[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

Zaterdag lekker bezig geweest met het stuurhuis, het ging eigenlijk allemaal best redelijk.
Enige punt wat lang heeft moeten duren door onervarenheid was de stuurstang weer vast krijgen op het stuurhuis.
Met die groeven zeg maar. Ik kreeg dat niet in elkaar geschoven omdat ik er niet helemaal recht op zat; ik moest 1 tandje opschuiven.
Gelukkig had de garage eigenaar dat snel gezien toen ik 'm om hulp vroeg :)
Daarna ging alles prima.
Helaas was m'n accu knijter leeg, en ik had niet meer veel tijd die dag.
Het testen moest daarom nog even wachten.

Vanmorgen even tijd gemaakt om de volle accu terug te plaatsen en het beest te starten ;D
Dat ging trouwens weer zonder problemen, vette bak is het toch 8)

Het sturen ging soepel en er spoot geen vloeistof onder de wagen uit, dus de operatie zal wel geslaagd zijn :eusa_dance:
Vandaag of morgen zou de garage eigenaar 'm effe een APKtje geven, zodat die weer de weg op kan :evil:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars


razorx


V70geRwin

Mooi, roffelen met dat ding  ;D

P.s. je bent niet de enige die met dat blokje zat te hannesen hoor  ;)

daanium

Vandaag was het dan zo ver, de Coupe werd APK gekeurd.
Alles goed, op 1 belangrijk ding na; de CO was te hoog.
De monteur stelde voor dat ik maar eens een stuk ging rijden zodat alles lekker op temperatuur kon komen.
Wellicht omdat die zo lang stil heeft gestaan dat die weer effe wakker moet worden.
Dus nu op weg naar de garage, zo meteen meer nieuws ;)
Tot zo ! ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70geRwin

Citaat van: daanium op 05-06-2018 15:54:49
Vandaag was het dan zo ver, de Coupe werd APK gekeurd.
Alles goed, op 1 belangrijk ding na; de CO was te hoog.
De monteur stelde voor dat ik maar eens een stuk ging rijden zodat alles lekker op temperatuur kon komen.
Wellicht omdat die zo lang stil heeft gestaan dat die weer effe wakker moet worden.
Dus nu op weg naar de garage, zo meteen meer nieuws ;)
Tot zo ! ;D

Je hebt een racekat hè, ff goed heet stoken dus!

The Demon


daanium

#2722
Citaat van: V70geRwin op 05-06-2018 15:59:54
Citaat van: daanium op 05-06-2018 15:54:49
Vandaag was het dan zo ver, de Coupe werd APK gekeurd.
Alles goed, op 1 belangrijk ding na; de CO was te hoog.
De monteur stelde voor dat ik maar eens een stuk ging rijden zodat alles lekker op temperatuur kon komen.
Wellicht omdat die zo lang stil heeft gestaan dat die weer effe wakker moet worden.
Dus nu op weg naar de garage, zo meteen meer nieuws ;)
Tot zo ! ;D

Je hebt een racekat hè, ff goed heet stoken dus!

Dat was de 'boosdoener' inderdaad.
Gistermiddag nog even een stukje gereden (van Echt naar Maastricht en terug; +/- 70km autoweg)
En hoppa, mooi door de keuring

:eusa_dance: :eusa_clap:

Gisteren was ik echter na 17u terug met m'n rit, dus hij kon 'm vanmorgen pas afmelden.
Maar vanaf vandaag mag ik dus weer! Yessssssssss

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

The Volvoboy

Mooi man. Tank vol en gaan met die banaan! ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

daanium

Ow yeah 8) tank is vol, komend weekend ga ik vanuit Limburg naar Alkmaar met de Coupe.
Daar ligt sinds november (2017 :P) een aluminium radiateur op mij te wachten.
Wegens allerlei omstandigheden was ik er niet eerder aan toe gekomen.
Laatst hier op het forum nog een 'forumtransport' aangevraagd, maar nu lijkt het me wel lekker om 'n paar uur te spenderen in de C70 ;D
Kan die even de beentjes strekken :eusa_whistle:

Inmiddels begint mijn hoofd zich weer te vullen met de vraag; wat gaat het eerste project worden :eusa_think:
Ik denk dat ik aftrap met de inklapbare spiegels.
Dit is een relatief makkelijk project en heeft een hoge 'gaafheid' factor ;)
De spiegels worden aangestuurd zoals een elektrische antenne van de radio.
+ en - aansluiten en een extra + wat de antenne omhoog laat gaan. Haal je die extra + er weer vanaf, dan gaat de antenne omlaag.
Bij de spiegels dus vergelijkbaar, ik weet even niet precies of ze nou naar buiten gaan met de extra +, of naar binnen.

Toen ik bovenstaand aan het schrijven was, dacht ik bij mezelf; zeg! heb ik dit niet al eens geschreven???
En kijk hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55272.msg1668242.html#msg1668242

Komend weekend het project van de spiegels nog maar eens doorlezen en oppakken :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Gisteren van Limburg naar Alkmaar gereden met de Coupe :eusa_dance:
Bij Richard de aluminium radiateur gaan ophalen. Het was nog best een stuk: 2,5 uur heen en 3 uur terug.

Ik heb het bestempeld als de generale repetitie voor de zomervakantie ;)
Het was een geslaagde rit, de coupe heeft zich keurig gedragen, ik ben weer tevreden 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#2726
Ik had sinds de ombouw naar handbak geen werkende cruise control meer.
Laatst nog eens alle AUT-MT aanpassingen nagelopen en gecontroleerd, maar toch nog steeds niks :eusa_snooty:

Mijn check punten waren;

  • Relais 101/102: pin 3T afgeknipt
  • Vacuüm slangen gecontroleerd
  • Bekabeling van 2 pins aansluiting op schakelaar gecontroleerd



Allemaal in orde maar geen werkende cruise control.
Dus afgelopen week met een multimeter gaan meten aan de 2 pins contacten van de schakelaars bij de pedalen.
Die van de koppeling had ik nieuw besteld bij de ombouw, maar die van de rem niet.
Met de automaatbak werkte de cruise control keurig naar behoren, die van de rem kon toch niet kapot zijn :eusa_eh:
In het kader van assumption is the mother of all... ::) bleek de schakelaar van het rempedaal dus toch defect/niet lekker.
Gisteren een nieuwe gemonteerd en hoppa; weer lekker cruisen :eusa_dance:
Systeem werkt keurig naar behoren, het stopt met gassen als ik de rem in trap of als de koppeling bedien.

Vanzelfsprekend komen problemen nooit alleen ;D

Zo nu en dan viel het geluid van de radio weg uit de portieren?
Nog nooit audio problemen mee gemaakt in de Coupe en eigenlijk ook niet echt wat kunnen vinden hier op het forum (gezocht op "C70 versterker")
Wel veel gevonden over het wegvallen van de tweeters of ander 'gedoe', maar het leek er op dat m'n versterker uit viel of niet aan ging of zo.
Dus op zoek naar de versterker. Ook weer gezocht hier op het forum, maar daar lees ik vooral dat die onder de passagiersstoel zou zitten.
Een C70 zou geen C70 zijn als die zou afwijken van de V70/S70 ;) Dus onder de stoelen was geen audio te vinden.
Toen Google er bij gepakt: Google zoek "Volvo C70 Coupe AMP".
Ook hier maar weinig resultaat. Ik dacht bij mezelf "Sjeezus, hoe moeilijk kan het zijn om dat ding te vinden" :P
En na 'n paar minuten had ik toch een 'hit' hier op het forum, Piet liet het weten in deze post Re: Dolby systeem zonder versterker?
Dus op naar de bestuurderskant van m'n kofferbak.
Daar zit de kofferbak verlichting in zo'n bakje, dat moet allemaal los en dan zie je de versterker zitten.













De ronde kabel er even uit gehaald en stevig terug geklikt, zekeringen gecontroleerd (waren gewoon in orde).
Eigenlijk niks kunnen vinden, maar het geluid is weer in orde.
Wellicht toch die ronde kabel niet helemaal vast gezeten ofzo :eusa_think: naja, het werkt weer!

Ook gebruik gemaakt van m'n "Volvo tijd" om de verlichting te testen in de kofferruimte ;D

<-- Klik voor filmpje

Ook in orde, gaat netjes uit zoals je zou verwachten.
Deze controle deed ik trouwens omdat de verlichting-schakelaars in beide portieren niet meer mooi werken.
Vaak moet de deur drie of vier keer dicht gemaakt worden voordat de interieur verlichting uit gaat.
Staat veel over geschreven op het forum, binnenkort eens tijd voor maken :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#2727
De afgelopen tijd lekker veel gereden in de Coupe, heerlijke bak al zeg ik het zelf! ;D
Ik had nog een paar kleine dingetjes, maar dat hebben we allemaal wel eens hier op het forum :eusa_whistle:
De versterker gaat soms niet aan, dat uit zich dan in het ontbreken van geluid uit de speakers in de portieren.
Zet ik de radio (SC901) uit en weer aan, dan doet die het vaak wel weer :eusa_think: soms ook niet, geen regelmaat in te vinden.
Naast de audio perikelen begonnen vanmorgen twee lampjes te knipperen op m'n ECC paneel, uitlezen resulteerde in fout 211



Misschien een slecht contact gehad of zo, want bij m'n volgende rit was het knipperen weg.

Donderdag vertrek ik met de Coupe naar Frankrijk, dus ik zat niet echt te wachten op afwijkend gedrag :P
Ondanks het gezeur van de versterker en het aandacht trekken van het ECC paneel, heb ik vertrouwen in de Coupe 8)
Laatst de cruise control weer werkend gemaakt, die deed het ook niet ::) Die gebruik ik nu echt vaak, wat een genot :D

Onderweg kwam ik nog een mooie km stand tegen:


Nog een paar kiekjes genomen in het Limburgse landschap








De versterker ga ik na de vakantie uitbouwen en controleren, misschien heeft die net als onze ABS modules een brakke soldering ergens?
We gaan het zien, eerst naar Frankrijk 8) Met een Tomtom tegen het raam in plaats van in het dashboard
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

henry classic v70

Lekker man op vakantie naar Frankrijk, tomtom maar in de bijgeleverde houder begrijp ik uit de kleine lettertjes..  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Iets dergelijks heb ik ooit met de versterker in m'n N XC gehad. Begoon met een kleine pauze in het geluid en een paar weken later alleen nog maar oorverdovende stilte in de auto. Uiteindelijk gewoon de radio vervangen voor een zelfde type uit het zelfde bouwjaar. Sindsdien speelt die weer.


Wij denken erover om een aantal dagen Limburg te bezoeken nadat we eerst een week in de Ardennen zijn geweest. Zo heb ik nog nooit Maastricht bezocht en het drielandenpunt ook niet. Heb je nog wat tips?
Geen idee waar in Limburg jij woont trouwens. 8)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein