[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

Om hier trouwens nog even op terug te komen;

Citaat van: koen.s op 15-06-2013 21:11:41
Citaat van: martijn. op 15-06-2013 21:10:06
Een paar 19 inch zouden het helemaal afmaken :eusa_whistle:

Heeft daanium jou 19inch pegs gekocht?
Vandaar dat hij aan mij vroeg, hoe 19 inch bevalt.

Morgen ga ik inderdaad nieuwe schoenen passen voor de Coupe :eusa_dance:
En dan neem ik meteen de spullen mee voor de distributie wissel.
Ik ga het niet zelf doen, de kans dat iets mis gaat is me toch een doorn in 't oog, zo vlak voor de vakantie wil ik niet te veel risico nemen :eusa_hand:
Een klant van me gaat me helpen, dus we gaan het samen vervangen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#601
Mijn chronisch tijd tekort speelde weer een beetje op, maar dat wil niet zeggen dat er niets is gebeurd.
Alvast een kleine teaser

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Maarten-t5

#602
Hey daanium, ik sta al n tijdje voor een gesloten deur. Kun je even contact met mij opnemen?

Is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Alles prima afgehandeld en nog even de c70 kunnen bewonderen.  ;D

daanium

Citaat van: Maarten-t5 op 26-06-2013 21:11:11
Hey daanium, ik sta al n tijdje voor een gesloten deur. Kun je even contact met mij opnemen?

Is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Alles prima afgehandeld en nog even de c70 kunnen bewonderen.  ;D
Jep, nogmaals bedankt voor je geduld en veel plezier met de wielen :)

Inmiddels zitten de 19" pegs er op en is de Coupe weer netjes uitgelijnd.
Via iemand van het forum kan ik een KKK-K24 overnemen, samen met een setje groene injectoren en een R uitlaatspruitstuk. Een 3" dp heb ik al eerder van iemand anders overgenomen.
Ik vraag me alleen af, of er meer nodig is dan een software aanpassing?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

martijn.

Ja. Je hebt een handgeschakelde bak nodig :evil: :evil:

Een alu intercooler?

Martijn_B

Op zich niet, met je automaat ga je toch geen 1.4 bar draaien lijkt me zo. Alu IC is leuk, maar niet vereist. Let wel even op de intake, een 3" Alu model kan hier uitkomst bieden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daanium

En iemand ervaring met 'n bedrijf wat me kan helpen met de software?
Liefst in het mooie Limburg ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Martijn_B

Zijn denk ik genoeg topics over software, zou je niet beperken tot een bepaalde regio tbh, met software is het toch wel de kwaliteit die geldt. Ik draaide de K24 met Fasttech software.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daanium

Yes, dat vind ik ook!

Ben alleen aan het twijfelen of ik dat nog allemaal vóór de vakantie ga doen, of toch maar beter NA de vakantie..

Vanmiddag heb ik zo hier en daar eens gevraagd of 'software mannen' zin hebben om mijn upgrade af te stellen.
Hopelijk vinden ze het niet vervelend dat de spullen niet van bij hun komen, maar aan de andere kant kunnen ze gewoon de uren tellen wat ze nodig hebben voor de (softwarematige-)afstelling.
ET zit trouwens in de buurt van Tilburg, dat is niet zo HEEL erg ver weg voor mij (+/- 1 uur)

Ik vraag me wel af, hoe ik de Coupe daar krijg als de andere turbo er op zit.
Kun je dan wel nog gewoon rijden? of moet ik 'm daar naar toe slepen of zo?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Martijn_B

#609
Daan, je kunt gewoon de turbo monteren, injectoren meenemen naar de tuner en deze ter plaatse monteren. Onderweg boost zoveel mogelijk beperken, is er niets aan de hand.

Ik zou dit soort dingen trouwens ná je vakantie doen. Je weet nooit of je kinderziektes hebt of wat dan ook. Zou dat risico niet nemen  :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daanium

#610
Citaat van: Martijn_B op 27-06-2013 20:48:38
Daan, je kunt gewoon de turbo monteren, injectoren meenemen naar de tuner en deze ter plaatse monteren. Onderweg boost zoveel mogelijk beperken, is er niets aan de hand.

Ik zou dit soort dingen trouwens ná je vakantie doen. Je weet nooit of je kinderziektes hebt of wat dan ook. Zou dat risico niet nemen  :)
Oke, duidelijk, niet als een malloot gaan karren, maar gewoon rustig rijden, dan komt het allemaal goed :angel:
En de montage wacht inderdaad maar beter tot na de vakantie, dan heb ik die week in ieder geval geen zorgen :)

Gisteren nog 'n paar kleine dingen gedaan;
Toen ik een hele tijd geleden de carterbescherming had geplaatst, moest ik die vast draaien met een kort verleng stukje
Guess what happend...  :eusa_doh: dat verlengstukje viel in het subframe :eusa_wall:
Een tijd geleden als eens zo'n flexibel-magneet-arm-ding gehaald, maar steeds vergeten om het er uit te halen.
Dus gisteren toch maar eens dat magneet ding gepakt en op de knietjes voor de Coupe.
Binnen twee minuten had ik het verlengstukje er weer uit :eusa_dance:

Verder had ik ook nog 'n plastic stukje gehaald bij de dealer om de accu goed vast te zetten.
Daar zat nu ook al geen beweging in, maar dit stukje miste toch nog.
Zoals wij hier op het forum allemaal werken; we doen het goed, of we doen het niet  :eusa_naughty:


Afgelopen week ook nog de distributieriem vervangen


En als laatst lag er ook al een half jaar relais 212 te wachten.
Ook dit is een klus van minder dan één minuut, maarja, het moet wél even gedaan worden :)
Dus vanaf nu heb ik een paar keer 'n "ping" ipv eindeloos geklik als de gordels nog los hangen.


Martijn had me trouwens nog 'n tip gegeven over de ruitenwissers van de koplampen.
Die had ik óók niet helemaal zitten zoals het hoort, dus stelde hij voor dat ik ze netjes recht zette en dan los koppelde.
Dan blijven ze netjes zitten en krijg ik geen krassen op m'n mooie heldere koplampen.
Goeie tip! Want eerlijk is eerlijk, echt nut hebben ze niet tijdens de ritjes die ik maar in de Coupe.
Daarbij was ook nog één van de sproeier kopjes afgebroken, daar heb ik 'n paar maanden geleden ook al een nieuwe voor gehaald.
Die ga ik er straks ook maar eens op zetten.

Het zijn allemaal van die kleine dingen die maar steeds blijven liggen :eusa_naughty:
en dat moet gewoon effe achter elkaar opgelost worden, zonde dat dit soort kleine dingen niet in orde zijn bij deze auto  ;)

En zo staat ie er nu op  :eusa_clap:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Frankglt

Velgen: schitterend.

Getinte ruitjes: mmmmm..... :-\

hertogjan6

ziet er geweldig groot en strak uit nu alleen de voorramen nog een stukkie donkerder ;)

maakt hem net iets mooier ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Broabander

Ik zou inderdaad de achterraampjes iets lichter doen (15%) en de voorste ramen op 65%. Maar dat ben ik ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

daanium

Bedankt voor de tips van de ramen, ik ben er ook nog niet 100% tevreden over.
Ik speel met het idee om het gewoon weg te halen, dus niet meer tinten.
Maar ik ben er dus nog niet helemaal uit :-\ getint staat wel evil :evil: maar ik moet wel

Anyway, ik heb nog een vraag over de turbo upgrade naar de KKK-K24.
Van een RICA dealer krijg ik dit advies
CiteerAuto zal op de rollenbank moeten

Maar van een 98 zullen ook de drijfstangen moeten worden vervangen.
Anders kan je niet boven de 1.25 bar   en is de hele actie zinloos :)

Groetjes...
Via google heb ik het een en ander proberen uit te zoeken, en hier op het forum heb ik ook vanalles gelezen.
Maar hoe zit dat eigenlijk? Ik lees veel over verschillende eigenschappen van diverse turbo's, bijvoorbeeld dat de een geleidelijk de druk op bouwt, waardoor je continu lekker wat extra's hebt, tegenover andere die echt een 'raket effect' geven. Is dat verschil bepaald door de software? of de turbo? of beide?
Ik bedenk me dan dat het laatste (raket/schop-in-de-rug/you-name-it) slecht(er) is voor je blok dan een geleidelijk opbouwende druk, of bedenk ik me dat verkeerd.
Op zich vind ik het niet erg om de drijfstangen te vervangen, maar zoals vele in deze tijden, heb ik ook geen geldboom achter in de tuin staan  :eusa_snooty:
Via Ranil van hier op 't forum, kan ik de turbo, injectoren, r-spruitstuk, forge dumpvalve, en een 3" custom uitlaat (door ET gemaakt) overnemen.
daar komt nog minimaal het software-aanpassen bij.
Wil ik de drijfstangen (met lagers) vervangen, dan komt er nog een kleine 1000 euro bij.

Dat nog bij de centjes die het vakantie-klaar maken hebben gekost; carterventilatie, nieuwe distributie, grote beurt, nieuwe banden (toevallig zaten dáár ook nog 19" pegs bij :eusa_whistle:)
En dat terwijl ik eigenlijk alleen bezig was om de Coupe vakantie-klaar te maken, er komt dus ook nog een vakantie bij.
Dus om maar even de zuinige hollander uit te hangen; het kost me nogal wat allemaal bij elkaar.

De goede RICA man zegt eigenlijk dat je met de standaard drijfstangen niet boven de 1.25 bar kunt/moet gaan.
Dat is goed en eerlijk advies waar ik erg blij mee ben.
Maar stel dat ik het in twee keer doe, eerst niet hoger dan 1.25 bar, en als ik weer eens wat over heb, laat ik de boel versterken en de software opnieuw aanpassen, waardoor ik wél hoger kan dan 1.25 bar.
Is dat een idee, of sla ik de plank nu helemaal mis? Kan ik beter m'n spullen op de plank leggen en wachten tot ik in één keer alles kan doen?
Alvast weer bedankt allemaal voor het meedenken en jullie advies  :angel:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]