[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanium

Inderdaad snel gegaan. Vanavond komen ze 'm ophalen.
Volgens mij is de nieuwe eigenaar niet actief op het forum, maar dat heeft wellicht ook te maken met het feit dat hij pas 18 is.
Heel erg gaaf om op je 18e zo een auto te hebben, petje af!
Ik had een krijgertje in de vorm van een Opel van m'n broer ;D

Mijn avontuur gaat verder in de vorm van een S60, ik heb m'n zinnen gezet op een model uit 2010.
Als ik 'm gescoord heb, zal ik zeker nog wat foto's plaatsen 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Mooi dat ie naar een liefhebber gaat Daan maar ik hoop niet dat Max hem vol Red Bull stickers gaat plakken ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

daanium

#2792
Citaat van: cornelis-b op 13-01-2020 21:36:38
Mooi dat ie naar een liefhebber gaat Daan maar ik hoop niet dat Max hem vol Red Bull stickers gaat plakken ;D ;D
Haha ;D Dat hoop ik ook niet, maar eerlijk gezegd denk ik dat de nieuwe eigenaar er nog meer liefde en passie in gaat stoppen dan ik de afgelopen jaren heb gedaan.
Hij zei dat hij niet veel wilde gaan veranderen, maar wel de nodige puntjes op de i gaat zetten.
Denk aan het reinigen van het blok/motorruimte. Hopelijk zie ik de C70 zo nu en dan nog eens langs rijden bij ons in de buurt ;)

Nu over naar de orde van de dag, en dat is mijn 'nieuwe' Volvo!
Ik zei het al eerder; ik had m'n zinnen gezet op een S60.
En we hebben een mooie gevonden!
Het gaat om een limited Heico versie van de S60 T6 uit 2010 (nr 39/100)





Gaaf ding met alle toeters en bellen die er te bedenken zijn.
Maar ik zou mezelf niet zijn, als ik er toch weer iets aan wil upgraden ;D

Mag ik hier mijn projecten bij houden?
Of kan ik beter verder gaan op het 'universele' volvo-forum.nl ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Gefeliciteerd Daan!
Ik zou zeggen ga lekker hier door. Staat alles bij elkaar en een weblog is toch al off topic. ;)

RoelNL

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoeveel km de s60 heeft? Mooie auto verder. Mijn ouders hebben de t4 met alles erop en eraan. Die automatische cruisecontrol is echt super fijn vind ik.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

gero

mooie auto, 4 pijpjes, flink wat pk"s   :police:  :eusa_dance:

volvobug

Mooi ding, gefeliciteerd, en vooral hier doorgaan met bloggen!  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

JeroenV70

Gefeliciteerd, met opnieuw een strakke zwarte Volvo.
Ik stem er ook voor dat je hier doorgaat met bloggen!
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

daanium

#2798
Dank jullie wel voor de reacties en het door de vingers zien van de S60 op dit mooie forum.

De S60 heeft deze specs;

Volvo S60 AWD T6 Summum
Bouwjaar: 2010-09
Km stand: 115.xxx km
Automaat (6 bak geartronic)

Heico uitvoering bevat deze extra's; (link naar Heico site)
- Metallic Sapphire Black
- Links en rechts spoilers op de voorbumper
- Achterbumper met 4 uitlaten (dubbel links, dubbel rechts)
- Kleine spoiler op de kofferbak
- 30mm lager dan normaal sport onderstel
- 19" black diamond cut velgen
- Heico uitlaat systeem
- Heico tune naar 330pk / 460 Nm koppel
- Heico schakelpook
- Heico aluminium pedalen
- Heico logo's

Mooie foto's van de Heico site:




Alleen zijn de velgen anders, op de Heico foto's zijn ze anders dan die wat ik onder de S60 heb.
Maar ik ben blij met de velgen die er onder zitten, niet 1 krasje er op, 100% in nieuwstaat, erg nice 8)
Over een poosje (waarschijnlijk in de zomer) zou ik wel graag van die 19" of 20" polestar velgen willen, die vind ik erg goed staan!





Ik heb deze wagen in Duitsland gevonden, hij stond gelukkig niet heel ver weg, ongeveer drie kwartier rijden vanuit m'n woonplaats.
Omdat die uit Duitsland komt, moet ik 'm importeren. Eerst wilde ik dat liever niet, liever een 'echte' Nederlands auto.
Maar na even bezinken maakte het me niet zo veel uit, hij is goed onderhouden, alles is in nieuwstaat!
Aanstaande dinsdag mag ik naar het RDW en daarna zou het nog +/- 5 werkdagen duren voordat ik de kentekenplaten ontvang.

Nog even geduld dus, voordat ik er in mag rijden.

Tot die tijd ben ik bezig met plannen maken :eusa_dance:



Zo wil ik graag een stuur met stuurverwarming en flippers (inmiddels is het stuur al binnen via e-bay)
Het is ook mogelijk om een digitaal dashbord te plaatsen van het facelift model, die is ook onderweg via e-bay.
Dus ondanks een bom-volle versie van de S60, kan het altijd voller ;)

De komende dagen zal ik nog wat voortgang van m'n projecten plaatsen.
Stiekem vind ik de Polestar remklauwen ook waanzinnig, maar die kom je tweede hands maar weinig tegen ;)
Kortom, genoeg te doen met de nieuwe Volvo ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

)()()sT

Wow wat een ding man! Gefeliciteerd!!
Al heb ik dan maar een milieuvervuilende diesel, maar als auto is het pakken beter/moderner als die oude hoedendozen ;D

Die TFT teller wil ik ook nog... maar twijfel nog.

Died850

Gave S60 zeg. Helemaal als Heico echt uniek. Veel plezier ermee!

Vulk


daanium

#2802
Met de teller unit was ik snel overtuigd, het originele tellerhuis van de S60 uit 2010 ziet er zo uit:



Niks mis mee, twee grote klokken; eentje voor te rpm en de andere voor de snelheid.
In het R-Design model hebben ze de klokken een beetje spannender gemaakt door ze een blauwe kleur te geven:



Op zich wel mooier dan origineel, oogt wat sportiever, dus zeker een plus punt.
Maar in het facelift model hebben ze een nieuwe tellerunit gemaakt, dit model van de tellerunit heeft één grote klok in het midden.
Links en rechts is plaats voor overige informatie.
Volvo heeft er voor gekozen om dit model tellerunit in twee smaken uit te brengen, een analoge en een digitale versie.
Op onderstaande foto is de analoge versie te zien.
Hierbij is naast de analoge wijzer voor de snelheid, links en rechts van de hoofdklok nog twee analoge meters te zien.
Eentje voor de rpm aan te geven en die andere is een ECO meter



Maar bij de 'coole' uitvoeringen heeft Volvo een (bijna) volledig digitaal 8" display geplaatst.
Het enige waar je blijkbaar op moet letten, is of het een handgeschakelde of automaat auto was waar je je klok uit haalt.
Links op het display staat 'vast' de brandstofniveaumeter en rechts (bij een automaat variant) de stand van je pook.
Je kunt wat spelen met de weergaven; de kleur is aanpasbaar naar blauw, rood of groen en ook de informatie in de grote middelste klok is aan te passen.
Hier kun je je snelheid of rpm weer laten geven :D













Je kunt kiezen tussen ECO, Elegance en Performance (groen, blauw en rode accenten)
Dit soort speelgoed vind ik prachtig!

Na een korte zoektocht op Google bleek het allemaal niet zo spannend om die facelift spullen werkend te krijgen in een pre-facelift model :eusa_dance:
Dus op ebay op zoek gegaan en daar vind je die digitale tellers wel, niet spot goedkoop (ik heb 280 euro neergelegd, maar ik vind het dat zeer zeker waard!)
Er kwam ook nog wat verzendkosten bij, en je hebt een DiCE nodig, die heb ik ook via ebay.
Maar helaas ben je er dan nog niet :eusa_snooty: je hebt een account nodig bij d5t5.org en als ik me niet vergis kost alles een aantal euro om up te graden (softwarematig).
Ondanks de kosten, ben je ten alle tijden goedkoper uit dan via de dealer, als die het al doen ;)

Ik heb de wagen nog niet voor de deur staan, dus ik heb nog niks kunnen testen.
Zodra ik 'oan de geng' kan, houd ik elke stap hier op het forum bij :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

)()()sT

Ja, er is iemand op facebook en Volvo-Forum die het doet, maar oud forumlid van hier, Armin, heeft het ook gedaan met Vdash. Je kunt daarmee de ecm kraken en de teller aanmelden. Werkt bij hem perfect. En ja, qua looks wil ik het natuurlijk, alleen de euro's vind ik ff wat minder interessant 8)

innocenti

Vette kar, gefeliciteerd

En ik vind dat je dit blog moet blijven vullen.