[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: RoelNL op 14-02-2020 09:12:35
Naar mijn weten gebeurd er niks met blis als je ze aan het inhalen bent, op het moment dat ze jou in halen dan gaat die waarschijnlijk wel, zo werkt het bij mijn ouders in iedergeval, die hebben ook blis en de andere opties helaas alleen T4 :angel: en geen T6 :evil:

Bij mijn MG werkt het wel degelijk aan de bijrijderskant, om aan te geven dat ik nog niet naar rechts kan, als ik ingehaald heb.

RoelNL

Kan zomaar, iedere auto die je voorbij gaat waarbij zo'n lampje aanflitst in het donker vind ik ook niks. Ik weet niet zeker maar misschien is het een beetje snelheids afhankelijk. Auto's inhalen 5 km/h is ook zowat :eusa_wall:

Er zit bij dat systeem ook een melding als het niet werkt, dat wordt pontificaal in de klokkenwinkel gezegd met een piep.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

bij een te groot snelheids verschil geen reactie van Blis. Het werkt best wel erg goed merk ik na 5 naar met Blis rijden.

daanium

#2823
Gisteren heb ik de S60 ontvangen, mooi gepoetst en verse APK er op.
Volgende week ga ik samen met de monteur een grote beurt geven aan dit beest ;D
Op die manier leer ik deze Volvo ook weer een beetje kennen.
De C70 kende ik bijna uit m'n hoofd door al m'n geknutsel ;)



Zo staat ie er nu bij, hoewel ik er erg blij mee ben komt die op de foto niet écht spannend over :eusa_think:
Komt misschien door de fotograaf  :eusa_angel: of ik moet er nog even aan wennen, ik weet het niet.

Het BLIS verhaal is ook opgehelderd, sommige zeiden het al, BLIS werkt alleen bij bepaalde onderlinge snelheidsverschillen.
Inmiddels is die al een paar keer aan geweest aan beide kanten, dus het werkt allemaal naar behoren.

Vanmorgen heb ik ook de eerste order bij European Tuning geplaatst voor de S60 :evil:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

martijn.

Gruwelijk dikke S60 ,  geniet ervan  :eusa_clap:

gero

Vanmorgen heb ik ook de eerste order bij European Tuning geplaatst voor de S60


Je maak me toch nieuwsgierig ? zelf heb ik dit op het oog bij ET tuning

http://europeantuning.luondo.nl/nl/11203666/ipd-sportuitlaat-volvo-s60--v70n-r-awd













daanium

#2826
De S60 begint me steeds meer te bevallen.
Sinds gisteren heb ik de Sport-stand gevonden, dat geeft meer plezier tijdens het rijden.
Die Sport-stand zet je aan door de automaat-pook naar de 'handgeschakelde modus' te zetten en vervolgens niet zelf gaan plussen en minnen.
De S60 reageert aanzienlijk pittiger op gaspedaal bediening en de automaatbak lijkt ook een adrenaline boost te krijgen op die manier, erg leuk!

Citaat van: gero op 16-02-2020 08:44:39
Vanmorgen heb ik ook de eerste order bij European Tuning geplaatst voor de S60

Je maak me toch nieuwsgierig ? zelf heb ik dit op het oog bij ET tuning
http://europeantuning.luondo.nl/nl/11203666/ipd-sportuitlaat-volvo-s60--v70n-r-awd
Afgelopen weekend heb ik deze twee goodies besteld:
http://europeantuning.luondo.nl/nl/11190376/ipd-achterste-stabilisator-volvo-s60--s80--v70--xc70--xc60-p3
http://europeantuning.luondo.nl/nl/12084085/ipd-3-downpipe-volvo-s60--v60--s80--xc60--xc70-t6-p3

Vrijwel elke eigenaar van een S60 die er iets aan gaat doen, beschrijft hoe fijn de wagen is met die IPD stabilisatorstang.
Dan zien we dat als een 'must-have' die ik ook nog zelf kan installeren, dus win-win ;D
De downpipe wil ik eigenlijk vooral voor een voller geluid, de uitlaat wil ik niet vervangen omdat bij de Heico uitvoering hoort en die wil ik zo laten als ie is.

Citaat van: martijn. op 15-02-2020 18:12:18
Gruwelijk dikke S60 ,  geniet ervan  :eusa_clap:
Thnx Martijn, ik moet nog steeds die spullen komen ophalen :eusa_wall:
Dat zal ik met de S60 doen ;) misschien zelfs vandaag, dan moet ik bij een klant in Linne zijn.

Voor de rest heb ik mezelf beloofd dat ik het rustig aan ga doen met de S60, er liggen al een paar kleine dingen op de plank.
Maar ik wil eerst de auto een beetje verkennen 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

RoelNL

Welke is zuiniger? De C of de S ben wel nieuwsgierig?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

v0lv0freak

Heb je er al mee gereden in de regen? BLIS is leuk, maar niet perfect. In de regen willen de lampjes ook wel eens vanzelf aangaan of juist niet.
Hoort er een beetje bij, de eerste generatie BLIS.

Die stabistang lees ik ook veel positieve verhalen over voor de S80, staat ook nog op mijn lijstje voor de S80.

Mocht je de velgen ooit weg doen als je voor polestar velgen gaat, dan heb ik wel interesse  ;)

Die sportstand van de automaat klinkt interessant, werkt dat in een S80 / V70 hetzelfde?
Schakelt hij dan niet altijd pas in de toerenbegrenzer, omdat je zelf niet schakelt?

Dikke bak verder, ik zie hem vast in Echt weer regelmatig staan ;)


-D©©©L-

Citaat van: v0lv0freak op 19-02-2020 09:49:19
Heb je er al mee gereden in de regen? BLIS is leuk, maar niet perfect. In de regen willen de lampjes ook wel eens vanzelf aangaan of juist niet.
Hoort er een beetje bij, de eerste generatie BLIS.

Die stabistang lees ik ook veel positieve verhalen over voor de S80, staat ook nog op mijn lijstje voor de S80.

Mocht je de velgen ooit weg doen als je voor polestar velgen gaat, dan heb ik wel interesse  ;)

Die sportstand van de automaat klinkt interessant, werkt dat in een S80 / V70 hetzelfde?
Schakelt hij dan niet altijd pas in de toerenbegrenzer, omdat je zelf niet schakelt?

Dikke bak verder, ik zie hem vast in Echt weer regelmatig staan ;)

Is die BLIS gebaseerd op camera techniek of radar techniek ?

v0lv0freak

Citaat van: -D©©©L- op 19-02-2020 19:34:21
Is die BLIS gebaseerd op camera techniek of radar techniek ?

Camera's onder de spiegels. Dus regen vertroebelt het beeld, net als te lang de auto niet wassen.

daanium

Citaat van: RoelNL op 18-02-2020 14:41:23
Welke is zuiniger? De C of de S ben wel nieuwsgierig?
De C70 was wel iets zuiniger, maar dat kan ook aan mijn ontdekkende-rijstijl van de S60 liggen ;D
Het AWD systeem in combinatie met de sportstand is super leuk, maar kost ook veel brandstof.
De boordcomputer geeft nu 11.2 liter per 100km aan, bij de C70 was dat iets lager, 10.nogiets

Citaat van: v0lv0freak op 19-02-2020 09:49:19
Heb je er al mee gereden in de regen?
BLIS is leuk, maar niet perfect.
In de regen willen de lampjes ook wel eens vanzelf aangaan of juist niet.
Hoort er een beetje bij, de eerste generatie BLIS.

Die stabistang lees ik ook veel positieve verhalen over voor de S80, staat ook nog op mijn lijstje voor de S80.

Mocht je de velgen ooit weg doen als je voor polestar velgen gaat, dan heb ik wel interesse  ;)

Die sportstand van de automaat klinkt interessant, werkt dat in een S80 / V70 hetzelfde?
Schakelt hij dan niet altijd pas in de toerenbegrenzer, omdat je zelf niet schakelt?

Dikke bak verder, ik zie hem vast in Echt weer regelmatig staan ;)
Het BLIS verhaal is inderdaad de 'oude' versie, met een camera, precies zoals je zegt.
Bij slecht weer gaat die soms 'vals' aan, maar op zich is het best een leuke gadget.
Over de sport stand, ik denk dat het wel hetzelfde is bij de S80 en de S60, omdat het pooksysteem ook hetzelfde is volgens mij.
Je schuift de pook dus naar rechts, maar laat 'm verder met rust. Dus niet zelf schakelen.
De S60 geeft dan ook een "S" aan op het display, in plaats van de "D".
Echt duidelijk merkbaar verschil ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#2832
Afgelopen weekend heb ik bij m'n monteur in zijn garage de S60 aan de lader mogen hangen zodat ik via VDASH de computer kon 'hacken'.

VDASH is een (gratis) programma waarmee je diverse opties in je Volvo aan of juist uit kunt schakelen.
Hoewel het programma zelf gratis is, zijn er wel kosten verbonden aan de meeste aanpassingen die je wil doen.
VDASH maakt verbinding met je auto via een DiCE, ik heb zelf een AliExpress DiCE en die werkt prima met Vida en VDASH.






Moderne wagens hebben een behoorlijk pakket aan computers onboard en verbruiken daardoor nogal wat stroom als de wagen op contact staat.
Daarom is het belangrijk dat de wagen aan een stevige acculader hangt terwijl VDASH zijn werk doet.
Het 'hacken' (eigenlijk bruteforce code raden) duurt 12 tot 24 uur volgens de makers van VDASH.
Mijn laptop was rond 18u begonnen, heeft de hele avond door gewerkt en rond 9u was die op 74%.

Het programma heeft niet heel veel tekst en uitleg, maar het wijst zich ook best wel vanzelf.
Dit is het openingsscherm van VDASH als je je computer verbonden hebt met de DiCE



Rechts beneden staat een knopje met Decode PIN, daar klik je op en de rest gaat vanzelf.
Ik was wel benieuwd of je computer het rekenwerk doet, of dat dat remote gaat ofzo.
In het begin heeft je computer wel best wat werk, maar na 5 minuten ofzo gaat die op zijn gemak verder





Als je de rit niet in één keer uit kunt zitten (zoals in mijn geval), is het mogelijk om het huidige proces te stoppen en later weer te hervatten.
Works like a charm!



Als VDASH klaar is, krijg je netjes een mail zodat je niet elk uur als een jonge pup hoeft te gaan kijken bij je mooie Volvo of die klaar is ;D
En als het dan zo ver is, zie je rechts beneden niet meer de knop met Decode PIN staan, maar:



Daarna kun je allerlei opties aan of uit zetten.
Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om opties van een nieuwer model (facelift model) toe te voegen aan de oude versie van de S60.
Een van de meest gewilde en populairste opties is wel het digitale dashboard, die ligt inmiddels ook al bij mij op de plank ;)
Momenteel nog geen tijd kunnen maken om het een en ander aan te passen, maar de komende dagen zal ik er werk van maken.

Tot nu toe staat dit op de planning:
- Lichtschakelaar met 'AUTO' functie
- Stuurwiel met verwarming en flippers
- Digitaal dashboard
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

Oh! Is die lichtschakelaar met auto-functie mogelijk? En brandt er dan wat overdag? Ik wil sowieso eens m'n lichten in stand 0 uit kunnen schakelen en die start-stop functie schijnt ook "om te draaien" te zijn.
Mooi werk 8)

elianmars