[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

leons850

trek die vacuüm schakelaars van de rem en koppeling pedaal even opnieuw uit en laat de pedaal dan weer rustig opkomen.
Je hebt vorige week bij het rubber van je stuur zitten rommelen, misschien heb je er 1 net een tikje gegeven. Was bij mij ook het probleem na de motorwissel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

#2356
Airco probleem is opgelost door 'm opnieuw te vullen :eusa_dance:
Dus daar ben ik goed vanaf gekomen!



De cruisecontrol schakelaars had ik al weer eens 'uitgetrokken' en het pedaal weer op laten komen.
Helaas hielp dat niet. Morgen probeer ik weer wat tijd vrij te maken om het probleem op te lossen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

#2358
Citaat van: leons850 op 27-07-2016 11:04:46
En Daan, hoe doet hij het?  ;)
Goed! ;D

Effe voor vieren vertrokken naar het noorden :eusa_dance:


Na 'n dikke twee uur rijden kwam ik bij meneer Schutten aan.
Even voorstellen en 'n colaatje drinken, daarna maar eens beginnen.
Hier en daar wat spullen aansluiten, erg gaaf om te zien hoe het allemaal werkt.








Na 'n paar test ritjes met instructies; geef maar eens vol gas, houd 'm maar eens stabiel, trek 'm maar eens goed door, enz
had meneer Schutten volgens mij een goed gevoel over zijn afstelling.
Daarna nog een keer de weg op en af om te kijken of alles naar wens is.
Toen dat zo was, gingen we weer terug naar zijn fort om de software in mijn ECU te schijven.


Iets na negenen keerde ik weer terug naar het zuiden


Al met al een erg leuke en leerzame avond gehad, nooit geweten dat het zo gaat!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Vulk

Je bent vergeten te vertellen hoe de auto nu loopt. :)

daanium

#2360
Citaat van: Vulk op 27-07-2016 18:25:24
Je bent vergeten te vertellen hoe de auto nu loopt. :)
oja! ;D daar ging het uiteindelijk om.

Ik zal eerst proberen te omschrijven hoe ik rij, want daar is de software natuurlijk op aangepast.
Normaal rij ik vrij rustig, soms vind ik het lekker om eens door te trekken naar 5000 RPM, maar niet meer dan dat.
Op de autoweg vind ik het wel eens leuk om een sprintje te trekken achter iemand aan, maar ook dat duurt meestal niet zo lang.
Dus liever een afstelling op een mooie rustige lijn die over het hele rpm bereik loopt, in plaats van een dikke boost bij 3000 RPM en daarna niks meer over.
Ook mijn vriendin mag zo nu en dan plaats nemen achter het stuur, en dan is het prettig om een voorspelbare auto te hebben.

En zo is hij nu dus afgesteld, over het hele RPM gebied een mooie 'egale' boost.
Momenteel heb ik nog geen turbodruk meter, maar die komt er aan (zie eerdere post).
Tijdens het afstellen had Schutten trouwens wel een turbodruk meter aangesloten om te kijken of het mooi en stabiel (ver)liep.

Gisteravond op weg naar huis in Duitsland natuurlijk even geprobeerd ;)
Dus toen een dikke auto met een rot vaart aan kwam zetten, ging ik daar eens lekker achteraan.
En de wagen loopt mooi snel omhoog in zijn snelheid, mooi voorspelbaar en lekker krachtig.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

dielie850

Goed bezig weer Daan :eusa_clap:
En hij was al snel vond ik ;D

volvobug

Goed werk, de terugweg is ook meteen een stuk sneller zo te zien. Scheelt best wel zo'n tune  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

t5joost

Nice, mooi werk.
Hoe doet de bak het?

Miyel

Ja Daan, dat mis ik ook nog.. Hoe reageert en voelt de auto met de quaife?  Merk je dit constant of alleen met ruw optrekken en snel bochtenwerk? (zo te lezen hebben wij hetzelfde rijgedrag, en aangezien ik binnenkort ook zo'n ding inbouw :D )
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

daanium

De Quaife is gaaf in bochtenwerk!

Gewoon zo in het normale verkeer merk je er niks van (geen voor- of nadelen).
Schutten vond het volgens mij opvallend dat ik geen wielspin had tijdens de test ritjes.
Naar mijn (én zijn) idee heeft dat grotendeels te maken met m'n banden (Dunlop Sport Max), maar volgens mij ook wel met de sper.

Maar in de bochten waar je flink accelereert is het dus echt cool om te ervaren.
In Top Gear beschreven ze het eens als iets wat de zwaartekracht tartte, in plaats van 'de bocht uitvliegen' voelt het alsof je de bocht ingetrokken wordt.
Daar sluit ik me bij aan, mooi omschreven.
Dat schept vertrouwen waardoor je weer harder wil (en kan ;))
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MrCain

Toch mooi om te lezen dat alles toch weer goed is gekomen! Respect voor  :eusa_clap:
Ben trouwens ook zeer benieuwd naar de ervaring met het sper diff!


Btw: Bekend schermpje op de laptop ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

daanium

Dankjewel, ik geniet ook erg van elke rit.
Niet alleen omdat de Coupé mooi loopt, ook omdat ik toch veel zelf heb gedaan.
Ik wil mezelf geen veren in mijn kont duwen, maar een schouderklopje geef ik mezelf wel ;D
Bijna alles wat ik gedaan heb, is gelukt door jullie hier op dit forum.
Een leuke club mensen die elkaar meestal graag helpen, kenner of beginneling.
Bedankt allemaal!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MrCain

Vind dat je dat klopje op de schouder zeker jezelf mag geven  8)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

daanium

#2369
[offtopic]
In onze woning zijn we de afgelopen weken bezig geweest om het plafond weg te halen en een openhaard af te breken.
Er komt een moderne plafond in en daarna laten we de woonkamer mooi glad strijken door een stukadoor.
Deze klus geeft de nodige zorgen en rotzooi met zich mee.
Gisteren zijn we eindelijk op het punt gekomen dat het sloop en breekwerk klaar is!
Achteraf gezien trouwens geen handige periode om dit aan te pakken, iedereen heeft nu vakantie :eusa_wall:
Nu weer snel on-topic! 8)
[/offtopic]

Afgelopen week heb ik de Coupe weer gebruikt voor woon-werk verkeer, effe in de praktijk ervaren of alles goed werkt.
Op de cruise-control na, gaat alles voortreffelijk, vakantie waardig ;)
Schutten had ook nog de boordcomputer aangepast naar de groene injectoren, dat wil dus zeggen dat het verbruik er mooier uit zag dan de werkelijkheid; dat is nu afgelopen. Gemiddeld verbruik nu 9.9L per 100km (eerst 7.6L)
Al moet ik toegeven dat ik ook wel sneller heb gereden dan normaal.

Vandaag in een vrij uurtje nog eens mijn PDC verhaal uit de berging gepakt :eusa_dance:
Spiegels en Tomtom moeten even wachten tot er meer tijd beschikbaar is, hopelijk binnenkort!

Een poos geleden was ik al aan het klooien om de houders passend te krijgen.
even een korte flashback:
- ik heb de Bosch ParkPilot URF7
- de sensoren in deze set passen 100% in BMW houders
- de BMW houders liggen te ver terug voor een Volvo bumper (Volvo is dikker)
- Volvo houders passen niet goed met de Bosch sensoren uit deze set


Een paar dagen geleden meldde dit project zich weer in mijn hoofd, wellicht heeft het met de aankomende vakantie te maken (met de Coupe naar Frankrijk).
Ik moet op de een of andere manier dus die BMW houders aanpassen, zodat de sensoren verder naar buiten komen.
Hier op het forum heeft Yits een 3D printer topic gestart, het leek me haalbaar om zelf houders te (laten) printen!
Yits tipte mij dat het materiaal minimaal 2mm dik moet zijn om het stevig te krijgen én houden.
Ik weet niet of de houders overal 2mm zijn, en eigenlijk heb ik ook nog nooit een 3D tekening gemaakt...
Hmm, daar gaat dus weer relatief veel tijd in zitten :eusa_think:

Na 'n nachtje slapen heb ik het volgende bedacht;
De BMW houders ga ik aanpassen :evil:
Dus met een Stanley mesje aan de slag!


En zie hier, de sensor kan een stuk verder naar buiten (links origineel, rechts aangepast)




Nou, ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Dus de andere ook effe 'besneden' :eusa_shifty:


Daarna een 'kwakje' polymeer er op, en nu een nachtje laten drogen.




Hopelijk kan ik de komende dagen na m'n werk nog even wat spelen met de PDC.
Ik heb een 'sloop' bumper liggen, dus kan eigenlijk alles passend maken, dan hoeft de inbouw straks niet lang te duren ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]