[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

Nog niet, het ging wel lekker snel met Jeroen er bij !
Echt fijn om iemand er bij te hebben die weet waar hij mee bezig is, nice!
Helaas moesten we om 15u zo'n beetje stoppen, en dat terwijl we eigenlijk nog maar twee of drie uurtjes nodig hadden.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

FrankvdAa

'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

daanium

Heel misschien is de garage houder maandag nog een paar uur aanwezig, dan zou Jeroen ook nog even kunnen (en willen) helpen. Maar dat moet nog even in overleg bij mij thuis ;) ik weet niet of mijn vriendin al plannen heeft.
En anders vanaf dinsdag weer elke ochtend ander half uur, maar dan zonder de hulp van Jeroen.
Op zich is dat ook niet zo erg, want ik had nog wat klemmen en een pakking nodig van bij de dealer, dus echt een stuk rijden zat er volgens mij niet in.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#1743
Even de dag van me af schrijven :)

'Vroeger', enkele weken geleden, werkte Martijn in het magazijn bij de Volvo dealer waar ik altijd naartoe ga. En Martijn wist echt veel van onze auto's. Hij was (of is?) ook actief hier op dit forum, hij wist van mensen in de buurt vaak met welke projecten ze bezig waren. Ook wist hij bijvoorbeeld als ik de beugel van de versnellingskabels had besteld, dat ik twee rubbers nodig had en twee schroefjes (om die beugel vast te zetten). Helaas had ik uit de afbeeldingen op internet niet begrepen dat er twee rubbers en twee schroefjes nodig waren om de beugel vast te zetten (net zo min als ik wist dat er nog twee extra plaatjes nodig zijn om ze kabels weer op hun plaats te houden). Het prettige aan Martijn was, dat hij wist wat je moest hebben en in welke hoeveelheid en waarom.
Nu kan ik het de huidige magazijnmedewerker niet kwalijk nemen dat ik niet weet wat ik nodig heb ;D maar het is soms wel balen als je voor 1 schroef en 1 rubbertje (bij elkaar 5 euro) naar de dealer moet rijden, om er vervolgens achter te komen dat je ook nog twee ijzeren plaatjes nodig hebt (á 2 euro per stuk) en dus wéér terug kan. Elke keer 30 minuten heen, 30 minuten terug.
Nogmaals, de goede man die nu in het magazijn staat kan er niets aan doen dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. Misschien was ik een beetje verwend met de meedenkende magazijnmedewerker ;)

anywayyyyy...
De schakelkabels haak je in een beugel (die had ik niet bij de bak gekregen, dus los besteld)
Die beugel bestaat uit twee delen, het eerste deel zet je vast met twee schroeven en het tweede deel schuif je in twee rubbers (die weer in het eerste deel zitten)
Klinkt Ik omschrijf het moeilijker dan het is :P

Helaas wist ik niet dat je de kabels daarna nog vast moest zetten met een plaatje, nr 16 (PN 3502507) op onderstaande afbeelding. Die heb je dus twee keer nodig.

(Bron)

Doordat ik het niet wist, had ik ze dus ook niet mee besteld :eusa_silenced:
Zo ook op bovenstaande afbeelding nr 18 (PN 989037; 1385395; 969158; 989041. Blijkbaar allemaal hetzelfde?), borg-clips om de kabels op hun plaats te houden. De lokale automaterialen zaak had die clips niet, Heuts (hier in het zuiden best een grote automaterialen zaak) had ze ook niet.
Pfff echt balen!

Jeroen gaf me zojuist nog even de link door van een post waarin beschreven wordt welke kabels we moeten hebben om de achteruitrijlamp aan de praat te krijgen en welke kabels we moeten door verbinden (PNP switch)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71885.0.html

Ondanks dat, zijn we wel lekker opgeschoten. Ik denk nog twee of drie uurtjes.
Misschien iets langer zonder hulp, misschien iets minder als alles in één keer goed gaat ;)
De eind dag stel ik maar weer bij, van vandaag naar eind volgende week :eusa_whistle:

Mijn to-do list;
- 2x 3502507 bestellen (borg plaatje tbv schakelkabel)
- 2x 989037 bestellen (borg clip tbv schakelkabel)
- 1x groene pakking bestellen (effe kijken waar die ook alweer van was :eusa_think: volgens mij 1236119)
- PNP switch/kabels doorverbinden (blauw / blauw-grijs)
- Achteruitrijlampcontact maken (Jeroen had misschien nog zo'n contact liggen, wat op de bak kan)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

martijn.

Hé Daan. Leuk om te horen dat je tevreden over mijn werkwijze was.
Dat zijn ook de dingen die ik wel een beetje mis in mijn huidige job.
Ik werk nu met Ferrari's en andere dure sportwagens. Maar dat Volvo gevoel gaat er denk ik nooit uit.
Succes met je C70.
Ik kom tegenwoordig ook bij M&R Autoparts. Dus dan ben ik dichtbij Frank zijn zaak ;D

Als je C70 klaar is kunnen we mis een keer een mini meet houden hier in de buurt
:eusa_dance:

razorx

Citaat van: daanium op 23-05-2015 20:47:31
Even de dag van me af schrijven :)
..
Wat een treffende verwoording!

Dat is precies zoals het bij mij voelt. Ik gebruik dit om te leren van de zaken die goed of juist slecht gingen.
Daarnaast om te loggen wat ik gedaan heb en als soort van nacontrole.

Nu weer even bijlezen wat je allemaal gedaan hebt. ;)

daanium

M&R is inderdaad maar een steenworp afstand van waar ik bezig ben, leuk dat je daar nu vaker komt!
Rij je dan met de witte S60? Of met eentje uit de showroom ;D

@Yits, het is inderdaad prettig om hier je succes verhalen te melden, net zoals je soms even je frustratie weg kunt schrijven. Hier op het forum hebben ze vaak net wat meer feeling of begrip voor de Volvo verhalen. Thuis probeer ik het mijn vriendin ook wel eens uit te leggen, maar dan krijg ik dezelfde reactie als zij verteld over een kommetje wat zo leuk is of waarom de boodschappentas niet op het aanrecht mag ;)
Hopelijk kwam het niet klaaglijk over, dat was niet de bedoeling.
Afgelopen zaterdag was voor mij een super fijne dag, leuk gezelschap van Jeroen gehad en daardoor goed opgeschoten met de Volvo.

Vandaag kan ik helaas niet verder sleutelen, maar morgenvroeg kan ik weer volle gas er tegenaan!
Nu het handbak verhaal bijna afgelopen is, begint er in mijn hoofd een tintel te ontstaan.
Een tintel waar ik blij van word, een uitdaging, een idee, een nieuw project ;D
Daar later meer over, eerst maar eens zorgen dat de coupe de weg op komt !
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

martijn.

Hoi Daan. Ik rijd dan in onze serviceauto.
Zwarte Dodge ram 1500 met hele foute 24 inch velgen.
Die 24 inch zaten erop en staan op lijst om vervangen te worden voor normale wielen.

Ben er ook al eens geweest met de RS3 van de baas.

Tot binnenkort.

daanium

#1748
Haha, ik zal de Dodge met foute wielen in de gaten houden en een RS3 valt ook wel op, dus dan zwaai ik ook wel even ;)

Vanmorgen heb ik weer even kunnen sleutelen aan de Coupe, de koplampwissermotordingen aangesloten en nog links en rechts wat andere connectoren aangesloten.
Tevens ook effe de tijd genomen om de mooie 'collection' ventilatieroosters te plaatsen 8)





Later deze week ook nog even het handremknopje vervangen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet


daanium

Citaat van: Piet op 26-05-2015 13:17:55
hebbe hebbe hebbe.....:)
Ik dacht precies hetzelfde ;)

Vanmorgen heb ik trouwens ook nog even de kabels bekeken van de automaatbak-stekker.
Daar zou ik de blauwe en blauw-witte moeten doorverbinden, maar ik kon geen blauw witte vinden :eusa_wall:
Morgen maar effe meten welke kabels op 6 en 7 zitten, komt vast in orde.
Dan neem ik mijn soldeerstation mee, kan ik dat netjes solderen en 'n krimpkoussie er om :)
Daarnaast wilde ik ook direct de stekkers van de mistlampen meenemen, die zijn namelijk anders van een V70R en een C70
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx


henry classic v70

Alcantara deurpanelen zijn zelf te maken van een set deurpanelen waarvan de lijmlaag los heeft gelaten...
Dat gedeelte zit verlijmt en is eruit te halen, dan het losgelaten skai verwijderen.
Enige wat zou moeten is een vertikaal deel erin stikken (in de 3 delen) net als een R-paneel (dan krijg je de juiste vorm) en dan met een goede lijm erin plakken
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Ventilatieroosters naar Piet, deurpanelen naar Yits...
Hee zeg :eusa_hand: niet mijn mooie Coupe gaan slopen met z'n alle he  :eusa_snooty: ;D

Vanmorgen heb ik nog enkele kleine dingen kunnen doen aan de C70.
Olieleiding tussen de turbo en het blok vast gezet,
de uitlaat wat vast proberen te zetten (wat trouwens niet echt wilde lukken :-[ )
en nog geprobeerd om de bovenste motorsteun te plaatsen, maar ook dat verliep niet al te best.

Dat soort dagen begin ik gelukkig te herkennen en dan weet ik dat het allemaal niet zo soepel verloopt.
Daar leg ik me dan maar bij neer en probeer ik het de volgende keer gewoon nog eens ;) komt allemaal wel goed.

Eigenlijk moest ik komende zaterdag werken, maar ik kon die dag omruilen met mijn collega/neef en dus heb ik op zaterdag vrij :eusa_dance:
En omdat het vandaag niet goed ging naar mijn gevoel, heb ik Jeroen nog eens gevraagd of hij me komende zaterdag nog eens zou willen komen helpen  :angel:
Gelukkig kon hij weer, en samen gaan we er (weer) vanuit dat de Coupe zaterdag de weg op komt :evil:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet