[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

daanium

#165
Citaat van: Aqualocos op 01-05-2012 00:14:11
Speaker ff vervangen die is overleden.... Dynamat is iedeaal voor de deur te beplakken.
De ramen ik ben er ook mee bezig let goed op bij de spiegels dat het rubbertje aan de buitenkant tegen het raam aan sleept zo niet ff de m6 boutjes los,naar de auto toe buigen en vastmaken terwijl je hem er tegen aan duwt. Is nu al veel minder bij mij, alleen de pasagiers deur op de b style sluit hij nog niet goed aan...daan heb jij een layout van de afstelpunten in de deur en hoe hij is opgebouwd?

Greetz
Die layout heb ik inderdaad, gekregen van de dealer (prints vanuit Volvo VIDA).
Als het mag, qua copyright en forum regels enz, zal ik de schema's als PDF hier neer zetten.
Als het niet mag, PM ik je wel even :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#166
..als het niet mag, dan hoor ik het wel en haal ik het weer er af.
Tot die tijd;
pdf 1,
pdf 2,
pdf 3,
pdf 4,
pdf 5.

handigste is als je ze 'rechts-klikt' en kiest voor 'doel opslaan als...' ;)
Met bovenstaande overzichten zou je er uit moeten kunnen komen, maar zoals al eerder vermeld; het is geen tien-minuten-klus
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

vandaag heb ik trouwens toch maar eens besloten om de coupe te schorsen.
met mijn vriendin gaat het niet zo goed (enkele weken opgenomen :(), dus lekker touren zit er niet in.
de projecten nemen ook erg veel tijd in beslag, dus de komende maanden kan ik 'm binnen laten staan.
moet ik nog ergens op letten als de auto enkele maanden niet 'gereden' word?
de accu zit los, dus dat is geregeld, maar waar moet ik voor de rest nog op letten?
of kan die gewoon lekker blijven staan, zonder verdere gevolgen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

De mijne heeft dit overleefd:


;)

Accus losmaken is inderdaad wel verstandig, dat had ik niet gedaan waardoor ie dus compleet "dood" verklaard was.
Vloeistoffen op orde, tank redelijk gevuld en dan moet het goedkomen.
De reden is natuurlijk vervelend; hopelijk komt het goed!

daanium

#169
alle vloeistoffen zijn netjes aangevuld en de benzinetank is half vol (niet half leeg ;)), dus dan zit het wel goed.
dan kan ik met een gerust hart de coupe laten staan. Hij staat trouwens binnen, dus al met al zal het dan wel mee vallen :)
nu heb ik alle tijd om de PDC af te maken, samen met de CAR-PC, het dashboard ontdoen van het hout, de ramen goed afstellen, enz enz enz
nice!
enige nadeel, nu moet ik het heerlijke vermogen missen, en het de komende tijd doen met de Fiat Doblo (1.3jtd) á 69pk :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#170
Vandaag heb ik een kleine aanpassing gedaan, wat er optisch voor zorgt dat hij er weer nét dat beetje beter uit ziet ;D
Het gaat om de claxons aan de voorkant, achter de gril.
origineel ziet het zo uit, je ziet bij de pijlen duidelijk de claxon zitten


Eerst met een dopsleutel van 12mm beide claxons los halen
Daarna de connector los halen (ijzer draad/beugel indrukken!)
Dan moet je effe opletten, want samen met de draad voor de claxon, zit ook de ruitenwisservloeistofleiding voor de koplamp, die moet natuurlijk blijven zitten.
Daarna kun je met wat gefriemel de kabels van de claxon naar beneden halen.
Ik heb er voor gekozen om ze vast te maken aan de plastic opvangbak, wat ik met rood het omlijnd






en zie hier het resultaat




Aangezien dit een werkje was van +/- 20 minuten, had ik nog wat tijd over...
Vorige week was ik bij de dealer mijn 'antenna down switch' gaan ophalen, helaas in het 850-zwart, omdat het in de x70 kleur niet meer gemaakt word.
Het blind-plaatje komt makkelijk los met een platte schroevendraaier.
tot mijn grote, maar zéér aangename verbazing, is de coupe volledig bedraad!






Links: blind-plaatje met de stekker
Midden: nieuwe switch met stekker
Rechts: gemonteerd (on-getest, want ik heb effe geen radio :P)
Ook dit was een werkje van niks, iets van 5 minuten, dus nóg meer tijd over ;D

Toen heb ik de bovenste plaat van de oude sc901 gepakt, en de koeler gemonteerd voor de CAR-PC
relatief makkelijk; een gat in het midden maken van 10cm, daarna de koeler netjes in het midden houden en met een klein boortje 'aantekenen' waar de gaten moeten komen.
Dan met een dikker boor van 8mm ofzo de vier gaten boren.
vier schroefjes er in, en daar zit die! (bij mij zijn het maar drie schroefjes, omdat ik een beetje scheef geboord had :P)
Op deze manier word het hele bordje gekoeld, en niet alleen de CPU.
Daarnaast leert onze ervaring dat kleine koelers sneller kapot gaan en/of veel lawaai (gaan) maken.




Weer een productieve ochtend gehad  :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#171
Het raam issue komt eind van de week weer aan de beurt, vandaag ben ik bezig geweest met de koplampen.
Eerlijk is eerlijk, ik hou van origineel met een mespuntje afwijking.
De koplampen wat ik er nu in heb zitten, zijn verre van origineel.
Ik ben er wel blij mee, maar toen ik dit topic door las, vond ik dát VEEL mooier.
Dus de originele koplampen uit de stal gehaald en open gemaakt.
Tot mijn verbazing zien mijn koplampen er totaal anders uit :eusa_eh:
Zo zaten ze op die Coupe




en zo ziet het er bij mij uit :eusa_wall:


..wat heb ik nu weer?
zijn bovenstaande lampen niet origineel? of zijn die van mij niet origineel?
of beide origineel, maar net zoals de heldere achter lampen, gewoon een nieuwer model?
..heeft iemand zo'n setje liggen? ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

grijzev70tdi

De eerste is heldere koplampen volgens mij, de onderste foto normaal
Grolsch, het klinkt al lekkerder

daanium

#173
effe met de dealert zitten bellen, want gebruikte voor/achterlampen (in het helder), vind je natuurlijk nergens..
achterlamp, €115 incl. BTW per stuk
koplamp, €215 incl. BTW per stuk
dus, €660 lichter voor wat heldere lampen :eusa_wall: dat vind ik best een bult geld, om de auto 'wat jonger' uit te laten zien.
de huidige lampen blijven voorlopig nog effe zitten waar ze zitten :)
dan heb je trouwens nog niet de heldere knippers (á 90 euri per stuk), maar die heb ik al, dus dat hoeft bij mij ook niet.

Vandaag heb ik trouwens de bestuurders deur helemaal af gemaakt.
Zoals eerder beschreven had ik een mid/sub speaker kapot in de deur.
van een forumgenoot kon ik twee DynAudio's overnemen (die zaten er trouwens ook in), dus die speaker geplaatst en het deurpaneel netjes terug geplaats :eusa_dance:
Ik kon ook de spiegel aan de bestuurderskant niet meer bedienen en de verwarming deed het niet, dus ook via dit forum zo'n spiegel-bestuur-knopje overgenomen.
Het knopje vervangen, de spiegel vervangen (die had ik nog liggen, helemaal in kleur gespoten, op het glas na :P), getest en OK bevonden ;)

Gisteren heb ik nog wat zitten spelen met Vol-FCR.
Best leuk, maar ik kreeg vaak de melding dat er geen log was.
Nu heb ik nog vrijwel geen ervaring met Vol-FCR, maar als ik het goed begrijp is er dus gewoon niets mis.
De communicatie lijkt wel goed, want bij sommige functies krijg ik ook Module ID & Software Code te zien.
Soms krijg ik ook "invalid data" te zien bij Module ID, enig idee hoe dat komt?

filmpje is hier te zien
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

vandaag nog wat zitten spelen met Vol-FCR.
op zich leuk dat ik zelf de foutmeldingen kan wissen als ik wat verkeerd doe,
maar ik vraag me af of 'live data' ook uit te lezen is via OBD-I?
daarmee bedoel ik het toerental, km/h, diverse temperaturen, enz.
nu weet ik vast dat je denkt 'dat staat toch allemaal op je dashbord' :P
maar voor mij is het gewoon interessant om te weten of het kan.
ik lees veel op internet over OBD-II, en diverse software daar door, maar voor de 'eerste' versie is er een stuk minder te vinden.
áls het kan, neem ik aan dat het niet gaat met Vol-FCR (Fault Code Reset, dus alleen resetten/uitlezen van foutcodes, geen live data)
Maar misschien wel met een ander tooltje, misschien kunnen jullie mij de juiste kant aanwijzen  :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#175
Mijn vriendin is weer terug van weg geweest :eusa_clap: en vandaag had ik de eerste avond 'vrij'.
Aangezien ik erg veel zin had om aan de Volvo te sleutelen, ben ik dan ook gaan doen :angel:

VolFCR ligt weer even aan de kant, zodat ik een begin kon maken aan het raam van de bijrijderskant.
Netjes de Vida papieren er bij gepakt en begonnen met het eerste punt;

1) Controleren of de spiegel goed staat afgesteld
dat was bij mij dus niet het geval

Vanuit de laatste afstelling door de dealer, zat het zo:



binnenkant (links) en buitenkant (rechts)

Zoals duidelijk te zien is, is de speling tussen het raam en de rubber van de spiegel best groot aan de buitenkant.
Aan de binnenkant staat er juist iets te veel druk op de rubber.
Dat kun je zien aan de bovenkant van de rubber, daar drukt het raam de rubber naar binnen.

Met het stel-plaatje kun je de spiegel stellen, zowel naar links als naar rechts.
Plaats je het stel-plaatje meer naar buiten, dan komt de spiegel meer naar binnen.


Wat ook duidelijk te zien is, op onderstaande foto, is dat het raam veel te laag is afgesteld. Dit is niet met de spiegel op te lossen.


Helaas had ik geen tijd meer om verder te gaan, hopelijk binnenkort het vervolg op dit horrorverhaal :)
Traditiegetrouw ben ik wél nog met iets anders bezig, en wel de PDC !
Vlak voor het weekend heb ik een mail verstuurd naar de lokale BMW garage, om te vragen of ze me konden helpen met de stekkers die in de sensoren moeten.
De contacten liggen te ver terug, waardoor ik er zelf geen kabels aan kan maken.
Er is al eens eerder gezegd; alles kan! En dat klopt ook wel, maar ik gebruik liever de originele stekkers.
Anyway, de stekkers kosten iets van 7 euro per stuk, dus daar is ook wel weer overheen te komen.
Ze komen woensdag binnen :eusa_dance: dan kan ik weer gaan knutselen.
Het waren trouwens stekkers zonder kabel, maar volgens de BMW medewerker was daar wél goed zelf een kabel aan te zetten.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

KIM

Citaat van: daanium op 10-05-2012 23:46:50
maar ik vraag me af of 'live data' ook uit te lezen is via OBD-I?

BrickDIAG beloofde om een goede oplossing te worden. Helaas is de ontwikkelaar van dit stukje software niet verder gegaan met het ontwikkelen van dit programma. Daardoor kun je met de (gratis verkrijgbare) Beta versie alleen foutcodes uitlezen.

Het is wel mogelijk om live data te lezen, zelfs bij systemen met knippercodekastje. Ik heb dat destijds met een Autodiagnos tester uitgevoerd. Met een Delphi tester ben ik ooit op vakantie gegaan en heb ik via live data de baktemperatuur in de gaten gehouden.
Helaas is deze apparatuur vrij kostbaar...

Aqualocos

ik gebruik de ELM 327 bleutooth interface met Torque pro software op de samsung s2 of de samsung 10.1 Tab
super programma gekraakt gedownload ergens.de  beknopte versie in de android market te krijgen
wist en leest ook fout codes verbazingwekkend goed...veel live data
en die ELM tool maar voor 35 euro gekocht via MP
hier een filmpje voor je van een korte rondleiding

http://www.youtube.com/watch?v=kewYaU8uh9I&feature=youtu.be

loco si

elianmars

Citaat van: Aqualocos op 21-05-2012 23:10:10
ik gebruik de ELM 327 bleutooth interface met Torque pro software op de samsung s2 of de samsung 10.1 Tab
super programma gekraakt gedownload ergens.de  beknopte versie in de android market te krijgen
wist en leest ook fout codes verbazingwekkend goed...veel live data
en die ELM tool maar voor 35 euro gekocht via MP
hier een filmpje voor je van een korte rondleiding

http://www.youtube.com/watch?v=kewYaU8uh9I&feature=youtu.be

loco si

Word je niet gek van die knipperende lampjes?


Bij mijn wagen werkt Torque pro ook goed. Foutcodes zijn zonder problemen te wissen en live data is leuk  8)

Aqualocos

de knipperende lampjes zucht wat een detail dat ding zit toch in je armsteun...

locos di aqua