout Schalkwijk

Poeh, ik dacht dat het net als bij mijn Audi was, maar dit klinkt heel ingewikkeld. Sommigen hier zullen zeker blij zijn met een gedetailleerd verslag. :eusa_whistle:

Alvast veel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

MarkoC70T5

Was je er al uitgekomen met je bumper ophanging.
Ik het percies het zelfde met mijn R bumper op de C70.
Die hangt ook iets omlaag achter op.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

daanium

Citaat van: MarkoC70T5 op 09-03-2012 16:02:32
Was je er al uitgekomen met je bumper ophanging.
Ik het percies het zelfde met mijn R bumper op de C70.
Die hangt ook iets omlaag achter op.
heb je dat nog steeds? jij hebt toch al een hele tijd de "R" bumper op de coupe he?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-03-2012 15:57:42
Poeh, ik dacht dat het net als bij mijn Audi was, maar dit klinkt heel ingewikkeld. Sommigen hier zullen zeker blij zijn met een gedetailleerd verslag. :eusa_whistle:

Alvast veel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst.

Ewøut
Hoe doen de meeste het hier trouwens met een 'how-to' ?
Ik merk dat ik vaak enkele dingen door elkaar doe, dan krijg ik dus het begin van bv project1 op pagina 3, dat loopt door naar pagina 4, maar op pagina 4 begin ik ook met project2, terwijl ik nog niet klaar ben met project1, dus dan krijgt iemand die project1 wil volgens (bijvoorbeeld een jaar later) daar niet echt een mooi beeld van, tenzij hij het zelf onder elkaar zet ofzo...?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MarkoC70T5

Citaat van: daanium op 09-03-2012 16:21:52
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-03-2012 15:57:42
Poeh, ik dacht dat het net als bij mijn Audi was, maar dit klinkt heel ingewikkeld. Sommigen hier zullen zeker blij zijn met een gedetailleerd verslag. :eusa_whistle:

Alvast veel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst.

Ewøut
Hoe doen de meeste het hier trouwens met een 'how-to' ?
Ik merk dat ik vaak enkele dingen door elkaar doe, dan krijg ik dus het begin van bv project1 op pagina 3, dat loopt door naar pagina 4, maar op pagina 4 begin ik ook met project2, terwijl ik nog niet klaar ben met project1, dus dan krijgt iemand die project1 wil volgens (bijvoorbeeld een jaar later) daar niet echt een mooi beeld van, tenzij hij het zelf onder elkaar zet ofzo...?

Ik maakte 1 post de eerst en die edit ik steeds opnieuw en poste dan alleen in het topic de update. Zodat mensen het het vaak lezen naar gewoon op bv pagina 10 de update zien  en nieuwe bezoekers gelijk op de 1ste post alles zien staan.

En ja ik rij er al erg lang mee. Maar nog steeds tijd gehad om het goed op  te lossen. Zal wel gaan gebeuren als mijn maat werk radiator/airco er in gaan. Dan moet toch de hele voorkant uit elkaar.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.