[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

Hmm, zou goed kunnen, die firmware aanpassing.
Al denk ik dat de 6-cd wisselaar van een SC-900 hetzelfde is dan die van de SC-901.
Ik wilde vanmorgen m'n C70 starten, echter wilde die niet aan slaan :eusa_wall:
Dus dat eerst maar weer eens repareren.
Daarna weer verder met de radio en airco.
Hij wil wel starten, maar slaat direct weer af ???
De bougiekabels eens nagekeken en aangedrukt, maar die zaten eigenlijk niet los.
Ik denk dat als de accu te zwak is, dat je dat merkt in het draaien van de startmotor, dat gaat dan wat trager.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

leons850

Als hij meteen weer afslaat zou het goed je antennering kunnen zijn.
Heb je er daar toevallig nog 1 van liggen of nog een x70 staan dan zou je kunnen uitwisselen.
Wat hij zo kost weet ik niet maar that's my first guess.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

Nee heb niets liggen of staan van andere x70's :)
Die luxe is voorbij ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

CorB

De relais 103 is denk ik ook een kanshebber in deze.

Cor

leons850

Citaat van: CorB op 18-06-2014 15:15:37
De relais 103 is denk ik ook een kanshebber in deze.

Cor

Dan zou hij helemaal niet moeten aanslaan.
Edit: je kan het uiteraard proberen, ik heb dit relais altijd extra in m'n auto liggen. ;)

Daan, heb je foutcodes gezien je vol-FCR hebt. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

CorB

Citaat van: leons850 op 18-06-2014 15:36:49
Citaat van: CorB op 18-06-2014 15:15:37
De relais 103 is denk ik ook een kanshebber in deze.

Cor

Dan zou hij helemaal niet moeten aanslaan.
Edit: je kan het uiteraard proberen, ik heb dit relais altijd extra in m'n auto liggen. ;)

Daan, heb je foutcodes gezien je vol-FCR hebt. ;)

Ik heb bij mijn S70 hetzelfde een keer gehad. Starten, even pruttelen en dan weer uitvallen. Bleek bij mij wel relais 103 te zijn. Je kan zelf gemakkelijk vaststellen of het uit deze hoek komt door de juiste 'pootjes' even door te verbinden. Maar het kan net zo goed wat anders zijn natuurlijk.

daanium

Relais 103 is voor de brandstofpomp he?
Als dat zo is, dan denk ik niet dat die defect is, want ik hoor de pomp wel even twee a drie seconden 'zoemen'.
Ondanks dat, kan ik het natuurlijk altijd even proberen.

VolFCR is een goede tip, ik vergeet eigenlijk altijd codes uit te lezen :eusa_wall:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

leons850

Citaat van: daanium op 18-06-2014 15:50:40
Relais 103 is voor de brandstofpomp he?
Als dat zo is, dan denk ik niet dat die defect is, want ik hoor de pomp wel even twee a drie seconden 'zoemen'.
Ondanks dat, kan ik het natuurlijk altijd even proberen.

VolFCR is een goede tip, ik vergeet eigenlijk altijd codes uit te lezen :eusa_wall:

Als je hem zo duidelijk hoort ga er maar vanuit dat je relais goed is.
Als je hem zo hebt liggen is dat natuurlijk wel makkelijk voor 100% uit te sluiten. (assumption is the mother of all fuckups).
Ik weet de code voor de antennering zo niet maar je hebt wel de typische symptomen hier voor.
Handig programma'tje he. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Volvoboy

Citaat van: leons850 op 18-06-2014 15:36:49
Citaat van: CorB op 18-06-2014 15:15:37
De relais 103 is denk ik ook een kanshebber in deze.

Cor

Dan zou hij helemaal niet moeten aanslaan.
Edit: je kan het uiteraard proberen, ik heb dit relais altijd extra in m'n auto liggen. ;)

Daan, heb je foutcodes gezien je vol-FCR hebt. ;)

Hoeft niet, Rob (Pietje Precies hier op 't forum) had laatst ook dat 'ie startte, 5 seconden liep en weer uitviel. Bleek ook relais 103 te zijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

leons850

Citaat van: The Volvoboy op 18-06-2014 18:38:44
Citaat van: leons850 op 18-06-2014 15:36:49
Citaat van: CorB op 18-06-2014 15:15:37
De relais 103 is denk ik ook een kanshebber in deze.

Cor

Dan zou hij helemaal niet moeten aanslaan.
Edit: je kan het uiteraard proberen, ik heb dit relais altijd extra in m'n auto liggen. ;)

Daan, heb je foutcodes gezien je vol-FCR hebt. ;)

Hoeft niet, Rob (Pietje Precies hier op 't forum) had laatst ook dat 'ie startte, 5 seconden liep en weer uitviel. Bleek ook relais 103 te zijn.

Daarom zei ik ook je kan het proberen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

Zo even 'n mail naar de lokale dealer sturen, met prijsopgaaf van;
relais 103
antennering
hogedruk sensor airco systeem

Als de eerste twee niet te duur zijn, vervang is ze beide gewoon preventief.
Wel één voor één, om er achter te komen wat het nou was.
Hier op het forum zeggen diverse forumgenoten dat ze standaard een 103 in de auto hebben liggen?!
Gaan die zó vaak kapot dan?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

leons850

Citaat van: daanium op 18-06-2014 18:58:05
Zo even 'n mail naar de lokale dealer sturen, met prijsopgaaf van;
relais 103
antennering
hogedruk sensor airco systeem

Als de eerste twee niet te duur zijn, vervang is ze beide gewoon preventief.
Wel één voor één, om er achter te komen wat het nou was.
Hier op het forum zeggen diverse forumgenoten dat ze standaard een 103 in de auto hebben liggen?!
Gaan die zó vaak kapot dan?


Toen mijn vorige 850 startproblemen had heel veel gelezen over relais 103. Toen preventief vervangen, was niet de oplossong dus de oude maar in de auto gelegd. Toen hij verkocht werd maar in de S70 gelegd. ;D
Maar het relais is gewoon niet berensterk, die is door de zelfde slimmerd gesoldeerd als de abs controller zeg ma. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

Haha, die zie ik inderdaad ook vaak als defect langs komen, gelukkig door een simpele soldeer handeling (door Thuur ofzo) eenvoudig te repareren.
Meestal zijn relais ook de kosten niet, dus ik denk dat ik er maar direct eentje mee bestel.
Allemaal trouwens erg bedankt voor het meedenken, het forum stijgt steeds meer in mijn waardering!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

knoertS70

Antennering is ca. 45 euro. Bij de dealer.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

CorB

Nog een tipje.
Hogedruksensor kan je ook schappelijk gebruikt kopen bij Arjen850. Doet niet zo'n pijn in de portomonnee als blijkt dat dit de oorzaak niet is. Zelfde geldt denk ik voor antennering.
Relais 103 kan je zelf uitsluiten, danwel bevestigen door het doorverbinden van de 2 juiste pootjes waar het relais in zit. Als het goed is zijn er wel draadjes te vinden hier, waar staat welke je door kan verbinden.
Ik ben niet altijd fan van het gebruiken van 2e hands delen, maar onterecht nieuw kopen loopt snel in de papieren.
Ik wil je niet een bepaalde kant op sturen, maar ter overweging meegeven.

Cor