[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

#780
Oke, dan moet die goede man maar op zoek naar een andere automaatbak, die staan toch wel regelmatig te koop.
In principe heb ik m'n spullen bij elkaar om over te gaan naar een handbak.
Ik wil alleen nog wat klein spul vernieuwen, vanavond of morgen maar eens wat in de Volvo software rondkijken :)

Ook zojuist nog even wat foto's genomen van de folie op de koplampen!





Wat mij meteen opviel, was dat m'n xenon opeens wel groen lijkt :-\
Daar ben ik op zich niet zo blij mee, want ik heb juist gekozen voor een erg blauwe kleur (tegen het paarse aan).
Het kan ook komen doordat de lampen slechts een halve minuut aan stonden toen de foto's gemaakt werden.
De auto staat nu al twee of drie weken aan de kant van de weg, dus de temperatuur is nogal laag, misschien moet ik het nog eens kans geven.

Wat ook nog jammer is; één van de knipper lampen heeft zijn bevestiging-klem-systeem-ding heeft afgebroken.
Waarschijnlijk door transport of bij het plaatsen van de folie. Kijken of ik dat nog kan repareren.
Voorlopig is het nog even wachten op de zending van ET, daarna kan ik weer van de plaats af komen (nu heb ik geen remmen).
Dan zal ie waarschijnlijk aan het handbak verhaal beginnen ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Martijn_B

Staat erg dik op een zwarte, ik vind het wel mooi. (mis wel je slash, maar dat is smaak).

Groen lijkt het bij mij niet op de foto.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MarkoC70T5

Damn dat ziet er mooi uit!!
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

daanium

Citaat van: Martijn_B op 12-10-2013 18:58:52
Staat erg dik op een zwarte, ik vind het wel mooi. (mis wel je slash, maar dat is smaak).

Groen lijkt het bij mij niet op de foto.
Ja, staat inderdaad woest ;D  Met de lampen uit, ben ik dik tevreden!
Over de slash; ik moet m'n blokjesgril nog netjes in de kleur van de auto laten spuiten, da's nu in de standaard vaal-plastic kleur gespoten :P
Ik ben er alleen nog niet uit of ik de slash laat zitten of niet, want zonder de slash is het voor vele een raadsel wat voor auto het is.
Dat vind ik wel leuk, al moet ik zeggen dat m'n (imi) Pegs 'm ook wel een beetje verraden ;)


Citaat van: MarkoC70T5 op 12-10-2013 19:23:08
Damn dat ziet er mooi uit!!
Thnx!
Via de BLOG van Michelli ben ik bij Presto Dimensions uitgekomen.
Die regelen dit moois, voor niet te veel
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#784
Vandaag voor een forumgenoot de Dolby processor uit de Coupe gehaald.
Misschien leuk voor toekomstige zoekopdrachten, een mini how-to (want het stelt niet zo veel voor :))
Mijn rempedaal is ingedrukt omdat ik effe zonder remklauwen zit, dit is niet nodig om de dolby processor weg te halen!

Om te beginnen; hij zit achter je asbak ;)
Haal de vloerbekleding deels weg, aan de kant van de middelconsole
Daar zie je een beugel zitten, haal met een TX10 het bovenste schroefje los
iets naar beneden zie je nog een bout zitten, die moet ook los (om de beugel los te halen)


Aan de pasagierskant haal je ook de vloerbekleding weg, daar vind je dan drie bouten, twee kleine (aan de dolby unit) en eentje beneden om de beugel vast te zetten.

Als alles los is, haal je 'm er zo uit
Al met al, ongeveer 'n kwartiertje werk
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

mitchelli

Die koplampen staan erg dik zo. Vind je grill eigenlijk wel mooi zo zonder slash. :eusa_clap:

Het licht ziet er wel wat apart uit ja....groene gloed. Ik had 8000K xenon,maar gaf echt geen andere kleur door de folie.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Julian

Vind het meestal mooier als er wel een slash in de grille zit, maar deze wagen staat het wel goed, laten zo. ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

daanium

#787
Thnx!
Volgende week gaat de blokjes grill en een paar interieur delen naar de spuiter :eusa_dance:
De grill komt in de kleur van de auto, dus 019.
De interieurdelen (handschoenkastje-strip, mid-console, stukje bij de handrem) laat ik mat zwart maken.
Laatst al eens met Plastidip zitten spelen, het resultaat vond ik super mooi, maar niet kras-bestendig, dus daarom met autolak :)
Dit volgend weekend ga ik bij een forumgenoot wat spullen ophalen, o.a. koplampen om keuring-problemen te voorkomen en remmen, zodat ik 'm weer eens van de plaats af krijg :eusa_eh:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Citaat van: koen.s op 26-11-2013 22:50:53
En de dumpvalve al gemonteerd?

Helaas nog niet, wel nog steeds plannen genoeg, zoals altijd :eusa_dance:
Bij ET geïnformeerd naar het custom flashen ivm de KKK-K24, geen probleem natuurlijk ;)
Ook nog steeds de nodige voorbereidingen aan het treffen voor het handbak conversie, er ligt nu ook een short-shifter en wat PU bussen op de plank :)
Vanmorgen is ook vanuit Biesheuvel het afgedraaide vliegwiel retour gekomen, dus het begint ergens op te lijken.
Alleen nog eens bij J()()ST informeren naar die lijst met pakkingen enzo, want die staat niet meer online.

Helaas nog steeds geen nieuws van XYZ, maar ik heb inmiddels wel standaard remmerij kunnen regelen via een forumgenoot :)
Alleen weer eens geen tijd gehad/gemaakt om ze er op te leggen :eusa_doh:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#789
Citaat van: koen.s op 27-11-2013 22:57:38
Heb je al een koppeling voor je single-mass?
Ik heb vanaf een zaterdag een 850R koppeling over.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb inderdaad al een 850R koppeling kunnen regelen via het forum, dus dat zit wel goed ;)
Komt er bij jou dan de SPEC Stage 3+ in? Altijd mooi, die projecten van jou ;D

Nog even kort de foto's van het vliegwiel
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Koen heeft een V70R blok te koop (B5234T4), past dat 1-op-1 in een C70?
Ik heb eens wat op google zitten zoeken, maar daar kwam ik zelf geen wijs uit.
Mijn C70 heeft nu een 'oude' type blok (met gaskabel)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Citaat van: koen.s op 07-12-2013 19:56:19
Citaat van: daanium op 07-12-2013 19:55:14
Koen heeft een V70R blok te koop, past dat 1-op-1 in een C70?
Ik heb eens wat op google zitten zoeken, maar daar kwam ik zelf geen wijs uit.
Mijn C70 heeft nu een 'oude' type blok (met gaskabel)

Het blok is het zelfde als je huidige blok.

Echt? Want in een eerdere post vroeg ik naar de verschillen tussen een S/V70 T5 en een S/V70R.
De tellerplaten en voorbumper wist ik wel, maar toen zeiden ze dat het blok ook op diverse punten anders was.
Maar dat is dan niet zo?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Ah oke, sorry voor jou, maar dan heeft het geen zin om die over te nemen.
Een andere turbo ligt al op de plank ;D dus dan kan ik netjes m'n eigen blok houden als er voor de rest geen verschil is.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Moeilijk te zeggen..
Het gaat niet zo top met mijn vriendin (qua gezondheid), dus neem ik minder tijd om aan de Coupe te sleutelen.
Daar komt bij dat ik aan de voorkant nog steeds geen remmen heb zitten, dus ik krijg 'm ook niet van de plaats af.
En omdat ik zes dagen in de week werk, heb ik alleen de zondag genoeg tijd om te sleutelen (duurt altijd wat langer bij mij, ben geen monteur ;) )
Ik ga morgen proberen om 'tijdelijke' remmen te monteren, dan kan ie tenminste van de straat af.
Als ik de buren eens lief aan kijk, mag ik daar wel een dag de brug lenen. Zo kan ik dan weer eens een dagje sleutelen.
Maar dan is op z'n vroegst dus weer volgende week zondag. Mits het morgen een beetje wil vlotten :eusa_whistle:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Klopt, vandaar dat het op een laag pitje staat.
Vanmorgen echter wel weer een doosje binnen gekomen :eusa_dance:
Niet zo spannend, namelijk een steun en 'n druklager.
Maar voor mij toch weer een (klein) stapje dichterbij m'n hele verhaal ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]