[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mehn

#900
Ter illustratie:

Pegasus


Pegasus


imitatie


imitatie


imitatie

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daanium

Bovenstaande foto's heb ik ook gebruikt om te kijken of het nu echt is of imitatie.
Maar kon het niet goed zien, zal vast aan mij liggen ;)
Bedankt voor de info en moeite :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MiniG

Als ik zo kijk zou ik zeggen origineel "spaken en hoe diep de naaf met logo er in ligt" ::)
          
                         Never drive faster then your guardian can fly

elianmars

Daan, je kunt originele goed herkennen aan de spaken. Deze lopen niet helemaal door tot de velgrand.

daanium

Dan ga ik ze ophalen :eusa_dance:
Helaas vandaag wat minder leuk nieuws; de monteur belde dat hij de airco weer netjes gevuld had, maar dat die het nog steeds niet deed.
Klinkt nu al duur ;D
Achja, komende zondag ga ik weer lekker wat touren met m'n vriendin in de Coupe.
Daarna gaat ie weer terug naar de garage om de airco verder na te kijken en tevens om de distributie te vernieuwen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

hertogjan6

#905
..origineel is ook al direct te zien aan de afwerking in idd de type aanduidingen ;) direct doen in ieder geval ;D

Edit ....zie nu pas dat dat er nog een pagina was  :eusa_doh: ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

daanium

Haha, no problemo ;)
toch bedankt voor de hulp!

Toen ik de Coupe pas had, ben ik even bij Martijn gestopt, hij keek even snel links en recht bij de auto en zei toen dat de aircopomp geen speling had (tenminste, als dat dat ding is wat je aan de linker kant van het motorblok zit). Waar zou ik nog kunnen kijken wat er mis is met de airco?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Ewout Schalkwijk

Citaat van: daanium op 23-05-2014 20:14:54
Haha, no problemo ;)
toch bedankt voor de hulp!

Toen ik de Coupe pas had, ben ik even bij Martijn gestopt, hij keek even snel links en recht bij de auto en zei toen dat de aircopomp geen speling had (tenminste, als dat dat ding is wat je aan de linker kant van het motorblok zit). Waar zou ik nog kunnen kijken wat er mis is met de airco?

Jij bouwt je halve auto om en je weet niet hoe een airco compressor eruit ziet? :eusa_think:





:eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

Haha yes indeed! ;D
Zo leer ik van jullie, steeds als ik een probleem heb, probeer ik het zo goed als mogelijk te begrijpen.
Door foto's, tekst en uitleg hier op het forum kom ik een heel eind, waar ik jullie allemaal erg dankbaar voor ben!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

t_w

Misschien ten overvloede, maar goed:

Er is nog een ander type replica velg, namelijk deze:



Van deze velgen vind ik de 'R' in de velg wat beter gelukt dan bij de andere imi's.
Let wel, maar is 7.5Jx18" en niet 8Jx18", zoals bij de originele peg's.

daanium

CiteerLet wel, maar is 7.5Jx18" en niet 8Jx18", zoals bij de originele peg's.

Nou, da's niet geheel ten overvloede, want die op mijn foto's hebben duidelijk 8J er op staan, dat is wéér een punt waar de originele aan te herkennen zijn. Heel fijn om weer wat extra zekerheid te hebben!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

hertogjan6

Citaat van: daanium op 24-05-2014 12:47:17
CiteerLet wel, maar is 7.5Jx18" en niet 8Jx18", zoals bij de originele peg's.

Nou, da's niet geheel ten overvloede, want die op mijn foto's hebben duidelijk 8J er op staan, dat is wéér een punt waar de originele aan te herkennen zijn. Heel fijn om weer wat extra zekerheid te hebben!
en die is weer te herkennen aan de kleinere naafdoppen ;)... Al kunnen deze wel op de 1ste plaats staan voor betste replica!!   
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

daanium

#912
Ik probeer morgen eens wat foutcodes uit te lezen.
Intussen weer twee andere vragen, dit keer over Audio !
Vandaag reed ik in de coupé naar huis, waarbij ik de radio harder moest zetten bij het oprijden van de autosnelweg, en om het bij het verlaten van de autosnelweg de boel een beetje christelijk te houden, moest ie weer wat zachter.
In mijn bestelbusje zit een moderne autoradio die volumeregeling heeft die snelheidsafhankelijk is, mooi automatisch dus.
Is dat ook te realiseren in een SC900/901?

Mijn tweede vraag gaat over de befaamde DynAudio speakers.
Ik heb een beetje het idee dat de speakers in mijn huidige coupe niet zo vol klinken als de speakers die in mijn 'oude' coupe.
Is er verschil in DynAudio speakers?
Of heb je gewone Volvo speakers en DynAudio speakers, and that's it (dus dynaudio is dynaudio).
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

T5-4life

Staat je sc901 wel op equalizerinstelling voor een c70?
Uit mn hoofd: tijdens het aanzetten van de radio de voorkeurtoets 2 ingedrukt houden. Dan geeft hij de instelling. Je kunt deze indien nodig ook wijzigen.
Verder zou ik alle 4 de tweeters checken. Gaan vaak kapot.

Gr. Hugo
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

Robster480

#914
Citaat van: daanium op 24-05-2014 21:40:00
Ik probeer morgen eens wat foutcodes uit te lezen.
Intussen weer twee andere vragen, dit keer over Audio !
Vandaag reed ik in de coupé naar huis, waarbij ik de radio harder moest zetten bij het oprijden van de autosnelweg, en om het bij het verlaten van de autosnelweg de boel een beetje christelijk te houden, moest ie weer wat zachter.
In mijn bestelbusje zit een moderne autoradio die volumeregeling heeft die snelheid satan lelijk is, mooi automatisch dus.
Is dat ook te realiseren in een SC900/901?

Mijn tweede vraag gaat over de befaamde DynAudio speakers.
Ik heb een beetje het idee dat de speakers in mijn huidige coupe niet zo vol klinken als de speakers die in mijn 'oude' coupe.
Is er verschil in DynAudio speakers?
Of heb je gewone Volvo speakers en DynAudio speakers, and that's it (dus dynaudio is dynaudio).

Sterker nog, die automatische volumeregeling zit al in de SC901 ingebouwd :) Of het bij een SC900 ook zo is durf ik je niet te zeggen.
Bij een 901 kun je het als volgt aan of uit zetten:

Automatic volume control:

The Auto Volume function adjusts both the volume and frequency response according to vehicle speed.

To enable/disable (switch on or off) this function:
- switch off the radio
· Hold down preset button 1 while switching on the radio. The current setting (ON or OFF) will be
displayed.
· Press preset button 1 to toggle between ON and OFF. After five seconds, the display will return to
normal and your selection (ON or OFF) will be stored.


Wat betreft het verschil in geluid tussen je huidige en oude C70 zou ik het inderdaad in de richting van de equalizer instellingen zoeken zoals T5-4life aangeeft.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>