[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

daanium

Ow vreemd. 'mijn' dealer zei dat ze niet meer nieuw gemaakt werden.
Straks even opnieuw informeren
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

viking_in_shorts

Heb ooit gelezen dat de V50 (model weet ik niet meer zeker, zou ook een V40 ofzo geweest kunnen zijn) spiegel ook past en de helft goedkoper is.

daanium

#1202
Inmiddels van een forumgenoot een werkende spiegel mogen overnemen, waarvoor dank.
Als het een beetje mee zit, komt die spiegel deze week binnen en gaat die weer een aantal jaren mee.

We zijn thuis bezig met het vernieuwen én verhogen van het (platte) dak op onze berging.
Dat neemt een hoop gedoe met zich mee, dus buiten de winkel die we zes dagen per week runnen, komt dit er ook nog bij.
Ik ben er maar druk mee ;)

Het RTI project ligt nog steeds stil i.v.m. tijdgebrek, al ben ik er bijna.
In mijn hoofd ben ik rustig aan het bedenken hoe (en waar) ik de voeding nu ga maken.
Ook de USB aansluitingen in het dashboardkastje wil ik geschakeld maken, zodat ik niet met een lege accu kom te staan.

Anyway, over naar de orde van de dag!
Waar ik deze week wél echt tijd voor ga maken, is het volgende;

- APK
- S60R remmen achter
- V70R voor bumper
- Intercooler vervangen
- RIP kit plaatsen
- ITG inlaat monteren
- ITG openlucht filter plaatsen
- IPD swaybar monteren (voor + achter)

Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door een klant van ons, die ook de APK gaat doen.
De auto gaat dinsdag naar de goede man, en samen met hem ga ik bovenstaande punten aan pakken.
Of er veel tijd is om foto's te maken weet ik niet, maar ik ga m'n best doen.


[edit]
whoops, zie net dat de APK al vervallen is :eusa_shifty:
Vervaldatum APK: 17-09-2014
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Korte update, omdat ik eigenlijk aan de administratie moet werken, maar ik kan het weer eens niet weerstaan om hier m'n verhaal te doen ;)

Vandaag effe snel met de Coupe naar de dealer gegaan om wat test-spul op te halen en direct een setje nieuwe wissers meegenomen, zodat we ook weer wat kunnen zien door het voorraam tijdens een regenbui (want die zijn met enige regelmaat terug te vinden, afgelopen 'zomer' :P)
Anyway, de eeuwig vriendelijke chef magazijn vond het maar wat vermakelijk dat ik het 'service' lampje niet gereset kreeg :evil:
Behulpzaam als altijd, pakte hij de juiste apparatuur om het lampje weer +/- een jaar koest te houden.
Hij had er maar liefst 30 seconden voor nodig, waarvan 20 om te kijken of er andere foutmeldingen aanwezig waren :P
Maar zoals ik verwachtte, was er voor de rest niets aan de hand.


Daarna ben ik naar een klant van ons gegaan die een autogarage heeft en heb ik de sleutels van de Coupe aan de APK keurmeester overhandigd
Ik verwacht eigenlijk geen aandachtspunten bij de APK, alles doet wat het moet doen, naar mijn inzicht.
Toen ben ik terug gegaan naar m'n werk waar de trouwe Fiat Doblo al op me stond te wachten.

Morgen neem ik wel de R bumper mee, samen met de R klauwen en het nieuwe model intercooler van bij ET.
Later deze week mag ik elke ochtend een paar uurtjes klooien aan de Volvo, terwijl die op een twee kolommer staat.
Dat is lekker handig, zo hoef ik niet op de straat te liggen als ik mijn 'to-do' lijstje wil afronden :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Vanochtend begonnen met het demonteren van de achterste remklauwen en het passen en proberen van de nieuwe R remklauw.
Het was effe kijken/proberen hoe die brackets geplaatst moeten worden.
Op de ene manier komt de klauw wat hoger uit dan de originele, op de andere manier komen ze wat lager dan de originele.
Als ik het goed heb ingeschat, komt de klauw wat lager dan eerst.
Morgen weer verder, dan neem ik de dremel mee om de plaat (wat achter de schijf zit) aan te passen :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

V70geRwin

Citaat van: daanium op 25-09-2014 11:31:16
Vanochtend begonnen met het demonteren van de achterste remklauwen en het passen en proberen van de nieuwe R remklauw.
Het was effe kijken/proberen hoe die brackets geplaatst moeten worden.
Op de ene manier komt de klauw wat hoger uit dan de originele, op de andere manier komen ze wat lager dan de originele.
Als ik het goed heb ingeschat, komt de klauw wat lager dan eerst.
Morgen weer verder, dan neem ik de dremel mee om de plaat (wat achter de schijf zit) aan te passen :)

Vraagt om foto's  ;D

daanium

True, ik zal morgen effe wat kiekjes schieten ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Ewout Schalkwijk

Iedere keer denk ik: Zou die nu dan eindelijk die TomTom hebben ingebouwd... Maar nee...  :eusa_snooty:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1209
Nog even een kleine update over de werkzaamheden van de BBK aan de achterzijde.
Kleine kanttekening, mijn camera in de telefoon begin steeds slechtere foto's te maken, vooral op de laatste foto is dat goed te zien.
Er zit steeds vaker een paarse 'waas' over de foto, binnenkort toch maar weer over op een normale digitale camera :)

Begonnen met het demonteren van het wiel en de remschijf incl. remklauw.
Meteen de mal tegen de stofschijf gelegd.


Met de Dremel een aantekening gemaakt van de vorm van de mal en lekker begonnen met slijpen.


Na enkele minuten was het stukje er uit.


Zet ik dan de R-remklauw op de plaats, dan ziet het zo uit.


Helaas was het optisch niet geweldig, dus toch maar even opnieuw met de Dremel aan de slag.
Door de gebruikte brackets heb ik de keuze, ze kunnen wat hoger of wat lager dan origineel.
Hoger ziet er gewoon mooier uit, voor de werking maakt het volgens mij niets uit.


Toen was de accu leeg van de Dremel :eusa_wall: dusja....
Maandag Woensdag ga ik weer verder :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#1210
Yes! Ze zitten er op ;D






Enige probleem is dat de S60R remschijf een beetje aanloopt tegen de handremschoenen.
Weet iemand wat we daar aan kunnen doen?
Vanmorgen al bij de dealer geïnformeerd, maar de handremschoen van een S60R heeft andere montage punten.
Daarom denk ik niet dat ik voor de S60R handremschoenen moet gaan.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

V70geRwin

Netjes hoor  :eusa_clap:

Kan je de handrem niet zo afstellen dat dit goed gaat?
Als de handremschoenen van de S60R andere montagepunten heeft gaat dit dan wel passen?

Emiel

Je had de mal en bracket verkeerd, ze horen zo te zitten als op de laatste foto's, niet laag.

Handrem kan je los opstellen zonder remschijf en dan verder stellen bij de hendel. Orginele 850/X70 voeringen passen gewoon.

-D©©©L-

Hmm, is de draairichting van de schijven ten op zichte van de de klauw nu niet verkeerd ? Kan me sterk vergissen (misschien moet ik het eerst nameten voor ik dit roep), maar deze klauwen hebben niet 4 identieke zuigertjes, en daarmee dus een voorkeur richting.

daanium

Ow, daar was ik me niet van op de hoogte.
Ik wist niet dat er verschil in schijven zat
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]