[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Idd, maar als je dit niet weet of twijfelt hieraan, betwijfel ik of je het wel zelf moet willen doen....

daanium

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2013 20:10:01
Idd, maar als je dit niet weet of twijfelt hieraan, betwijfel ik of je het wel zelf moet willen doen....
Ik hoop er weer van te leren, en als ik het zo hoor van iedereen valt het reuze mee.
Zoals gezegd, ik ben geen monteur maar een liefhebber ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#452
Zojuist begonnen aan de nokkenas-sensor-keerring vervanging :)
De keerring is de 9443310 en kost € 11,53 incl.btw bij de dealer.



Als ik op de derde foto die schroef los haal, ben ik er dan? moet ik nog ergens op letten?
[edit]
Zojuist in een andere BLOG gezien dat die inderdaad los moet :)

Nu heb ik de keerring bekeken, maar volgens mij is die nog gewoon in goede staat.
Moet ik het lek dan tóch ergens anders zoeken?

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

JeffreyC

#453
Is de laatste foto hoe je het geheel aantrof? Olie sporen zijn duidelijk te zien.

Het ziet ernaar uit dat de keerring is losgekomen, moet normaal dieper zitten.
Vandaar dan ook dat het lekt.

-edit-
Kijk maar eens naar de foto die je gisteren poste, daar zie je dat de keerring dieper erin zit.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

daanium

Citaat van: V70 2.5T op 26-01-2013 19:15:49
Is de laatste foto hoe je het geheel aantrof? Olie sporen zijn duidelijk te zien.

Het ziet ernaar uit dat de keerring is losgekomen, moet normaal dieper zitten.
Vandaar dan ook dat het lekt.
Ah oke, kan ik 'm gewoon wat aandrukken en kijken wat die doet?
of is het verstandig om 'm gewoon te vervangen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

JeffreyC

Als je hem toch nieuw heb zou ik hem ook vernieuwen, je heb nu toch alles los liggen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

daanium

Keerring is intussen vervangen, zoals iedereen al zei is het een werkje van niks.
Voor mij was het in 32 jaar de eerste keerring die ik vast had en vervangen heb ;) dus een hele happening.
Nu eens een stukje rijden en morgen kijken of er nog olie onder de Coupe ligt.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

UserID6342

Mooi dat het gelukt is en respect voor je moed  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

daanium

Citaat van: V70 2.5T op 26-01-2013 19:15:49
Is de laatste foto hoe je het geheel aantrof? Olie sporen zijn duidelijk te zien.

Het ziet ernaar uit dat de keerring is losgekomen, moet normaal dieper zitten.
Vandaar dan ook dat het lekt.

-edit-
Kijk maar eens naar de foto die je gisteren poste, daar zie je dat de keerring dieper erin zit.
Inderdaad, hij zat te 'los' / te ver naar buiten.
Waarschijnlijk was dat ook de oorzaak van het olie-lek.
Op jullie advies tóch maar even vervangen door de nieuwe, en goed door geduwd zodat die alles afsluit.

Citaat van: Dirk342 op 26-01-2013 21:20:21
Mooi dat het gelukt is en respect voor je moed  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Dankjewel, je vorige post zette me even aan het denken, of ik het misschien beter aan iemand anders kon uitbesteden.
Gelukkig 'durfde' ik verder te gaan, en stelde het niet veel voor :)
Leuk dat je daarna dit nog postte ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Zo, nu ik het keerring avontuur achter de rug heb, durf ik meer aan ;)
En wel de carterventilatie.
Hier op het forum staat erg duidelijk hoe het werkje geklaard kan worden.
Ziet er niet zo spannend uit, alleen vraag ik me af of de carterventilatie zonder brug gedaan kan worden?
Als ik naar deze howto kijk, dan ziet het er naar uit dat het prima zonder brug kan.
Maar toch even vragen voor de zekerheid, anders moet ik op 'n zondag de brug van de buurman weer eens lenen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Volvoboy

Carterventilatie kun je prima doen zonder brug ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Gaat prima zonder brug, al is het wel handig om wat droog te staan en dat de motor wat afgekoeld is

daanium

#462
Laatste tijd weer druk gehad op het werk en wederom weinig tijd gehad/gemaakt voor de Coupe.

Met de korte stukjes die ik de laatste tijd rij, en het koude weer, kreeg mijn (originele Volvo) accu het nét niet getrokken om de boel aan de praat te krijgen.
De ANWB startte even over en hij liep weer als een zonnetje.
Na een meting van de accu bleek dat deze zijn beste tijd achter de rug had.
Een klant van ons heeft een autobedrijf en hielp me graag aan een nieuwe accu.
Meteen maar een zwaardere genomen, zodat ik voorlopig zonder problemen de auto gestart krijg.
ik ben alleen de klem kwijt waarmee ik de accu vast zet :eusa_doh:


Verder ook bezig geweest met de verlichting. Die wilde ik graag ik vervangen door LED.
Eerder al eens de (USA) DRL+Knipperlicht vervangen door een LED exemplaar en dat beviel goed!
Dus een nieuw ordertje gemaakt bij de LED-boer, en dat ziet er dan zo uit;




Ik moet alleen nog even passen of de LED lampen niet te hoog zijn, daar kom ik donderdag achter, dan heb ik weer een sleutelavond :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#463
Gistren dus lekker bezig geweest met de verlichting.
Bijna alles paste en bijna alles werkte in één keer goed.

De dingen die niet meteen werkte, waren de knipperlichten (die knipperde te snel)
en de 'normale' verlichting (dimlicht/stadslicht), die waren te hoog, de LED lampen waren bijna het dubbele in hoogte ten opzichtte van de originele.
Gelukkig had ik óók nog wat kleinere LED's meebesteld, die paste super!

Op onderstaande foto zijn het dus de bovenste twee die niet paste.


Het snelle knipperen was eenvoudig op te lossen door een zwaardere weerstand over de knipper LED te zetten.
Op aanraden van de webshop had ik eerst een 25W weerstand geplaatst, omdat de originele lamp 21W is.
Helaas knipperde m'n Coupe als een malloot, dus vandaar de zwaardere van 50W.
Met die weerstand (aan de voor- én de achterzijde) gaat het geknipper weer als voorheen :)

Wat me ook opviel, is dat er in de rechter achterlamp géén mistlamp zit ?!
Dus ook de hele aansluiting is er niet..
Zou zo'n achterlamp in Engelse uitvoering leverbaar zijn?
(Engels --> alles verkeerd andersom --> mistlamp aan rechter kant)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

thuur

Meestal is dat een kwestie van een kleine doorverbinding maken (zie linker fittingpaneel), maar is inderdaad marktafhankelijk. Ik heb zelf ook dubbele mistlichten. Very handig bij bumperklevers.


Gr 8)