[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MarkoC70T5

ik had trouwens alleen bij de dealer een buiten kant van de bumper besteld met de wielkuipen.
De binnen balk en het schuim had ik gebruikt van de C70.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

daanium

Citaat van: MarkoC70T5 op 14-03-2012 18:59:14
ik had trouwens alleen bij de dealer een buiten kant van de bumper besteld met de wielkuipen.
De binnen balk en het schuim had ik gebruikt van de C70.
Ow, dan ligt het dus 100% zeker niet aan de middelste balk... morgen nog maar eens met die zij-kant-stel-dingen stoeien
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#92
post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post

wederom lekker bezig geweest.
vandaag ook weer bezig geweest, dankzij Marco ben ik gestopt met de middenbalk en kon ik mijn tijd beter besteden aan de zij-stel-dingen.

dat is dus deze:

ik heb beide pennen afgezaagd zodat we zelf de stand kunnen bepalen

daarna de drie gaten met een vijl naar beneden gevijld

hierdoor gaat de bumper de goede kant op, volgens mij moet alleen de voorkant nog íets omlaag, en bij het spatbord mag het nog ietsjes hoger


volgens mij sluit de bumper nog steeds niet mooi aan door het onderste schuif ding wat aan de bumper zit

links zie je de bumper, in het rode vakje zit het stukje wat volgens mij weg gevijld moet worden.

met dat vijlen ga ik volgende week weer verder wegens 'weekend-rust' ;)

Vanmorgen ben ik wel nog even bezig geweest met de wielkuipen.
Die had ik niet goed in elkaar gezet, zoals je hier onder kunt zien heb ik de kuipen aan de achter kant (kant van de auto) gelijk gehouden, maar dat moet nét de andere kant zijn, wat eigenlijk ook logisch is, omdat de wielkuip in het spatbord moet klemmen, en niet aan de achterkant.


wielkuipen bovenkant


wielkuipen binnenkant

nou, dus maar weer los halen. enige probleem was dat ik ze niet alleen met de pop-nagels had vast gezet, maar de boel ook met polymeer-kit had vast gemaakt.

Dus na wat geboor en met een mesje wat geschraap, had ik ze weer los.

daarna heb ik de wielkuipen in twee deleen weer onder de coupe gezet
foto van linker wielkuip en daaronder de rechter wielkuip

Nog iemand tips hoe ik nu die opening het beste dicht kan maken?
Mijn vorige plan was dus niet zo'n wereld succes...
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

even de start-post aangepast, per 'onderwerp' een post gemaakt, in plaats van alles zo warrig door elkaar heen, om het wat overzichtelijker te houden :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#94
De Velgen!
De velgen die ik direct op de dag van aanschaf gekocht en er op laten zetten.
Ik heb gekozen voor 17 inch Dare Drift velgen, ik dacht dat deze wat sportiever zouden staan, omdat het een donkere auto is, met dondere velgen. Maar eerlijk gezegd had ik ze best een maatje groter mogen nemen


Zo stonden ze op internet






en zo zitten ze onder de auto

Zoals vele van jullie al gezien en gezegd hebben, de velgen zijn lang niet zo mooi als ik gehoopt had.
Vroeg of laat zullen er 19" velgen onder komen, ook ivm de Big Brake Kit wat ik wil aanschaffen.

Citaat van: Thijssie! op 29-02-2012 12:11:50
Leuk en interessant topic om te volgen!

Mooie C70 heb je, alleen gooi asjeblieft die aftermarket-velgen eraf! De standaard Canisto's zijn zoveel mooier :eusa_drool:

Smaken verschillen ;)
Sja, hoewel smaken verschillen, vind ik zelf de velgen ook niet zo'n succes als ik gehoopt had.
Ben nu aan het sparen voor een mooie set van 19", maar heeft voor mij niet zo'n haast.
De originele velgen heb ik ook nog, die zet ik er misschien binnenkort weer onder.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#95
De Spiegels spuiten!
De spiegel aan de bestuurderskant werkte regelmatig niet naar behoren.
Ik vind dat áls je een C70 bezit, dan moet die ook in orde zijn!
Dus snel via www.onderdelenlijn.nl op zoek gegaan naar een werkende spiegel.
Niet lang na de aanvraag krijg ik al bericht dat ik ze voor een paar tientjes kon laten opsturen, daar ging ik mee akkoord.
Helaas belde die man me toen nog even terug, om te checken of ik écht een C70 had, en niet toevallig een S70 of V70.
Aangezien ik best weet wat ik heb, kon ik de man verzekeren dat het om een C70 ging :P
Toen bleek dat hij wat snel was met bellen, hij had alleen spiegels voor een S70/V70 en dat die niet gingen passen m'n C70.
Na een korte baal tijd, heb ik ze weer via onderdelenlijn gezocht, maar toen specifiek er bij gezet dat het om een C70 ging.
De reacties daarop duurde wat langer, maar na enkele dagen kreeg ik toch reacties!
Toen de spiegel binnen kwam, heb ik een kennis van me gevraagd of hij ze wilde spuiten in de kleur van de auto.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat Volvo dit niet "af fabriek" heeft gedaan, want het ziet er een stuk beter uit!







nog even een 'originele' foto er bij gezet (komt van internet, dus niet van mijn coupe), dit geeft goed zicht op hoe het onbespoten er uit ziet
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#96
De Raamlijsten spuiten!
Toen we de spiegels los gingen halen, viel het me op dat de lijst wat boven het raam van de deur zit, niet van rubber is, maar van ijzer!
dat betekend dat ze zijn over te spuiten!!
Ik vroeg m'n spuiter of hij die ook kon spuiten en dat was natuurlijk geen probeem
Ook bij deze (kleine) ingreep kom ik er niet bij dat Volvo dat niet direct vanuit de fabriek mee heeft gespoten, het zijn dit soort kleine dingen waarvan IK vind dat het de auto écht af maakt

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#97
De Zwarte koplampen!
Als ik een nieuwe/andere auto aanschaf, wil ik daar altijd subtiele aanpassingen aan maken.
Na even te googlen zag ik al snel dat er alternatieve koplampen (met knippers) beschikbaar waren.
Die heb ik (na mijn vakantie naar Parijs) direct besteld en geplaatst.
In het begin vond ik het nogal wennen, het heeft wat weg van kikkerogen vond ik zelf, maar nu ze er op zitten, bevalt het erg goed!
Samen met de koplampen heb ik ook Pilot xenon lampen besteld, zodat het een mooi en sportief geheel word.

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#98
De Xenon!
Bij de nieuwe koplampen, horen ook xenon lampen, met een mooie blauwe kleur (naar mijn smaak)
Die had ik in mijn vorige auto (een Mazda 323F 2.5 V6) van een of ander chinees budget merk, en dat was al na enkele maanden defect.
Daarom ging ik op zoek naar wat beters, na wat zoek-werk op google en de nodige forums, zouden de setjes van Pilot niet verkeerd moeten zijn.
Ik heb die set besteld en ingebouwd (foto's volgens nog).
Tot nu toe gaan ze prima :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#99
De ChipTuning!
Het chippen heb ik voor € 350,- laten doen bij een man uit Munstergeleen, die ik 'via-via' ken.
Hij heeft zelf alles in huis om de boel lekker af te stellen, omdat hij op het circuit rond scheurt in een Seat Leon, en ALLES zelf doet qua afstellen en chiptunen.
Omdat de C70 een automaat is, merk ik dat het schakelen veel effectiever is na het chippen.
Ik kan niet echt met zekerheid zeggen dat ik veel in prestaties merk, omdat ik het chippen al vrij snel heb laten doen na de aanschaf van de auto.
Wat ik we kan zeggen dat hij goed opschiet, maar welke T5 niet hè?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#100
De Achterramen Blinderen!
De achterramen heb ik laten verduisteren door een bedrijf in Elsloo.
Ik ga er zelf niet aan beginnen omdat ik te veel mensen zie rijden met luchtbubbels in hun folie, waardoor het niet mooi en/of strak uit ziet.
Het was niet goedkoop (€200,-) maar het resultaat is wel erg mooi!
Ik twijfel nog of ik de ramen van de portieren ook (licht) laat tinten, maar daar ben ik dus nog niet helemaal uit.

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#101
De Houtkleurige inleg vervangen door aluminium!
De hout details in het interieur geeft de auto meteen een 'oude-lullen-look' vind ik.
Na redelijk lang zoeken op speurders en marktplaats, heb ik een ongespoten set gevonden.
Deze heb ik in metallic zilver laten spuiten, helaas ontbreekt de tijd om het in te bouwen, maar zodra ik er aan begin, komen de foto's er natuurlijk bij :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#102
De Navigatie!
Tijdens mijn eerste lange rit in de auto, merkte ik dat de originele radio/cassette/cd speler snel begon over te slaan als je een paar uur onderweg bent. Ik was onderweg naar Parijs toen zelfs de hele radio op tilt sloeg en we dus geen muziek meer hadden.
Daar wilde ik geen tweede keer tegenaan lopen, dus ging ik bij terugkeer opzoek naar een 2DIN navigatie systeem.
Na een beetje onderzoek, bleek dat de Pioneer AVIC D3 makkelijk te updaten was (zonder een 'echte' dvd van Pioneer).
Helaas is het al een wat ouder model, die niet meer nieuw leverbaar is.
Dus weer opzoek bij speurders en marktplaats.
Na lang zoeken kon ik nog een hele nieuwe op de kop tikken voor € 300,-
Deze was nog netjes in de verpakking gesealed.
Wegens een chronisch tijd tekort, zit nog steeds de originele volvo radio in de C70, zit de Pioneer er nog steeds niet in
Ook voor dit project geldt; zodra ik begin, komen er foto's.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#103
De V70R Voorbumper!
15-feb-2012
Ik ben vandaag begonnen met het voorwerk om de bumper om te zetten.
De Coupe heb ik op de brug gezet om als eerst de voorwielen er af te halen.


Vervolgens de originele wielkasten los gehaald, dat was het meeste werk voor vandaag, maar achteraf gezien stelt het ook niet veel voor

Eerst met een torx 25 de schroefjes loshalen van de wielkast (1t/m7)
Daarna de twee schroeven los halen (8+9) met een dopsleutel van 10mm.




Ze zitten wel best vast in de ronding met een soort weerhaak-systeem zeg maar.
Gelukkig had ik de V70R wielkappen bij de hand, waardoor ik makkelijk kon zien waar ze nog vast zaten:




Hier nog een foto van beide wielkappen naast elkaar, de linker is de van de Coupe, de rechter van de V70R
Daarna de ruitenwissertjes los gehaald van de koplampen met een dopsleuteltje van 8mm.

de bumper had ik voor € 250,00 gekocht bij een sloop (verwijst in Uden)
daarnaast heb ik ook de wielkuipen meegenomen, voor € 20,00
het spuiten van blauw naar zwart: € 150,00

klein overzichtje om de tijd en eventuele kosten bij te houden:
Totale kosten: € 420,00
Totale tijd: +/- 45 minuten (incl. maken van foto's, dus met deze how-to denk ik dat je maar 20 minuten nodig hebt)
Benodigd gereedschap: trox 25mm, dopsleutel 8mm, dopsleutel 10mm

...morgen weer verder  :eusa_dance:

17-feb-2012
Ik heb eerst een plastic kap weg gehaald, dan kom je overal beter aan.
met een dop- of steeksleutel van 10mm maak je de schroef los (bij 1).
Daarna ook de mistlamp stekker los getrokken (bij 2)


Natuurlijk hetzelfde verhaal aan de andere kant van de auto, waarna je met een beetje trekken deze kap los haalt;

Daarna kunnen we via het gat (cirkel 1) in de bumper, met een dopsleutel (14mm) de schroef (cirkel 2) los draaien.
Met de pijl heb ik aangegeven waar de rechter mislamp zit, zodat je weet waar je precies moet zijn.


Hetzelfde voor de linker kant

Daarna kun je de hele bumper eigenlijk gewoon naar voor schuiven.
Dit gaat wel tien keer beter als je een handje hulp hebt, het is nogal onhandig vasthouden en trekken in je eentje!

klein overzichtje om de tijd bij te houden:
Totale tijd: +/- 15 minuten (incl. maken van foto's)
Benodigd gereedschap: dopsleutel 14mm, dop/steeksleutel 10mm

morgen ga ik weer verder met de boel vast zetten (incl. foto's ;))

18-feb-2012
Vandaag weer lekker bezig geweest, de oude bumper er af en de nieuwe er op.
De bumper zat verder niet met schroeven vast, alleen met de eerder genoemde schroeven van 14mm (twee stuks)
Wel aan de zijkant (dus bij de voorwielen) met een schuif-systeem, zoals te zien is bij deze foto's


Dus je kunt de bumper gewoon naar voor trekken als de ruitenwissers los zijn en de twee schroeven los gedraaid zijn.

Op dezelfde manier kan de V70R bumper er natuurlijk ook weer op, eerst via het schuif-systeem links en rechts vast schuiven, daarna de twee lange bouten weer terug draaiten met de dopsleutel van 14mm.
Dit viel bij mij trouwens nog niet mee !
De bovenkant van de bumper leek niet ver genoeg naar achteren te gaan, waardoor de bout niet helemaal tot in het gat kwam. Maar met het betere trek en duw werk ging die er toch in.




Wat me wel opviel, is dat ik nu nogal wat speling heb tussen het spatbord en de bumper;
maar dat kan ik misschien nog wat oplossen met de wielkuipen, daar ga ik morgen weer mee verder.
Het resultaat tot nu toe (rechts)

Ik had de roosters had ik er trouwens niet bij gekregen, net zoals de mistlampen.
De roosters kosten trouwens erg weinig (vind ik), voor € 22,50 heb je ze alle drie.
De mistlampen wilde ik netjes, dus niet vaal en daarom dus ook maar gewoon nieuw gekocht.
voor € 75,00 had ik ze besteld bij Koebergen Auto's

PS: iemand V70R mistlampen te koop?

22-feb-2012
nog een aanvulling op het V70R bumper project:

Zoals ik al eerder zei, heb ik de speling tussen de bumper en het spatbord niet op kunnen vangen met het witte geleider-ding, simpelweg omdat ik niets kan stellen (verhogen/verlagen) met dat ding
Ik heb ongeveer 1cm speling (links), Aan het spatbord zit dit: (midden),



Maar zoals gezegd kan ik dus niets stellen, omdat de pennetjes in de cirkels in de gaten vallen bij de pijlen, en dat kan niet omhoog/omlaag (rechts)
Ik heb ook het linker pennetje er af geknipt om te kijken of ik het dan een beetje kon stellen, maar helaas...

Voor de rest is dit het resultaat van mijn super slimme actie met de V70R bumper


29-feb-2012
De laaste schroeven had ik niet vast gezet, omdat de gaten van de V70R wielkuip met popnagels vast zaten, en daardoor waren de gaten te groot voor de originele schroeven uit de C70 bumper.
Het zat naar mijn gevoel toch wel goed vast allemaal, maar 400KM autosnelweg leverde toch wat veel wind op, waardoor de wielkuip tegen de band aan kwam en dus de boel best een stuk is afgesleten.
voorlopig dus maar even geen autosnelweg rijden

12-maart-2012
weer een kleine update;

ik heb de koplampen er uit gehaald, dat gaat als volgt:
deze drie schroeven los draaien, ik weet eigenlijk zo vanuit mijn computer niet 100% zeker of ze wel los moeten, die zijn namelijk voor het vast zetten of los halen van de klemmen waar de motorkap ik valt.
maar je komt er op zo'n minst makkelijker aan!

daarna zitten de koplampen zelf ook nog eens met drie schroeven vast, dat wijst zich eigenlijk wel van zelf.
dan ziet de auto er zo uit

ziet er altijd zo 'krakkemikkig' uit he
Morgenochtend ga ik weer verder met knutselen...
Met in het voorprogramma:
De V70R bumper los halen.

De hoofd act:
De bumper er weer af halen en uitzoeken waarom deze niet zo mooi past als het zou moeten.

13-maart-2012
vanmorgen weer lekker bezig geweest;
De bumper is er af en volgens mij weet ik ook waarom ik (en o.a. marko ook) de speling heb bij het spatbord.
toen ik de V70R bumper er af had, heb ik die nog eens naast de C70 bumper gelegd om te kijken wat de verschillen zijn, op het gebied van montage
Links de C70 bumper, rechts de V70R bumper


nu denk ik dat de lange schroeven waar de bumper mee vast zit, mee doen in het bepalen van de positie van de bumper, dus bedacht ik me dat die middelste balk in de bumper misschien om moet; dan heb je het weer in dezelfde hoek of stand of hoe-je-het-noemen-wil, zoals de originele bumper.

helaas had ik nog maar weinig tijd vanmorgen, omdat ik m'n voor wielen er niet af kreeg, daar heb ik een half uur over gedaan  :eusa_think:
ze zaten ERG vast.
maar een Hazet doppendoos + 150cm stijgerpijp = wielen los :eusa_whistle:

morgen ga ik weer verder.

edit:
nu ik de foto's terug bekijk, zie ik ook dat de geleider dingen aan de zijkant van de bumper anders zijn, daar moet/ga ik morgen ook nog even naar kijken voordat ik de balk ga omzetten

14-maart-2012
vandaag weer bezig geweest, met de bumper.

ik wilde de middenbalk vervangen van de V70R bumper.
dus die van de V70R er uit, en de (originele) van de C70 er in.
...maar da's makkelijker gezegd dan gedaan...
na een uur zitten proberen, had ik 'm los:



nog maar eens bij die van de V70R bekeken, maar ze zijn toch wel 'tzelfde
de losse aluminium balk eens op de coupe gezet, om te kijken of iets niet lekker zit maar dat is niet het geval.

Dus voordat ik weer een uur zit te klooien voordat ik die balk van de V70R bumper af heb, wil ik eerst nog eens wat gaan spelen met die witte plastic geleiders aan de zijkant van de auto.
waarschijnlijk lukt het toch wel met een beetje vijl-werk om die te krijgen zoals ik het wil. zou dat (weer) op niks uitdraaien, dan ga ik het nog een proberen met de balk (al denk ik toch niet meer dat dat dé oplossing is)

Citaat van: MarkoC70T5 op 14-03-2012 18:59:14
ik had trouwens alleen bij de dealer een buiten kant van de bumper besteld met de wielkuipen.
De binnen balk en het schuim had ik gebruikt van de C70.

Citaat van: daanium op 14-03-2012 20:19:31
Ow, dan ligt het dus 100% zeker niet aan de middelste balk... morgen nog maar eens met die zij-kant-stel-dingen stoeien

16-maart-2012
wederom lekker bezig geweest.



Links: vandaag ook weer bezig geweest, dankzij Marko ben ik gestopt met de middenbalk en kon ik mijn tijd beter besteden aan de zij-stel-dingen.
Midden: ik heb beide pennen afgezaagd zodat we zelf de stand kunnen bepalen
daarna de drie gaten met een vijl naar beneden gevijld
Rechts: hierdoor gaat de bumper de goede kant op, volgens mij moet alleen de voorkant nog íets omlaag, en bij het spatbord mag het nog ietsjes hoger

volgens mij sluit de bumper nog steeds niet mooi aan door het onderste schuif ding wat aan de bumper zit

links zie je de bumper, in het rode vakje zit het stukje wat volgens mij weg gevijld moet worden.
met dat vijlen ga ik volgende week weer verder wegens 'weekend-rust' ;)

Vanmorgen ben ik wel nog even bezig geweest met de wielkuipen.
Die had ik niet goed in elkaar gezet, zoals je hier onder kunt zien heb ik de kuipen aan de achter kant (kant van de auto) gelijk gehouden, maar dat moet nét de andere kant zijn, wat eigenlijk ook logisch is, omdat de wielkuip in het spatbord moet klemmen, en niet aan de achterkant.




nou, dus maar weer los halen. enige probleem was dat ik ze niet alleen met de pop-nagels had vast gezet, maar de boel ook met polymeer-kit had vast gemaakt.




Links: na wat geboor en met een mesje wat geschraap, had ik ze weer los.
daarna heb ik de wielkuipen in twee deleen weer onder de coupe gezet
Midden: foto van de linker wielkuip
Rechts: foto van de rechter wielkuip

Nog iemand tips hoe ik nu die opening het beste dicht kan maken?
Mijn vorige plan was dus niet zo'n wereld succes...

21-maart-2012
Vandaag zijn de mistlampen binnengekomen.
Die had ik niet gekocht bij de aanschaf van de bumper, omdat ik er simpelweg niet aan gedacht had, net zoals de roosters onder in de bumper.
Dus die heb ik maar even los besteld, de roosters bij de Volvo dealer en de mistlampen bij Koebergen auto's (gewoon via internet)
Nu de mistlampen uit de verpakking zijn, zien ze er zo uit

Wat me meteen op viel, is dat ze wit/beige zijn.
Voor de meeste van jullie zal dat geen ramp zijn, maar omdat ik de buitenkant van de coupe zo donker mogelijk wil maken, maakt het voor mij dus wel uit ;D
Dus meteen de lampen er uit gehaald (zit met twee clips vast geklikt)


en daarna de föhn er bij gepakt.
helaas is het geen gewone silicone kit, dus toen ik na +/- 15 minuten de boel goed warm gestookt had, ging het nog steeds niet los.
toen maar effe snel naar de gamma gegaan om kit-oplosser te gaan halen.
meteen de plastic primer en matte zwarte lak gehaald, totaal 35 euro lichter.

Links: de kit oplosser van alabastine gaat er met een kwastje op, het is gel-achtig spul.
na een kwartiertje intrekken, heb ik er een schroevendraaier tussen gezet en KRAK zei het glas  :eusa_doh:


Rechts: nouja, kapot is kapot, dus dan toch maar verder met het glas en de kit er uit halen. na een beetje hamer en schroevendraaier werk, ziet het zo uit;
...wat een ellende  :eusa_think:
nou, meteen maar het bedrijf een mail gestuurd waar ik de lampen gekocht heb, om te vragen of hij de glaasjes los verkoopt.

23-maart-2012
Gisteren en vanmorgen weer even bezig geweest met de bumper.
ik wil graag de klemmetjes gebruiken wat ook in de originele C70 bumper zaten en geen popnagels.

Links: Dus even naar de dealer gegaan om die dingen te gaan halen:


Rechts: toen liep ik weer meteen een het volgende 'probleem' aan...
de gaten voor deze klemmen moeten vierkant zijn, en niet rond
links de V70R bumper, rechts de originele C70 bumper

dus staat het nu weer even stil, volgende week ga ik weer verder.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#104
De V70R Tellerplaten!

24-feb-2012
Intussen heb ik een origineel V70R klokkenspel besteld (een gebruikt exemplaar), daar ga ik vanavond mee spelen.
Kijken of ik dat een beetje netjes kan omzetten.


Nou, helaas valt het me een beetje tegen, want ik wil natuurlijk mijn eigen tellerstand behouden.
Volgens sommige hoef ik de naalden niet los te halen om de platen los te halen, maar volgens mij toch nog steeds wel.



Als ik kijk naar onderstaande foto's, dan moeten toch de naalden los en daar word ik niet blij van



TOTDAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik de schroefjes los draaide bij de tellers, en de hele teller los kon wippen, zie deze foto's
Ze zitten per klokje met twee schroeven vast en dan nog met twee pennetjes per wijzer (zie pijlen)





Dus excuses aan iedereen die zei dat het wél kon, en ik onterecht niet geloofde.
Morgen lekker de klokjes omzetten in mijn eigen klokkenspel het klokkenspel van m'n coupe ;)

27-feb-2012
Zo, de tellers zitten er in, en het ging (bijna) allemaal erg goed!
Hier weer een korte how-to:

Wat hebben we nodig?
een kruis schroevendraaier
een (grote) platte schroevendraaier
een torx 10 bitje/schroevendraaier
en een torx 25 bitje/schroevendraaier



Eerst even de kapjes en ventilatie dingen los halen.
Dit gaat gewoon met een grote platte schroeven draaier.
Beetje er onderin wippen, dan klik je ze zo er uit.



Ook de middelste ventilatie dingen moeten er uit



en bij de bijrijder moet het zijkapje, het speakerkapje en het ventilatie ding er uit.



Ook bij het handschoenen-kastje moet het een en ander los



Daarna ook de torx schroeven loshalen wat onder de kapjes zitten






Let er op dat áls je een center speaker hebt, dan zit die speaker natuurlijk ook met een kabeltje vast, die moet los.
De passagiers-airbag moet ook met drie schroeven en een stekker los gehaald worden.

heb je alles los geschroefd, dan kun je het bovenste deel van het dashbord er zo af schuiven.



Dan kun je de klemmen (in de cirkels) los klikken, en de stekkers van het klokkenspel natuurlijk ook (bij de pijlen)

Daarna het klokkenspel eerst omhoog en dan naar rechts om het er uit te krijgen (zie pijlen).
Bij de cirkel ligt de connector van de center speaker.



Nu is het klokkenspel uit de auto en kunnen we naar binnen om de platen om te zetten.



Eerst moet wel nog even de computer van het alarm (als ik me niet vergis) los halen met een torx 10 schroevendraaier/bitje, zie pijlen.



Daarna kun je rondom de klemmetjes voorzichtig los halen om zo het bovenste deel los te halen



Daarna met een kruisschroevendraaier de zes schroefjes los halen



Op die manier kunnen we de tellers met een grote schroevendraaier gewoon omhoog wrikken.
Bij de rechter pijl komt die gewoon omhoog, maar bij de linker pijl zit de reset-knop nog geklemt. Gewoon even door drukken en dan schiet die ook los.



Dan even de tellers omzetten



en de bovenste kap er weer op zetten



en weer terug in de auto



Op deze manier zit je niet te klooien met de naalden die terug moeten en behoud je je originele km-stand!

het in-elkaar zetten gaat natuurlijk in de omgekeerde volgorde :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]