[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KIM

Helaas kun je die weerstand van het lampje niet goed meten.
De weerstand van de gloeidraad is anders in de uitgeschakelde toestand dan in ingeschakelde toestand.

Voor de rest klopt je berekening wel en de formules ook.

daanium

#346
het gaat me er eigenlijk om welke weerstand(en) ik moet plaatsen.

op http://www.immers.info, de webshop waar ze o.a. de benodigde LED lampjes leveren, heb je de keuze uit drie smaken;

50W 6ohm voor LED lampen
Weerstand t.b.v. de problemen met o.a.:
- Knipperfrequentie van de knipperlichten - Remlicht detectie
- 50 watt 6 ohm
- 2 stuks
- geschikt voor gebruik ipv normale 50-60watt lampen


25W 25ohm voor LED lampen
Weerstand t.b.v. de problemen met o.a.:
- Knipperfrequentie van de knipperlichten - Remlicht detectie
- 25 watt 25 ohm
- 2 stuks
- Lengte: 29 mm Dikte: 16 mm
- geschikt voor gebruik ipv normale 20-30watt lampen


10W 39ohm voor LED lampen
- Knipperfrequentie van knipperlichten -
- 10 watt 39 ohm
- 2 stuks
- lengte : 20 mm dikte : 10 mm
- geschikt voor gebruik ipv normale 5-15watt lampen


ik vind ze trouwens nogal aan de prijs daar, bijna 10 euro voor twee weerstandjes (wel met een waterdichte behuizing, maar dan nog...)

[edit]
achja, ik ga gewoon via het trial and error principe proberen :)
binnenkort verschijnt vast wel een leuke how-to  ;)

..nu ik er over na zit te denken, ik ga die vraag gewoon bij de webshop neerleggen :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Demon

Even over je koelvloeistof verhaal, de kachelknoppen hoeven niet open te staan want de vloeistof loopt altijd door de kachelradiateur bij onze auto's.

Groet,
The Demon.

daanium

Citaat van: The Demon op 10-12-2012 21:13:16
Even over je koelvloeistof verhaal, de kachelknoppen hoeven niet open te staan want de vloeistof loopt altijd door de kachelradiateur bij onze auto's.

Groet,
The Demon.
ah oke..
Wat me opviel tijdens dit klusje, is dat de koelvloeistof op deze manier ('kachel op warm') niet terug gepompt werd naar het tankje.
staat de kachel op een lage temp, dan pompt het blok het water veel sneller terug naar het tankje

ik weet trouwens niet of dat voor- of nadelen met zich mee neemt, het viel me alleen op.
(...en het stond op deze manier beschreven op het flush-goedje, dat is vooral de reden waarom ik het ook op die manier gedaan heb)

nogmaals, ik heb er zelf (veel) te weinig verstand van om te beoordelen wat beter/makkelijker is, en waarom het beter is :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

thuur

Citaat van: daanium op 10-12-2012 21:28:24
Citaat van: The Demon op 10-12-2012 21:13:16
Even over je koelvloeistof verhaal, de kachelknoppen hoeven niet open te staan want de vloeistof loopt altijd door de kachelradiateur bij onze auto's.

Groet,
The Demon.
ah oke..
Wat me opviel tijdens dit klusje, is dat de koelvloeistof op deze manier ('kachel op warm') niet terug gepompt werd naar het tankje.
staat de kachel op een lage temp, dan pompt het blok het water veel sneller terug naar het tankje

ik weet trouwens niet of dat voor- of nadelen met zich mee neemt, het viel me alleen op.
(...en het stond op deze manier beschreven op het flush-goedje, dat is vooral de reden waarom ik het ook op die manier gedaan heb)

nogmaals, ik heb er zelf (veel) te weinig verstand van om te beoordelen wat beter/makkelijker is, en waarom het beter is :)

Als je warmte afneemt van de kachelradiator dan duurt het langer voordat je motorblok op temperathuur is. Motor laten draaien totdat de fan aanslaat en weer stopt, dan uitzetten en voorzichtig de dop losdraaien. Dan heb je de grootste bulk lucht wel eruit.


Gr 8)

daanium

#350
Citaat van: thuur op 11-12-2012 01:24:07
Citaat van: daanium op 10-12-2012 21:28:24
Citaat van: The Demon op 10-12-2012 21:13:16
Even over je koelvloeistof verhaal, de kachelknoppen hoeven niet open te staan want de vloeistof loopt altijd door de kachelradiateur bij onze auto's.

Groet,
The Demon.
ah oke..
Wat me opviel tijdens dit klusje, is dat de koelvloeistof op deze manier ('kachel op warm') niet terug gepompt werd naar het tankje.
staat de kachel op een lage temp, dan pompt het blok het water veel sneller terug naar het tankje

ik weet trouwens niet of dat voor- of nadelen met zich mee neemt, het viel me alleen op.
(...en het stond op deze manier beschreven op het flush-goedje, dat is vooral de reden waarom ik het ook op die manier gedaan heb)

nogmaals, ik heb er zelf (veel) te weinig verstand van om te beoordelen wat beter/makkelijker is, en waarom het beter is :)

Als je warmte afneemt van de kachelradiator dan duurt het langer voordat je motorblok op temperathuur is. Motor laten draaien totdat de fan aanslaat en weer stopt, dan uitzetten en voorzichtig de dop losdraaien. Dan heb je de grootste bulk lucht wel eruit.


Gr 8)
Heren, beide bedankt voor de reactie.
ik pas straks de post aan, zodat de how-to op de beste manier tot zijn recht komt ;)

vanmorgen had ik ook mail over de LED lampen;
Hallo,

u zou het beste kunnen kijken of u het echt nodig heeft
geeft de auto een melding als die lamp stuk is ?
dan een weerstand nemen die nagenoeg gelijk is aan oude lamp
dus een 21w lamp > weerstand 25w
een 55w lamp weerstand 50w
een 5-10w lamp weerstanden van 10w
 
Met vriendelijke groet,

Leôn
Afdeling verkoop


Dus een 25 Watt / 25 Ohm weerstand zou het moeten doen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

KIM

Ik denk dat er gesproken wordt over weerstanden die een bepaald vermogen afnemen; die selectie bestaat ook.

daanium

de USA knippers heb ik al, dus vanavond maar eens een setje van lampjes en weerstanden bestellen !
..ik voel weer een how-to aan komen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Volvoboy

Ben erg benieuwd! :D How to: graag ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

daanium

#354
morgen komen weer leuke spulletjes binnen!
- een (gebruikte) XC Blokjes Grill
- een (nieuwe) IPD "R" Style boost gauge
- LED lampjes met bijbehorende weerstanden t.b.v. USA knippers

Nice! :eusa_dance:

Zojuist heb ik ook de tweede remklauw schoongemaakt, en daar zal ik dat de remleiding niet meer helemaal joffel is..


best een flinke knik direct boven de schroef.
iemand een leuke tip waar ik nieuwe remleidingen kan bestellen voor aan de 'klauw-kant' ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

arjen850

De grill is vandaag op de post gegaan Daan, samen met heel veel andere spulletjes voor anderen ;D

daanium

Thnx Arjen!!!

Vandaag ook nog een busje plastidip gehaald, daar ga ik vanavond of morgen ook nog wat mee spelen :)
in een eerdere post had ik het over de bank verwarming, achter in de Coupe.
Omdat de meeste het nog nooit gezien hadden, wilde niet zeggen dat het er niet is ;)
Maar een bericht van de dealer waar ik m'n originele spullen bestel, gaf 'de meeste' gelijk;
> Hallo Daan,
>
> Er is origineel nooit een stoelverwarming geleverd voor de achterbank van
> een c70.
>
> Hiervoor zijn dan ook geen vervangingsdelen beschikbaar.
>
> Met vriendelijke groet,

..Helaas..
maar dat wil niet zeggen dat ik hier niet verder mee ga ;D
vanavond of morgen ga ik de bank eens goed bekijken/opmeten, samen met jullie hier op 't forum kom ik er vast wel uit :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#357
Zo, afgelopen dagen weer lekker druk geweest op het werk.
Op zich mogen we dan niet klagen in deze tijden, maar daardoor wel wat weinig tijd gehad/gemaakt voor de Coupe.
Zondag gaat mijn vriendin met haar vader op een kerstmarkt staan, wat voor mij tijd maakt om er eens een lekkere sleutel dag van te maken :eusa_dance:

Op het programma staat;
- bougie sleutel uit frame halen (zie beneden)
- BBK spuiten en monteren
- Blokjes Grill monteren (dank aan Arjen!)
- Begin maken aan montage IPD R-Style Boost Gauge
- Begin maken aan USA knippers met dual color led

Natuurlijk Waarschijnlijk komt het niet allemaal af, maar ik ga het op z'n minst proberen ;)

Dingen die ik wél al heb gedaan, en die ook klaar zijn;
- Carter bescherming
- Opmeten achterbank (ivm verwarming)
- Foto maken van mid console C70 (ook ivm verwarming)

Om te beginnen, de relatief makkelijke how-to van de Carter bescherming
Als we de set bestellen, krijgen we hem ongeveer zo aangeleverd;

De beschermplaat/rek, een handleiding, vier moeren, vier vulringen en twee bouten met een plastic busje er om.

Het makkelijkst kun je de bescherming monteren met behulp van een brug, maar volgens mij lukt het ook wel met een krik.
een tweede persoon is ook érg aan te raden, maar later zie/lees je dat het ook alleen kan

Op de eerste foto is duidelijk te zien waar de bescherming vast komt te zitten.
Bij de pijlen die naar boven wijzen, komen de twee bouten
Bij de pijlen die naar beneden wijzen, daar klem je de bescherming 'in' of 'tussen'
Bij de tweede en derde foto zie je waarom het plastic om de bout zit, op deze manier is de bout (incl. plastic) lang genoeg om door heb frame te zakken.
Als de bout goed zit, kan het plastic er af.

Als het plastic van de bout af is, kunnen we de bescherming tussen de eerder genoemde plaats klemmen, waarna je de bescherming omhoog kunt tillen.
Op dit punt is een extra man/vrouw érg handig!
Het omhoog houden van de bescherming, in combinatie met het pakken van een dopsleutel/steeksleutel/vulring/bout, is geen succes.
Als je dit werkje alleen doet, kun je bij het gebruik van een brug, een bezem gebruiken om de bescherming omhoog te houden.
Als je een krik gebruikt, is er vast wel iets anders wat je daarvoor kunt gebruiken (emmer, stevige doos..).


Nu kun je van bovenaf, met een verlengde dop sleutel (maatje 14), de bout vast houden/draaien, terwijl je met een steeksleutel (of natuurlijk een andere dop sleutel) de bout tegen kunt houden en/of kunt aandraaien.

eind resultaat:


Zoals wel vaker, gaat ook dit klusje niet zonder een beetje tegenslag.. :eusa_wall:
Maar voor mij is dit geen tegenslag, maar weer een mooi moment om jullie kennis te raadplegen :angel:
Mijn verlengde dop is namelijk in het auto-frame gevallen toen ik 'm los wilde trekken :eusa_wall: :eusa_wall:
En dus ligt die zo ongeveer waar het rode blokje is getekend. Kan ik die het beste met een magneet-achtig-iets er uit halen? of is er een andere, handige, manier waar ik niet aan heb gedacht?


Anyway, de carterbescherming zit er onder! :eusa_clap:

In een paar posts hier voor, is mijn interesse gewekt in achterbank verwarming.
Toen gaf ik ook al aan, dat er niet vaak iemand achterin zit.
De auto ga ik vooral met goed weer rijden, dus de verwarming is absoluut geen must, maar wél leuk om te hebben ;)
Vooral omdat het best origineel had kunnen zijn, maar nooit is geweest.. net zoals een "R" voorbumper op de Coupe.
Anyway, er werd gevraagd naar afmetingen van de achterbank, zodat we eens kunnen kijken wat wel/niet mogelijk is.


Ook de mid console heb ik op de foto gezet, zodat we kunnen zien hoe we het knopje kunnen monteren.. lijkt me vrij simpel :)


Last, but not least..
tijdens mijn werkje, viel het onderstaande op

Van links naar rechts
Close-up van linker rubber die bijna weg gerot is (eigenlijk de rechter.. in ieder geval de bijrijderskant)
Foto om aan te geven welke rubber het is
Close-up van andere rubber die bijna weg gerot is

Als beginner heb ik geen idee wát het is, wát het doet of hoe het heet, maar ik weet wel dat het aan vervanging toe is! ;)
Kan ik bij vervanging van deze rubbers gewoon die bout los draaien die er onder zit? of komt er dan meer naar beneden, wat niet de bedoeling is?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

maruska

het is het dempingsrubber van je subframe volgens mij ?

lekker bezig voor de rest !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70R AWD

Leuke how to....
Goed beschreven....