[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

Volgende keer als je het oliefilter vervangen gaat; koplamp eruit, stuurbekrachtigingreservoir in die ruimte drukken en je hebt ruimte over😊

daanium

#2866
Citaat van: Emiel op 20-04-2020 15:14:07
Volgende keer als je het oliefilter vervangen gaat; koplamp eruit, stuurbekrachtigingreservoir in die ruimte drukken en je hebt ruimte over😊
Ah nice! Mooie tip, dankjewel!

Als bonus-post vandaag: ik had vanmorgen een afspraak bij de dealer om de front-cam te activeren ;D
De dealer had er ongeveer 20 minuten voor nodig, stelde volgens mij allemaal niet zo veel voor



Bij het testen viel me op dat ik de camera niet ver genoeg naar voor heb zitten in de houder :eusa_wall:
Typische Daan actie ;D dat moet dus effe in 2x.
Vanavond even kijken of ik 'm los kan halen en goed terug kan plaatsen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

elianmars


v0lv0freak

Citaat van: daanium op 20-04-2020 14:43:15

Binnenkort komen er rondom ook nieuwe schokdempers, nu zitten er nog de originele onder.
De achterste geven een foutmelding in de elektronica van het FOUR-C systeem.
Om ellende op korte termijn te voorkomen, leek het me slim om ze meteen allemaal te vervangen.

Dit is interessant! Want jouw auto is 30mm verlaagd door heico. Op internet is er nog wel eens discussie of four-C schokdempers goed werken icm een verlaging.
Hoe rijdt de auto (ondanks de foutmelding)?
Ik wil mijn S80 (met four-C) ook graag velagen met eibach veren (volgens mij gebruikt heico ook eibach).

Mooie upgrades weer. De stabi stang achteren nog niet vervangen? ;)

daanium

Helaas ben ik wat beperkt door de corona maatregelen (op mijn eigen werk, maar ook bij de garage waar ik normaal mag sleutelen).
Daardoor nog geen tijd gehad voor de stabi stang.
Maar dat kan ik combineren met de schokbrekers, dus hopelijk mag ik binnenkort weer eens een ochtend komen sleutelen.
Dingen die ik 'aan de straat' kan doen, doe ik wel alvast (zoals de nieuwe slangen set).

Wat betreft 'hoe is de handling?'
De S60 gaat als een malle ;D bochtenwerk gaat erg goed maar mag van mij wat strakker.
Doordat er 'n foutmelding 'actief' is in het four-c systeem, doet die het niet.
Ik kan dus geen hardheid kiezen of aanpassen.
Dus eigenlijk heb ik nu 'gewone' schokbrekers met verlaagde (Heico) veren :)

Op Amazon was een bedrijf 'voordelig' met de four-c setjes.
€ 330 per set (ik heb dit dus gekocht voor € 660 helemaal rondom)

Nog steeds pieken zat, maar ik ben allergisch voor foutmeldingen en de Volvo wil ik gewoon in orde hebben ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#2870
Vandaag tussen de buien door even kort bezig geweest met de S60.



Ik had bij de C70 de plastic delen van de spiegels laten spuiten en dat wil ik ook graag bij de S60 laten doen.
In mijn hoofd snap ik niet waarom Volvo dat niet standaard doet ?
Na een paar jaar verweert het plastic en dan heb je viel, vaal gekleurd plastic op je mooie auto :P dát moeten we niet hebben.
En dus ben ik vandaag bezig geweest met het loshalen van de spiegels en de overige plastic delen die nog niet in kleur mee gespoten waren.



Het is een simpel klusje van ongeveer 15 minuten werk als je weet hoe je 't aan moet pakken.

Om te beginnen, is het handig om de volgende tools bij de hand te hebben
- torx 25 schroevendraaier
- torx 30 schroevendraaier
- prying-tool, je weet wel, zo een ding om ergens tussenin te friemelen ;D



We beginnen met het loshalen van het deurpaneel.
Dit is nodig omdat er kabels aan de spiegel zitten die we los moeten halen.



Begin bij het tweeter/BLIS kapje.
Deze zit met drie clipjes vast geklikt.
Trek niet te hard, want er zitten korte kabels aan de tweeter & BLIS led.





Die twee kabels (tweeter & BLIS led) moeten trouwens los.
Daarna maken we de twee TX25 schroeven los die net onder de deurgreep van het paneel zitten.





Daarna kunnen we aan de onderkant beginnen met het loswrikken van het paneel.
Begin aan de onderkant en volg het paneel via de zijkanten naar boven.



De bovenkant doen we als laatste, die zit met andere clips vast.
Dit is dus anders dan de 'classic' Volvo's, daar schuif je het paneel naar boven.





Daarna is het paneel los, er hangen alleen nog wat kabels aan. Die moeten allemaal los.
(Ik heb zelf de kabel van de deurhendel vast laten zitten en het paneel op de grond gezet met de kabel er aan)



Daarna kunnen we verder met de spiegel.
Deze zit met 3x TX30 vast aan de deur



Er zit een rubber afdichtingsplug rondom de kabel, als je deze los maakt kun je die door het gat geleiden samen met de stekkers om zo de spiegel er af te pakken.



Bij mij zat er heel veel vuil (zand) tussen de spiegel en de rubbel/foam die de boel zou moeten afsluiten.
Als je goed kijkt, zie je aan de onderzijde ook een scheur zitten.
Maandag even informeren of deze nieuw te bestellen is, dan vervang ik die ook direct even.





Dan aan de passagierszijde eigenlijk dezelfde stappen.











Daarnaast wil ik ook graag de kleine roosters in de bumper mee laten spuiten.
Ik wist eigenlijk niet hoe deze vast zaten. Gezien de rest van de wagen bijna alles klikker-de-klik is, hoopte ik er op dat dat hier ook het geval was.
Na een beetje proberen werd mijn vermoeden bevestigd :eusa_dance:



De grill in de voorbumper zit ook geklikt, dus een paar minuten later stond de S60 er zo bij :eusa_whistle:





Helaas heb ik zelf geen oprit meer, dus had ik 'm op een kleine parkeerplaats gezet (voor ik begon).
Nu netjes de hoes er om en dinsdag kan ik de spullen naar de spuiter brengen 8)


Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

Zit de grote grille ook geklikt? Ik dacht dat je die niet zomaar eruit kon trekken?
Trouwens: hoe vind jij de xenon opbrengst? Ik vind/vond het bedroevend voor xenon. Echter, heb nu xenonlampen van AliExpress, €12,- per set (;D) en die schijnen een stuk verder 8)

JeroenV70

Citaat van: daanium op 02-05-2020 16:22:04

Vandaag tussen de buien door even kort bezig geweest met de S60.


Mooi verslag weer! Als vanouds met duidelijke foto's. Goed bezig om ook deze auto weer in de watten te leggen.

JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

daanium

Citaat van: )()()sT op 02-05-2020 18:01:41
Zit de grote grille ook geklikt? Ik dacht dat je die niet zomaar eruit kon trekken?
Trouwens: hoe vind jij de xenon opbrengst? Ik vind/vond het bedroevend voor xenon. Echter, heb nu xenonlampen van AliExpress, €12,- per set (;D) en die schijnen een stuk verder 8)
De grill is inderdaad alleen maar geklikt.
In de montage handleiding van de front camera stond hoe je de grill moest demonteren.
Daardoor wist ik hoe het moest, het gaat echter niet makkelijk ;)

De xenon verlichting valt mij ook tegen, daarom heb ik inmiddels ook al verse Osram xenon lampen op de plank liggen.
Om te kijken welke ik moest kopen, had ik op de huidige lampen gekeken.
Daar stond een productiedatum van 2010 op, dus het leek me ook gewoon tijd om ze te vervangen.
Als ze eenmaal vervangen zijn, zal ik mijn ervaringen posten  8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Citaat van: JeroenV70 op 02-05-2020 18:48:50
Mooi verslag weer! Als vanouds met duidelijke foto's. Goed bezig om ook deze auto weer in de watten te leggen.
Ja lekker verwennen die bak ;D
Vanmorgen had ik ook voor de zekerheid de olie nog eens gepijld, voor het eerst sinds de grote beurt.
Dat was keurig op pijl, dus dat is nice. Het motorruim is ook netjes en droog, ook de onderkant van het blok is droog en de plaat die onder het blok gemonteerd zit, is keurig droog.
Al met al is de S60 tiptop in orde :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

Je moet eigenlijk de lens ook schoonmaken. Via het grootlicht met bv. een installatiedraad en doek eroverheen vegen zodat die donkere waas wat weg gaat.
Armin (oud forumlid) heeft ook zitten stoeien met xenon, na dure Osram etc blijkt de Ali lamp toch verder te schijnen. Ben er ook tevreden over; schijnt idd net iets verder en is iets feller. Gelijk 5000k. gepakt toen. Ga wel een setje extra bestellen want bij Ar- was er na een jaartje eentje kapoet.

daanium

Thnx voor de tip, zal ik zeker doen tijdens de wissel.
Misschien morgen effe aanpakken;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Joost, heb je misschien een link voor de Xenon's van Ali?
Als je gaat zoeken in de App kom je 473 verschillende aanbieders tegen met nóg meer verschillende 'merken' D3S lampen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Ewout Schalkwijk

Heren Xenon(foben);D

Toen ik vijf jaar geleden m'n NN kocht en voor het eerst in m'n leven een auto had met fabrieks origineel xenon was ik ook niet echt onder de indruk van de lichtopbrengst. Na wat onderzoek bleek dat fabrikanten het licht met opzet ruim onder de marges in hoogte afstellen om klachten te voorkomen. Later bij een bezoek bij Olov in Goes bleek die claim te kloppen. Toen ik de dealer vroeg om (waar ik bij was) de hoogteafstelling te checken vond de monteur in kwestie de afstelling goed terwijl ik zag dat die idd ruim onder de lijn op het apparaat lag. Op mijn verzoek is toen de hoogte aangepast tot aan de lijn. Overbodig om te vertellen dat de opbrengst/afstand de zelfde avond veel beter was. In 200.000 kilometer nog nooit meegemaakt dat iemand een seintje gaf. Dat klopt ook omdat ze nu precies goed staan.

In het geval van Daan zou met die kilometerstand nog weinig mis moeten zijn met de lampen, maar vervangen kan natuurlijk nooit echt kwaad.

Opvallend om te zien dat m'n model 3 met LED licht tov de NN het verschil is wat vroeger tussen 'Hallogeenlicht' en Xenon was.

Die foto's zijn weer om te smullen Daan :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Zeker, zal de link ff zoeken en je appen.
Het licht vind ik nog niet eens zo het grootste probleem, vooral met de Ali xenon is het feller dan m'n 6 jaar oude Osrams, maar idd schijnt het niet ver, en nu met Ali dus net wat verder. Idd een goede tip Ewout.