[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

razorx

Ik denk dat je de radio/versterker goed helpt met een doorsoldeerbeurtje. ;)
Blijft een prachtige wagen overigens.

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 09-07-2018 18:35:45
Lekker man op vakantie naar Frankrijk, tomtom maar in de bijgeleverde houder begrijp ik uit de kleine lettertjes..  :D
Yes! Frankrijk is toch wel erg fijn om naartoe te gaan. Deze keer ga ik niet helemaal naar het zuiden, maar naar het westen vlakbij de kust.
Heerlijk om dat stuk te rijden in de Volvo, voor mij is dat echt een traktatie ;D
Dan een weekje in een mooi land, om vervolgens de vakantie af te sluiten met weer een lange rit in de Volvo
Ik kan me er echt op verheugen :eusa_dance:

Sja, dat Tomtom project ::)
Maar ik heb de hoop nog niet opgegeven, na de vakantie periode ga ik eens aan de tafel zitten met een collega van 'n maat van me.
Hij wil me graag helpen en vind het leuk van dit soort projectjes, fingers crossed ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-07-2018 18:50:34
Iets dergelijks heb ik ooit met de versterker in m'n N XC gehad. Begon met een kleine pauze in het geluid en een paar weken later alleen nog maar oorverdovende stilte in de auto. Uiteindelijk gewoon de radio vervangen voor een zelfde type uit het zelfde bouwjaar. Sindsdien speelt die weer.

Wij denken erover om een aantal dagen Limburg te bezoeken nadat we eerst een week in de Ardennen zijn geweest. Zo heb ik nog nooit Maastricht bezocht en het drielandenpunt ook niet. Heb je nog wat tips?
Geen idee waar in Limburg jij woont trouwens. 8)
Ah ja, kan natuurlijk ook aan de aansturing vanuit de radio komen! Helemaal niet bij stil gestaan, bedankt voor de tip.
Na de vakantie de radio én de versterker eens nalopen. Tegen die tijd komen er vast wel weer wat foto's langs :)

Lekker! Een paar dagen Limburg, Maastricht is inderdaad altijd leuk om doorheen te lopen, lekker eten en een beetje shoppen.
Het drielandenpunt is inderdaad ook leuk, erg mooie omgeving daar.
In die buurt ga ik regelmatig touren met de Coupe, Epen is erg mooi vind ik zelf. Ook erg leuk om te rijden, veel bochtenwerk en heuvels.
Valkenburg vind ik zelf ook altijd leuk, vooral om te gaan lunchen of avondeten. Allemaal zeker de moeite waard :)

Ik woon in Buchten, da's in het midden van Limburg, vlakbij Nedcar.

Citaat van: razorx op 09-07-2018 20:29:43
Ik denk dat je de radio/versterker goed helpt met een doorsoldeerbeurtje. ;)
Blijft een prachtige wagen overigens.
Thnx Yits!
Na de vakantie pak ik m'n Aoyue soldeer station er eens bij en loop ik ze allebei na.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

V70geRwin

Voor de versterker, de stekkers al eens even los genomen en weer goed aangedrukt?
Dan vooral de ronde DIN stekker!

Fijne vakantie en wat ziet hij er goed uit  :eusa_clap:

DJ--NeO--

Citaat van: daanium op 10-07-2018 10:12:42
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-07-2018 18:50:34
Wij denken erover om een aantal dagen Limburg te bezoeken nadat we eerst een week in de Ardennen zijn geweest. Zo heb ik nog nooit Maastricht bezocht en het drielandenpunt ook niet. Heb je nog wat tips?
Geen idee waar in Limburg jij woont trouwens. 8)
Lekker! Een paar dagen Limburg, Maastricht is inderdaad altijd leuk om doorheen te lopen, lekker eten en een beetje shoppen.
Het drielandenpunt is inderdaad ook leuk, erg mooie omgeving daar.
In die buurt ga ik regelmatig touren met de Coupe, Epen is erg mooi vind ik zelf. Ook erg leuk om te rijden, veel bochtenwerk en heuvels.
Valkenburg vind ik zelf ook altijd leuk, vooral om te gaan lunchen of avondeten. Allemaal zeker de moeite waard :)

Ik woon in Buchten, da's in het midden van Limburg, vlakbij Nedcar.

Sorry voor t inbreken... :eusa_shifty:
in de buurt van Epen kan je heerlijk toeren met een Volvo, daarnaast kan je in Epen ook zeer goedkoop erg lekker ijs krijgen! (tipje!)
hier in het zuiden is het erg leuk touren in het algemeen met de heuvels... wellicht leuk om de mergelland route te rijden!

Maastricht (en zelfde geld voor Valkenburg) kan je heerlijk terrasjes pakken en erg leuk winkelen! mocht je verder zin hebben in een bakkie koffie (uit Maastricht) dan moet je berichtje sturen! dan zorg ik ervoor dat mijn Nespresso weer gemaakt is! als je met een paar mannen bent is het ook erg leuk om hier in t zuiden een avondje speciaal biertjes te drinken! sinds ik in het zuiden woon is er een wereld voor me open gegaan (op het gebied van bier wel te verstaan)  :eusa_dance:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Redolpho

Geniet van je vakantie vriend. Prachtige auto en laat em ff goed lopen.


Walter

Citaat van: DJ--NeO-- op 10-07-2018 11:06:50
Citaat van: daanium op 10-07-2018 10:12:42
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-07-2018 18:50:34
Wij denken erover om een aantal dagen Limburg te bezoeken nadat we eerst een week in de Ardennen zijn geweest. Zo heb ik nog nooit Maastricht bezocht en het drielandenpunt ook niet. Heb je nog wat tips?
Geen idee waar in Limburg jij woont trouwens. 8)
Lekker! Een paar dagen Limburg, Maastricht is inderdaad altijd leuk om doorheen te lopen, lekker eten en een beetje shoppen.
Het drielandenpunt is inderdaad ook leuk, erg mooie omgeving daar.
In die buurt ga ik regelmatig touren met de Coupe, Epen is erg mooi vind ik zelf. Ook erg leuk om te rijden, veel bochtenwerk en heuvels.
Valkenburg vind ik zelf ook altijd leuk, vooral om te gaan lunchen of avondeten. Allemaal zeker de moeite waard :)

Ik woon in Buchten, da's in het midden van Limburg, vlakbij Nedcar.

Sorry voor t inbreken... :eusa_shifty:
in de buurt van Epen kan je heerlijk toeren met een Volvo, daarnaast kan je in Epen ook zeer goedkoop erg lekker ijs krijgen! (tipje!)
hier in het zuiden is het erg leuk touren in het algemeen met de heuvels... wellicht leuk om de mergelland route te rijden!

Maastricht (en zelfde geld voor Valkenburg) kan je heerlijk terrasjes pakken en erg leuk winkelen! mocht je verder zin hebben in een bakkie koffie (uit Maastricht) dan moet je berichtje sturen! dan zorg ik ervoor dat mijn Nespresso weer gemaakt is! als je met een paar mannen bent is het ook erg leuk om hier in t zuiden een avondje speciaal biertjes te drinken! sinds ik in het zuiden woon is er een wereld voor me open gegaan (op het gebied van bier wel te verstaan)  :eusa_dance:


tip voor degene die van lekker eten houden, in een huiselijke ambiance: Taveerne Lambieck in Eys, tussen Gulpen en Vaals. Echt een aanrader

Goede vakantie Daanium!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70geRwin

Fijne vakantie en ff lekker los trappen. :eusa_clap:

daanium

#2737
Zo, weer terug van vakantie, wat gaat dat toch altijd snel voorbij zeg ;)

De dag voor vertrek nog op de valreep een spannende klus gedaan aan de Volvo!
Iets wat al een poos op m'n wish-list stond, namelijk de rubber vervangen die rondom het achterraam zit.
Dit was een klus die ik niet zelf kon doen (lees: in m'n eentje), daar had ik een vakman voor nodig.
Wilde het toeval dat hij die dag tijd had :eusa_dance:

Ik had hem wel 35 keer gevraagd of het ook na de vakantie kon, want stel je voor; uitgerekend de dag voor vertrek gaat iets mis!
En dan? moet ik dan zonder achterraam naar Frankrijk?! of met zo'n plastic zak :P
Maar telkens was zijn antwoord: Nee joh, er gaat niks mis, komt goed.
Met een mespuntje twijfel dan toch maar ingestemd ;)

Even ter illustratie, zo zag de rubber er uit; allemaal stukken kapot, poreus en de hoeken waren helemaal weg :eusa_naughty: :eusa_snooty:
Niet bepaald C70 waardig ;)








Eerst maar eens begonnen met het loshalen van de oude rubber







Terwijl onze vakman bezig was met het loshalen van de oude, kon ik binnen in de auto al wat plaats maken.
Bij de C70 is dat trouwens nog best een boel werk: achterbank er uit, hoedeplank er uit en die zij-kappen los wat langs het achterraam lopen.









Toen we wat ruimte hadden gekregen, konden we samen aan de slag











Met twee personen ging het best goed allemaal.
Na het verwijderen van het raam hebben we de oude kit weg gehaald zodat er een verse laag op kan.





Daarna de nieuwe rubber er bij gepakt (voor de liefhebber: part nummer 8618513)













De rubber zit er weer mooi om, dus nu met z'n tweeën het raam terug in de Coupe leggen















Al met al dus helemaal goed gekomen :eusa_clap: :eusa_dance:
Super fijn en ook helemaal klaar voor de rit naar Frankrijk 8)
Die rit is trouwens helemaal zonder problemen verlopen, geen olie lekkages, airco die zijn werkt doet, stuurhuis wat alle vloeistoffen binnen houd.

Ik ben een tevreden man ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Piet

duur stukje rubber (meer dan 250 dollar)

V70geRwin

Dat zijn goede berichten, en man wat een prachtig interieur  :eusa_clap:

daanium

Stuk rubber was inderdaad prijzig, maar ik had het er voor over.
Die had ik al een paar jaar geleden gekocht bij de dealer.
De man wat me had geholpen met het raam los (en weer vast) te maken, zei trouwens dat die rubbers bij het raam horen.
Dus je kon het ook via de verzekering laten lopen, als je raam kapot was en vervangen moest worden.

Persoonlijk houd ik er niet van om dingen via de verzekering te spelen waar ik 'geen recht' op heb.
Er lekte niets, het ging puur voor de looks en daarom vond ik het de pegels wel waard ;D


Thnx voor het compliment van het interieur, ik ben er ook super blij mee.
De carbon bekleedde delen staan absurd goed in combinatie met het rood.
Ik hoop dat ik binnenkort weer eens naar een meeting kan gaan!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70geRwin

Citaat van: daanium op 23-07-2018 15:51:16
Stuk rubber was inderdaad prijzig, maar ik had het er voor over.
Die had ik al een paar jaar geleden gekocht bij de dealer.
De man wat me had geholpen met het raam los (en weer vast) te maken, zei trouwens dat die rubbers bij het raam horen.
Dus je kon het ook via de verzekering laten lopen, als je raam kapot was en vervangen moest worden.

Persoonlijk houd ik er niet van om dingen via de verzekering te spelen waar ik 'geen recht' op heb.
Er lekte niets, het ging puur voor de looks en daarom vond ik het de pegels wel waard ;D



Hulde daar voor, uiteindelijk betalen we het allemaal in de vorm van stijgende premies.

Mijn verzekering vond alle putjes van 21 jaar rijden ook slijtage en werkte ook terecht niet mee aan de vervanging.
Op eigen kosten een nieuw voorraam laten plaatsen afgelopen donderdag maar dat is echt de moeite waard en het geld dubbel en dwars.

NinaPaul

Citaat van: V70geRwin op 23-07-2018 15:54:46
Citaat van: daanium op 23-07-2018 15:51:16
Stuk rubber was inderdaad prijzig, maar ik had het er voor over.
Die had ik al een paar jaar geleden gekocht bij de dealer.
De man wat me had geholpen met het raam los (en weer vast) te maken, zei trouwens dat die rubbers bij het raam horen.
Dus je kon het ook via de verzekering laten lopen, als je raam kapot was en vervangen moest worden.

Persoonlijk houd ik er niet van om dingen via de verzekering te spelen waar ik 'geen recht' op heb.
Er lekte niets, het ging puur voor de looks en daarom vond ik het de pegels wel waard ;D



Hulde daar voor, uiteindelijk betalen we het allemaal in de vorm van stijgende premies.

Mijn verzekering vond alle putjes van 21 jaar rijden ook slijtage en werkte ook terecht niet mee aan de vervanging.
Op eigen kosten een nieuw voorraam laten plaatsen afgelopen donderdag maar dat is echt de moeite waard en het geld dubbel en dwars.

Maar je hebt het dan toch wel geprobeerd?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

#2744
Citaat van: V70geRwin op 23-07-2018 15:54:46
Citaat van: daanium op 23-07-2018 15:51:16
Stuk rubber was inderdaad prijzig, maar ik had het er voor over.
Die had ik al een paar jaar geleden gekocht bij de dealer.
De man wat me had geholpen met het raam los (en weer vast) te maken, zei trouwens dat die rubbers bij het raam horen.
Dus je kon het ook via de verzekering laten lopen, als je raam kapot was en vervangen moest worden.

Persoonlijk houd ik er niet van om dingen via de verzekering te spelen waar ik 'geen recht' op heb.
Er lekte niets, het ging puur voor de looks en daarom vond ik het de pegels wel waard ;D



Hulde daar voor, uiteindelijk betalen we het allemaal in de vorm van stijgende premies.

Mijn verzekering vond alle putjes van 21 jaar rijden ook slijtage en werkte ook terecht niet mee aan de vervanging.
Op eigen kosten een nieuw voorraam laten plaatsen afgelopen donderdag maar dat is echt de moeite waard en het geld dubbel en dwars.

Vind ik niet terecht. 21 jaar steenslag is belemmering van je zicht en dus een stukje veiligheid. Mijn verzekeringsmaatschappij vond het niet meer dan vanzelfsprekend dan dat ik na 20 jaar een nieuwe voorruit wilde en die is daarom volledig vergoed. Nu was die van mij wel gebarsten, maar degene die ik aan de telefoon had gaf mij duidelijk aan dat ik me na 530.000km niet hoefde te schamen om een voorruit te claimen, ook al zou die niet gebarsten zijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km