[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Netjes zo. Kun je toch de R airbag houden 8)

)()()sT


razorx


daanium

#2058
Vandaag welgeteld vier minuten bezig geweest om de schakelpook eindelijk vast te zetten ::)
Op zich ging het schakelen gewoon goed, maar als je wat sportiever aan de haal ging en wat agressiever wilde schakelen, dan wilde de pook nog wel eens los komen  :eusa_whistle:
Geen succes verhaal natuurlijk, en buiten dat; het hoort niet zo :eusa_snooty:

Dus gewapend met een mespuntje vet, mijn telefoon (voor pics ;)) en het klemmetje wat ik eerder bij de dealer ben gaan halen, ging ik aan de slag :D

Nou, hier is te zien hoe de pook niet vast zit, levensgevaarlijk, zoals je duidelijk kunt zien


Dus de betreffende pook er maar eens afgenomen.
Je ziet op de onderstaande foto twee inkepingen, de klem moet om de laagste van de twee


Het spreekt voor zich, maar om misverstanden te voorkomen had ik nog een foto gemaakt van de positie van het klemmetje.
Afgevlakte kant boven en de uitsparing komt overeen met de uitsparing in de stang


Het klemmetje kan aan één kant wat open gebogen worden, zodat je 'm makkelijk van bovenaf naar beneden kunt schuiven.
Je merkt goed dat de klem niet lekker past op de bovenste inkeping, dus schuif je nog iets naar beneden en dan 'klikt' die mooi op zijn plaats.


Nu zit de pook ook mooi vast om de stang zonder dat je deze weer makkelijk los trekt.


Als laatste ook de pook-zak vast klikken door deze naar boven te drukken (in de klem zeg maar)
En zie hier, een veel veiligere situatie! Pook zit vast, let the fun begin :evil:


Morgen en zondag ga ik het R stuur uit elkaar halen om te checken of die dezelfde aanpassingen moet hebben als het V70N stuur wat nu in de Coupe zit
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

T5-4life

Lekker fris zo een nieuwe knobbel!
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

daanium

#2060
Citaat van: T5-4life op 11-03-2016 13:49:48
Lekker fris zo een nieuwe knobbel!
Yes, vond ik ook. Zo krijg ik mijn 'perfecte' C70 uiteindelijk toch wel bij elkaar.

Waar ik nog een beetje mee zit is het gevoel bij vol gas.
Dan ervaar ik het stuur als erg zenuwachtig, trekt ook wel een beetje naar links of rechts.
Mijn 'huis monteur' zei dat een sper daar bij kon helpen.
Over een sper gesproken ;D Zojuist onderstaand bericht ontvangen in mijn mail box :eusa_dance:



Super cool 8)
Ik verwacht de sper volgende week ergens binnen te krijgen.
Komende zondag ga ik de Coupe alvast naar m'n huis monteur brengen.
Dan kan hij alvast beginnen met demonteren.
Ik ben erg benieuwd of ik er veel verbetering in ga vinden.

Verder zijn er nog wat kleine puntjes waar ik over twijfel om de Coupe zo perfect mogelijk te krijgen.
De interieurdelen zijn nu in hout opdruk, daar houd ik zelf niet zo van, ik zie het graag wat frisser.
Eerst had ik mijn zinnen gezet op "V70R zilver", maar vrijwel elke gebruikte set zit vol met krassen en/of deuken.
Dus toen maar eens gaan fantaseren over carbon spullen.
Origineel Volvo is voor mij onbetaalbaar, en tevens onvindbaar ;)
Dus dan eens gezocht naar een goede folie. Enige tijd geleden ook mijn spullen beplakt.
Ziet er mooi uit, maar duidelijk te zien dat het gewoon een folie is.
Dus eens geinformeerd bij DonCarbon, daar heeft Koen ook zijn spul laten behandelen.
Echt carbon voorzien van een blanke laklaag om krassen en beschadigingen te voorkomen.
Om alle delen te behandelen ben ik zo'n 500 piek lichter.
Maar ik twijfel dus of ik het dat waard vind.
Misschien eerst maar eens het dashboard kastje laten doen en kijken hoe die bevalt :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

j3r03n

Citeer...
Misschien eerst maar eens het dashboard kastje laten doen en kijken hoe die bevalt :)

Wat een zelfkwelling, klinkt een beetje als een boob-job waarbij alleen de rechterkant wordt gedaan ;D
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Woger

Google eens op waterprinting. Is wel erg gaaf. Maar weet niet wat het kost  :P

daanium

#2064
Dat water printing is inderdaad ook een gaaf principe.
Een paar jaar geleden (toen The Fast & The Furious helemaal hip was), was er een TV programma, die gingen dan als verrassing de auto van iemand helemaal pimpen. Dik geluid er in, mooie velgen, alles wat nodig was om je auto een 'Fast & Furious' look te geven. In dat programma gebruikte ze ook die 'dompel techniek'. Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde.
Wat betreft de kosten, die liggen vrijwel gelijk aan de prijzen die je kwijt bent om het te laten bekleden met echt carbon, zoals Koen heeft laten doen in zijn V70R. Super gaaf!

Inmiddels heb ik ook prijs opgevraagd bij Don Carbon. Volgende week ga ik mijn interieurdelen brengen :eusa_dance:
In totaal vijf delen;
1- dashbord kastje strip,
2- dashbord deel waar radio in zit,
3- stuk bij binnenverlichting (hemel)
4- stuk bij schakelpook/handrem,
5- stuk bij achterbank

Vandaag heb ik het S60R stuur er eens bij gepakt.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat het nog wel een paar jaar duren voordat we een manier hebben gevonden om de cruisecontrol van onze roffels aan te sturen via een 'modern' stuur (stuurbediening). Daarom lijkt het me mooier om afdekkapjes te plaatsen in plaats van niet werkende knoppen op het stuur te hebben.
Na een korte zoektocht op Google kwam ik er achter dat ik deze partnummers moet hebben:
Rechts (-2003)   9485684
Links (-2003)   9485681
Morgen maar even bestellen :)

Tegen mijn verwachting in, was het los halen van de airbag toch weer helemaal anders dan het V70N stuur wat ik al eerder onder handen had genomen. Ondanks dat, was het niet moeilijk :)

Aan de achterkant van het stuur zie je twee gaatjes


Als je in die gaten kijkt, zie je een metalen 'pen' zitten.
Deze moet je met een schroeven draaier naar het midden van het stuur drukken


Als je beide kanten hebt gehad, komt de R-bag (;)) los van het stuur




Ter illustratie nog een foto van de 'pen' die je weg moet drukken, maar dan van de binnenkant zodat het wat duidelijker te zien is.


Nu verder met de demontage van het binnen werk, er zitten drie grote bouten en een klein schroefje. Die moeten allemaal los


Dan kun je het hele binnenwerk er uit tillen, zo blijft alleen het kale stuur over


...met het binnenwerk er naast ;)


Om te zorgen dat de claxon werkt in de Coupe met het S60R stuur, moeten we bekijken welke contacten samen hangen met de claxon.
Na een korte inspectie, zijn het de rode contacten.
Om nu verder te gaan zou ik het V70N stuur uit de Coupe moeten halen om te kijken hoe de claxon contacten aangesloten moeten worden. Even een verbinding leggen en klaar.
Echter gaan we zo effe lekker wat lunchen, gecombineerd met een ritje door het Limburgse heuvellandschap in de Coupe.
Het lijkt me daarom geen goed plan om het stuur los te halen.
Dus voor vandaag ben ik klaar met het stuur.

Vanavond gaan we de coupe naar de garage brengen waar hij de komende dagen staat te wachten op de sper.
In de tussentijd kan ik me daar gaan amuseren met het stuur 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#2065
Vandaag is de sper binnen gekomen 8)







De monteur heeft volgende week pas tijd, dus nog even geduld.
Dat geeft mij wel de tijd om verder te gaan met het S60R stuur en om de interieurdelen uit te bouwen.
Ik bedacht me zojuist dat ik wellicht iemand een plezier kan doen met het houten interieur?
Dan moet er wel een gelijk stuk interieur tegenover staan, want dat gaat dus bekleed worden met carbon ;)

[edit]
zie deze advertentie
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

JuT5R

Mooi 8) staat ook zeker nog op mijn lijstje voor de station.

Bostel

Van dat diff ga je geen spijt hebben!  :eusa_clap:
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

koen.s

Mooie upgrades Daan  :eusa_clap:
Ombouw naar handbak en een Quaife gekocht, dan is de volgende stap dus meer vermogen  ;D

daanium

Citaat van: JuT5R op 16-03-2016 20:28:03
Mooi 8) staat ook zeker nog op mijn lijstje voor de station.
Ja, die lijstjes... die hebben we allemaal ;D
De ene keer streep ik er een paar achter elkaar weg, de andere keer zit er 'n half jaar tussen.
Ik geniet van elke upgrade 8)

Citaat van: Bostel op 16-03-2016 20:56:51
Van dat diff ga je geen spijt hebben!  :eusa_clap:
Dat hoop ik niet ;)
Ik heb nog nooit in 'n auto gereden met een 'aftermarket' diff!
Spannend!! ;D

Citaat van: koen.s op 16-03-2016 21:00:16
Mooie upgrades Daan  :eusa_clap:
Ombouw naar handbak en een Quaife gekocht, dan is de volgende stap dus meer vermogen  ;D
Thnx!
Ja, het blijft toch hobby he, stiekem begint het er op te lijken dat dit hele project niet af mag komen ;D
Ik verzin steeds weer iets nieuws!

Het huidige vermogen bevalt me wel, hoeft niet zo zeer (veel) meer te worden.
Ik wil het nu 'beter op de weg krijgen' zeg maar.
De Quaife is hier de eerste stap in; dan heb ik dát tenminste gehad ;)
Later, als ik zo ver ben dat weer alles naar wens is, zal ik wel weer gaan dagdromen over die K24 wat ik enige tijd geleden heb verkocht :eusa_shifty:
Maar voor dat ik daar aan ga denken, eerst nog naar Schutten. Dat staat ook al maanden op de planning :eusa_whistle:

Tussen de grote projecten door, geniet ik van de kleine projecten, zoals nu het S60R stuur waar ik mee bezig ben.
Daar zijn vandaag de afdekkapjes van binnen gekomen.
Morgen zet ik die effe om, dat is onlosmakelijk verbonden met 'n paar foto's ;D

Wat ook geweldig nieuws is; er zit weer schot in het RTI project!
Vorige week was ik bij Martijn zijn nieuwe werk geweest, nouja 'nieuw' is het eigenlijk niet meer te noemen.
Maar ik was er toen dus voor de eerste keer en voor mij was het nieuw.
Vanzelfsprekend wilde ik pronken met mijn Coupe, dus had ik de C70 in de ochtend nog effe gewassen, dan blinkt hij tenminste mooi als ik daar aan kom rijden.
Je moet begrijpen dat vanuit mijn oogpunt, mijn C70 écht een geweldige auto is.
Bijna alles tot in de puntjes perfect, grill in kleur gespoten, net zoals de spiegels, een nieuw fris logo (slash), alles werkt, alles is goed!
Maarja.. dan parkeer je je Volvo uit 1998 voor een showroom gevuld met Ferrari's.
Holy Christ wat een verzameling! Echt prachtig, elke autoliefhebber kijkt daar zijn ogen uit!
Hoe mooi mijn C70 ook blinkt, hoeveel opties er ook op zitten, hoe snel hij ook is, hij valt toch een beetje in het niet bij deze showroom.
Martijn, vriendelijk als altijd, had een kennis die me zeer waarschijnlijk kon helpen met het RTI printje!
Ik kwam dus even het schema afgeven op z'n werk. Morgen ga ik nog een paar onderdeeltjes brengen.
Dan kan de techneut aan de slag!

En alsof de duvel er mee speelt, nog geen twee dagen na het bezoek aan Martijn had ik een gesprek met een man bij mij uit de straat. Hij wilde ook wel eens kijken. Toen ik hem het schema had gegeven, zei hij dat het allemaal niet zo spannend was :P
Nou, voor mij dus wel. Hopelijk krijg ik straks uiteindelijk minimaal 1 wekende print ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]