[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Mooi ge(D)aan! ;D

Geniet van je auto.  8)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

#1831
Al weer een paar dagen radiostilte, door veel drukte en stress op het werk.
Nu is dat weer een beetje naar een normaal niveau gezakt, waardoor ik met m'n hoofd weer bij de Volvo ben ;)

Zo rond de tijd van de bak-ombouw samen met Jeroen, heb ik al laten vallen dat ik een nieuw idee had voor m'n auto.
Ik weet dat dit project gevoelig kan liggen bij sommigen van het forum, maar ik denk dat het echt dat het mooi kan worden.

Nou, daar komt die dan...
Ik wil een spoiler achter op de coupe maken :D
Niet direct beginnen af te schieten en mijn BLOG/Coupe stom vinden ;) Lees nog even verder.
Misschien kan ik mijn 'visie' uitleggen :)

Jullie zijn vast wel bekend met het merk Audi, en de meeste ook wel met het model A7.
Deze 'gentlemans-car' staat niet bekend als het type VW Golf, Audi A3 of eentje uit het kaliber 'Japanse sportauto'.
Integendeel, dit staat toch meer als 'dikke directeuren bak' in de kijker ;D
Wat deze auto heeft, is een spoiler, een spoiler die omhoog en omlaag kan (snelheid gestuurd of met een druk op de knop).
Als de spoiler omlaag is, zakt die helemaal in het kofferdeksel. Op die manier zie je bijna niet dat de auto een spoiler heeft.





Nou, dat lijkt me dus ook wel tof om te maken in m'n C70  :eusa_dance:
Dus, eens rondgekeken voor zo'n spoiler van een A7 én een probeer-kofferbakdeksel, zodat ik niet in mijn eigen kofferbakdeksel hoef te snijden ;)
In erg korte tijd had ik een achterbakkoffer gevonden op Marktplaats, net zoals de Audi spoiler.
De kofferdeksel lag bij een onderdelen bedrijf in het Limburgse Echt (erg handig, want ik werk in Echt, echt? ja Echt :P)
En na enkele dagen lag er een pakketje te wachten voor me:


Lekker uitpakken en eens wat foto's schieten ;D




Nog even een closeup van de connector



Direct even bij de VW dealer binnengelopen of ze mij een afdruk konden geven van de pin-out.
Helaas hadden ze daar het chassisnummer voor nodig van een Audi A7.
Hmm, wat stom dacht ik bij mezelf, maar het zal wel zo zijn.
Inmiddels heb ik me best al wat uren bezig gehouden met het zoeken van de pin-out, maar nog niets gevonden.

Dan nog even over de aansturing.
Op diverse Audi forums hebben liefhebbers deze truck ook gedaan op een Audi TT.
Die nieuwe modellen hebben een vergelijkbare spoiler, het oude model niet.
Dus lekker die nieuwe spoiler op de 'oude' TT knutselen en weer een leuk snufje er bij ;D
De moderne auto's maken veel gebruik van CAN-BUS, mijn auto niet (en volgens mij werkt het niet, ook al had mijn auto CAN-BUS).
Dus moeten we creatief worden, het plan is dat ik de spoiler met een knop op "UP" / "DOWN" / "AUTO" kan zetten.
Up en Down spreken voor zich, de knop AUTO eigenlijk ook, maar die wil ik nog een beetje toelichten.
Het gaat nu wel erg naar de VAG groep, maar iets anders kon ik niet vinden ;)
Een oude VW Corrado heeft namelijk ook al zo'n spoiler, die kan ingesteld worden op de gewenste up/down/auto, dus die is ook al snelheid gestuurd.
Dus hup, naar eBay ;D en zoeken naar VW Corrado onderdelen.
Voor een paar tientjes had ik een spoiler-controler-computer gevonden (zoek op 'corrado heckspoiler' of PN 535919845) inclusief een of ander relais waarvan het me nog niet duidelijk is wat het doet.

Voor nu moet ik even stoppen, maar dit is dus het aankomende project.
Eerst kijken of ik de spoiler überhaupt omhoog en weer terug omlaag krijg, als ik dat achter de rug heb ga ik kijken of we de snelheid gestuurde module aan de praat krijgen.
Leuk project en gelukkig iets meer in mijn straatje (in tegenstelling tot de automaat/handbak conversie)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

widebody


MrCain

Erug gaaf idee!! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ben echt zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar gaat krijgen!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Boeijke

Het zou mijn keuze niet zijn. Maar vind het wel een gaaf project. Ben idd ook benieuwd op je het passend en werkend gaat krijgen.
Succes ermee.

razorx

Citaat van: Boeijke op 10-06-2015 20:57:02
Het zou mijn keuze niet zijn. Maar vind het wel een gaaf project. Ben idd ook benieuwd op je het passend en werkend gaat krijgen.
Succes ermee.
Voor mij het zelfde. Maar zie uit naar het aanschouwen van je aanpak. Toen het Audi logo op je foto te zien was heb ik maar even een zonnebril op gedaan. Daarna ging het weer een beetje met me. ;)

Succes!

dielie850


blastaway

I like it and will follow this topic!

Super idee!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

cornelis-b

Erg gaaf idee Daan en als dit gaat lukken dan heb je echt iets unieks.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jurijn R

Daan, goed idee om hierop te komen. Misschien dat er wel nog interesse komt na dit zou gelukt zijn!
Maar ik denk bij mezelf: Weet waar aan je begint ;D

classicT5

Ga je nu ook nog aan het plaatwerken? Weer iets nieuws leren? ;)

Denk niet dat je die zo even erop plakt, zal nodige aan de klep geslepen, gelast etc moeten worden?

henry classic v70

Ben heel benieuwd hoe je dit goed werkend krijgt, wel een super gaaf project  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vincen tdi

DAPPERRRRRRRRR  :o

grenswaarde van de tellerpuls bij de radio opzoeken ?
dat ie bij 70 km/u een signaal krijgt of zo ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Piet

Mmmm dat ding moet ook aangestuurd worden..... mmmm ...interessant... uit welk jaar is je C70?
Is dat er nog eentje met een M44?