[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts


daanium

Die kabel zit er al bij, maar is nog steeds te dik. Heb al van alles bekeken, maar veel platter worden ze niet. Daarom maar eens wat gaan solderen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Gewoon de hele mini USB ingang op de TomTom laten vervallen en de connector er af solderen en de kabel rechtstreeks op de printcontacten van de connector solderen. Lijkt  mij de beste optie.
Bij het desolderen en solderen wel opletten dat het allemaal niet te warm wordt in de omgeving ivm de SMD componenten die  er zitten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MiniG

Kom toch even je blog spammen ;)

Hierbij nog een paar kiekjes van de meeting, leuk jou en je vriendin gesproken te hebben. Tot de volgende meeting







Wat een geweldig interieur heeft deze wagen :o
          
                         Never drive faster then your guardian can fly

daanium

Thnx! Leuk om foto's te zien van m'n eigen Coupe 8)
Volgende keer hoop ik van die rijdende foto's te kunnen vangen, dat zou écht top zijn.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Helaas ligt het RTI verhaal heel even stop.
Ik heb een maat van me gevraagd of hij me kon helpen met mijn USB probleem.
Door een te grote soldeerbout ging het minder goed dan we hoopte.
Waarschijnlijk zijn de data verbindingen verbroken tijdens een poging om het hele micro-usb connector ding los te halen.
Omdat het zo slecht ging, wilde ik liever niet dat we nog verder gingen met proberen.
De Tomtom kan nu wel nog laden via USB, maar de computer ziet 'm niet meer, waarschijnlijk dus één of twee verbindingen slecht.
Bij mij in de straat woont een vriendelijke man die op zijn werk SMD solderingen maakt, echter door mijn werktijden zie ik niet zo vaak mensen in de straat :-\
Al helemaal niet die wat je juist tegen wil komen :P
Totdat de Tomtom weer gerepareerd is, ligt het project redelijk stop.
Wellicht ga ik al beginnen aan de voeding en de 'panic button' (waarmee ik de boel helemaal van de spanning af haal).
Als er iemand is die zich geroepen voelt om me te helpen met de solderingen, dan hoor ik het graag :eusa_pray: (hoeft niet voor niks)

Dan nog anders nieuws; de C70 heeft vandaag een frisse distributie set gekregen, rond de klok van 220.000km
Waterpomp, multiriem, distributieriem en koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, die kunnen er weer een paar jaar tegenaan :eusa_dance:
Helaas nog geen tijd gehad om de R bumper naar de spuiter te brengen, maar dat komt binnenkort vast in orde ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

sjarrel2

Jammer van de RTI, maar dat komt vast wel goed! Qua geluid heb ik mijn nuvi over de autospeakers via de FM golf. Weet niet of jouw tomtom dat ook kan, maar is wellicht ook een optie. Bij mij gaat dat perfect.


daanium

#1132
De Tomtom GO 40 kan dat volgens mij niet, maar hoeft eigenlijk ook niet.
Het geluid zet ik vrijwel altijd uit, dus daar ga ik niet al te veel moeite in steken.
Toch bedankt voor het meedenken :)

Het zusje van mijn vriendin is gisteren getrouwd, ik was natuurlijk met de Volvo naar de mooie locatie in Roermond gegaan.
's ochtends de moeder van de bruid opgehaald in de C70, dat was natuurlijk een mooie rit.
De hele dag was prachtig, de temperatuur of eigenlijk het hele weer en de hele dag (!) was super.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

arjenenels

Kwam dit topic tegen en omdat ik inmiddels zelf ook een Tomtom in het bestaande RTI klapscherm heb zitten van mijn C70 2001 cabrio wil ik wel even kort uitleggen hoe dit gedaan is.

Om te beginnen heb ik het klapscherm verwijderd en leeggehaald. Heb een Tomtom Start 20 die er compleet inpast. Enigszins klem gezet en dichtgeschroefd.
Het klapscherm voorzien van 2 nieuwe micro switches, ieder met maak- en verbreek contact.
Op een printplaatje een flipflop schakeling gesoldeerd en gepositioneerd achter het scherm op de plek van de oude printplaat (de kleine smalle).
De voeding komt van een opengemaakte usb-lader (12V, 2A). De USB voedingskabel naar de Tomtom opengeknipt en aangesloten op het maakcontact van de microswitsch in "open" positie.
12V van de oorspronkelijke kabelboom onder het dashboard afgehaald en vervolgens de boel ingebouwd. Alles is goed weg te werken naar de rechterkant, richting handschoenkastje.

Links van het stuur was bij mij nog 1 positie vrij voor een schakelaar. Heb daar een drukschakelaar ingezet van de achterruit verwarming. 1 x indrukken en het scherm klapt open, om in open positie ook de Tomtom in te schakelen.
Vervolgens nog een keer indrukken en het scherm klapt weer naar beneden, waarbij de Tomtom weer wordt uitgeschakeld.

Het komt regelmatig voor, na lang niet te gebruiken, dat de Tomtom niet meer aan wil via de voedingskabel. Heb daarom vanuit de Tomtom 2 draadjes verbonden met de oorspronkelijke licht/donker schakelaar. Door die nu in te drukken, wordt de Tomtom aangezet in voorkomende gevallen.

Ben overigens zeer onder de indruk van het werk van Daan, wil zelf de Start20 ook nog eens vervangen door groter scherm en dan net zo netjes afwerken. Compliment.



Scherm in "open" positie. Oorspronkelijke Tomtom zit er zodanig in, dat je net geen open randje meer ziet. Groter scherm in toekomst staat op de planning.



Rechtse schakelaar (pictogram achterruitverwarming) is de bediening van het scherm. Indrukken: open en aan, indrukken: uit en dicht.

Met vriendelijke groet,
Arjen

daanium

Arjen, heel erg bedankt voor de plaatjes en uitleg. Het ziet er toch super gaaf uit he, in zo'n rti scherm.
Zit bij jou ook nog die grote print er in? Die achter het display zeg maar?
Daar gaan twee flexkabels naartoe, maar met één van de twee los, gaat het scherm niet meer omhoog op de manier zoals ik het nu heb aangepakt.
Het zou erg goed uitkomen als die print weg kan, dan zou ik heel wat meer plaats hebben ;)
Nogmaals bedankt voor de reactie, daar heb ik écht wat aan.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

v0lv0freak

Citaat van: daanium op 15-06-2014 17:17:25

Vandaag is een forum genoot de choome velgen komen ophalen. Ze komen weer onder een C70 :eusa_dance: mooie keuze!!



Zoals beloofd nog een fotootje ;) Staan goed :)




Natuurlijk wel eerst nog even in de meguiars gezet ;)




Nogmaals dank voor het fijne contact Daan!

Ik volg je blog nog steeds op de achtergrond :)

daanium

Hej leuk!
Staan super goed op 'n safron, nu ben je écht niet meer te missen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

henry classic v70

Staat echt wel gaaf :eusa_clap:
..zijn wel bewerkelijke velgen (schoon houden..)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RobbertC70

Citaat van: v0lv0freak op 19-07-2014 16:03:08
Citaat van: daanium op 15-06-2014 17:17:25

Vandaag is een forum genoot de choome velgen komen ophalen. Ze komen weer onder een C70 :eusa_dance: mooie keuze!!



Zoals beloofd nog een fotootje ;) Staan goed :)

http://i478.photobucket.com/albums/rr148/v0lv0freak/Volvo%20C70%20T-5/C70velgen_zps661fd6dc.jpg


Natuurlijk wel eerst nog even in de meguiars gezet ;)

http://i478.photobucket.com/albums/rr148/v0lv0freak/Volvo%20C70%20T-5/velgwas_zps87566b24.jpg


Nogmaals dank voor het fijne contact Daan!

Ik volg je blog nog steeds op de achtergrond :)


Staat em goed!

arjenenels

@Daanium:
Het klapscherm heb ik helemaal leeg gehaald, dus ook de grote printplaat, flatcables etc. Alleen het motortje is blijven zitten. Zal kijken of ik plaatje heb waarop e.e.a. zichtbaar. Misschien vanavond, is me op dit moment te warm  :D