[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

The Demon

Citaat van: FrankvdAa op 20-11-2021 19:02:24
Lekker bezig, maar ik had never nooit niet onder die auto gaan liggen met zo'n krik, zonder assteunen en naast de snelweg.
Idem! Eén vrachtwagen er langs en hij wappert zo van dat krikje af.  :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

Peultje

Een grote eens! Een telefonerende of anders afgeleide chauffeur die daardoor het gevoel van de juiste rijbaan verliest en naar stuurboord afdwaalt en daar dan in aanraking komt met je achterbumper komt echt voor. Niet fijn. Er is een juiste positie voor personen in zulk een omgeving en dat is achter de vangrail. Daar de wegenwacht bellen of als het kan doorrijden, ook al kost je dat een band of zo, naar een tankstation of iets dergelijks. Ons blikwerk is ons leven niet waard.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

daanium

#3092
Ja het was spannend met die krik langs de autoweg, maar gelukkig is alles goed gegaan en inmiddels zit de slang er weer stevig op.

Ik ben me aan het oriënteren om op de Polestar wat grotere remmen te monteren.
Aan de voorzijde zit al een 6-pot knoepert van Brembo, maar achter zit slechts een 1-pot.
Soms merk je wel dat het gewicht van de Volvo nog wat meer remkracht mag hebben.

De grote vraag is alleen, ik welke kleur :eusa_think:


Bovenstaand plaatje is van de achterremmen, de voorklauwen zijn voorzien van een 6-pot klauw met een 380mm schijf.
De originele Polestar 6-pot-klauw heeft een schijf van 371mm

Ik nijg zelf naar de originele zilveren kleur of naar zwart.
Maar 'yellow' op het plaatje is de kleur die Volvo en Polestar gebruiken bij hun huidige performance modellen.
Ik kan de kit bestellen zonder logo, zodat ik er zelf weer het Polestar logo op kan maken. Dat geeft weer een mooie originele look.





decisions... decisions...
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

elianmars


Jeroentjuh

Wij hebben een tijd geleden een Rotora set achter gemonteerd op een V60 Polestar, zelfde kleur als de klauwen voor, zag er zeer netjes uit.

daanium

Citaat van: elianmars op 09-12-2021 23:59:19
Ik vind geel of goud wel érg mooi  8)
Geel of goud lijkt me ook erg gaaf, vooral omdat de Polestar modellen van nu dat hebben bij hun performance uitvoeringen.
Maar ik ben tóch voor een wat meer OEM-look gegaan, het is zilver geworden.

Citaat van: Jeroentjuh op 10-12-2021 20:59:40
Wij hebben een tijd geleden een Rotora set achter gemonteerd op een V60 Polestar, zelfde kleur als de klauwen voor, zag er zeer netjes uit.
Gaaf werk! Ik ben er ook van overtuigd dat de kit gaat bevallen.

Voor mij is het een complete set geworden, aan de voorzijde 6-pot met enorme 380mm schijven en 4-pot met 355mm schijven aan de achterkant.
Ik heb gekozen voor klauwen zonder 'Rotora' logo er op, zo kan ik er zelf weer Polestar stikkers op plakken zodat het een originele look krijgt.
Laatst ergens gelezen wat voor stikkers je daar voor moest hebben, die moeten dan tegen hoge temperatuur kunnen, maar ik kan het niet meer vinden :eusa_think:

De set zal over een paar weken binnen komen, mede door thanksgiving en kerst duurt het allemaal iets langer dan normaal.
Op zich geen probleem, ik heb er geen haast mee.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MichielM850

Je zou de klauwen ook met het logo kunnen laten laseren.
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

daanium

Echt? Dat zou helemaal vet zijn ;D
Wie doet zoiets dan?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#3098
Traditiegetrouw ben ik met een paar dingen tegelijkertijd bezig 8)
- De BBK is besteld, die zal over een poosje binnen komen, dus dat staat even 'on hold'
- Dan had ik nog de mooie IPD motorsteun liggen, die zit er inmiddels in, later komen de kiekjes ;)
- Er lag ook nog een Elevate eCRV te wachten op montage, dat heb ik afgelopen zaterdag gedaan
- Toen had ik ook nog een Ferrita downpipe liggen voor de Polestar

Afgelopen zaterdag wilde ik die wel eens even gaan plaatsen.
Vanzelfsprekend waren de bouten in het midden van de uitlaat helemaal verroest, dus dat is ook altijd feest :P
Die verroestte van de downpipe naar de rest van de uitlaat had ik wel verwacht, en eigenlijk gingen ze nog niet eens zó super slecht los.
Maar toen...
Daarna waren de 4 bouten aan de turbozijde aan de beurt, sowieso is het maar beperkt qua ruimte, maar met wat wilskracht en het juiste gereedschap had ik me voorgenomen dat ik best ver zou komen.
De eerste ging lekker los, maar de tweede brak af :eusa_wall:
Crap!

Dus nu wil ik de turbo los halen om die afgebroken bout er uit te halen.
Dan kan ik ook direct (makkelijk) de Elevate waste gate plaatsen ;)
Hebben jullie nog tips voor een T6 blok hoe dat een beetje christelijk te doen is?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#3099
Nou, de downpipe zit er onder :eusa_dance: maar niet zonder stoot of slag!



Ik begon met het los halen van de verroestte bouten
Waarschijnlijk kennen jullie deze ellende wel ;D
En eerlijk gezegd viel het wel mee, sommige kreeg ik los, andere braken af, maar allemaal geen probleem omdat ze toch vervangen worden door een setje verse



Daarna hier en daar wat steunen en hitte schilden verwijderd waardoor ik aan de vier bouten kwam waarmee de downpipe aan de turbo zit.
Met een verlengstuk op een ander verlengstuk en daar dan weer zo een knik-dingetje op, lukt ook dit best redelijk





Maar ik had niets ingespoten met kruipolie (of iets anders) wat achteraf gezien voor behoorlijk wat meerwerk zorgde :eusa_wall:
Want een bout brak af :eusa_doh:



De andere bouten gingen wel redelijk goed los waardoor ik de downpipe er uit kon halen



Maar ik zat nu dus wel met een afgebroken bout in de turbo, super balen.
Helaas was er te weinig draad om er met een griptang of iets anders aan te draaien om 'm los te krijgen.



Dat betekend dus; turbo demonteren :-\ Dat had ik nog nooit gedaan en ik zag er ook best wel tegenop
Maar, zoals altijd; gewoon doen ;D
Dus verder gaan met hitte schilden demonteren, koelvloeistofleiding moest los, natuurlijk de olie en koelvloeistof leidingen op de turbo los.




met een smal stukje tape had ik gemarkeerd welke slang naar de wastegate gaat en met een breed stukje tape gemarkeerd welke naar de turbo gaat



Toen alles los was konden we nog eens proberen om die bout uit de turbo te krijgen





Helaas zonder succes, dan maar met een tap er in om te kijken wat we konden.
Om het avontuur compleet te maken brak ook nog eens die tap af in de turbo :eusa_doh:
De monteur die me altijd helpt had dat nog nooit meegemaakt!
Gelukkig is het gat door-en-door en zat de tap er met het voorste deel in, dat was gelukkig niet massief, net zoals bij deze:



Gelukkig konden we die afgebroken tap er nog uitslaan met een soort van beiteltje.
Thuis had ik nog een eCRV en wastegate van Elevate liggen, dus na dit avontuur nam ik de turbo mee naar huis om die twee te plaatsen.
En geloof het of niet, maar thuis brak me ook weer iets af :eusa_doh:





Ik was lekker op dreef zullen we maar zeggen. Gelukkig konden we dat repareren door een beetje af te draaien en nieuwe draad te snijden.



Nou, nu genoeg geprutst ;D na dit fiasco kon ik alles weer gaan opbouwen en dat ging gelukkig allemaal goed :eusa_dance:







De Polestar klinkt nog net wat voller dan voorheen.
Als het blok nog koud is, maakt die wel wat veel herrie naar mijn smaak, maar zodra die op temperatuur is klinkt het top!
Binnenkort ga ik weer naar de testbank om te kijken wat de mods gedaan hebben zonder tune.
Daarna gaan we 'm oppeppen naar Stage2+
Vanzelfsprekend daarna weer de testbank op, ik ben eens benieuwd ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

gero


daanium

#3101
Na het downpipe verhaal had ik mijn 'kiek-um-goan-mods' eigenlijk wel klaar en is de Polestar gereed voor de tuning.
Voordat we het tunen gaan beginnen wilde ik graag nog een keer op de testbank zodat ik weet wat we nu hebben.

Origineel (toen ik 'm kocht) had de Polestar 354pk, dit is met inleg filter, grotere intercooler en Heico software (wat er volgens mij niet meer in zit, zie de resultaten).


Nu met dikkere inlaat/intercooler-pijpen, inlaat spruitstuk, downpipe, eCRV en wastegate, heeft de Polestar 381pk, zonder software aanpassing.


Het valt me nu pas op dat ik bij de laatste run een ander logo op m'n testrapport heb staan en dat de datum/tijd niet klopt :eusa_think:

Anyway, binnenkort ga ik 'm dus laten afstellen/tunen/chippen/hoe-je-het-ook-wil-noemen.

Het tunen ga ik door Hilton Tuning laten doen.
In de 'Polestar scene' is het een bekende en gewilde tuner.
Dit gaat trouwens volledig op afstand, wat ik stiekem wel gaaf vind.
Met een laptop op de bijrijdersstoel en de DiCE kabel in de OBD poort ga je een stukje rijden.
Dan, als het veilig kan, in de 3e versnelling vol gas (WOT).
De software van Hilton legt alles mooi vast in een log bestand wat ik door moet mailen.
Zij gaan dat bekijken en daar de software op aanpassen, die aangepaste software kan ik dan in mijn S60 laden.
Daarna ga ik weer rijden en loggen, die log gaat weer naar Hilton.
Dit blijven we herhalen totdat de tune perfect is voor mijn auto :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

V70R^2

Leuk dat je ook met een moderne wagen zo aan het midden bent!

Dat is al een leuke winst zo zonder software, dat beloofd wat!

daanium

#3103
Vandaag wilde ik verder gegaan met de software van Hilton Tuning.
Hilton is in de P3-series een gewilde tuner. Ze doen alles op afstand via hun eigen software en passen alles naar wens aan.
Vele Volvo-P3 eigenaren hebben een tune van Hilton en ze zijn allemaal even enthousiast!
Vooral de lovende reacties van Polestar eigenaren trok me over de streep om voor Hilton te kiezen.



Als je een tune besteld via de website krijg je een download link met activatienummer in je mailbox.



Helaas lukt het maar niet om mijn auto uit te lezen met de Hilton software.
Ik dacht eerst dat het door Windows 11 kwam, maar vandaag heb ik getest in Windows 10 en daar had ik dezelfde foutmelding



In het logbestand waar de foutmelding naar verwijst, staat ook maar zeer beperkte informatie;


2022/02/13/16:26:41:4259: Connected comm tool DiCE-206751 (SETEK)
2022/02/13/16:26:44:6182: Connected comm tool DiCE-206751 (SETEK)


Ik heb Hilton hier een mail over gestuurd en zij zeiden dat het kon komen door de 'piggybag' tune/computer van Heico die in mijn Polestar zit.
Hilton liet weten dat ik die er maar eens tussenuit moest halen en het dan nogmaals kon proberen.
Maar dat is volgens mij makkelijker gezegd dan gedaan...



Op de site van Heico heb ik bovenstaand plaatje gevonden (wat is dit trouwens absurd duur :eusa_shifty: 3800 euro voor de Polestar versie!)
Ik heb zelf te weinig kennis om zo maar van alles los te trekken, maar als ik de grote stekker aan de Heico 'computer' los trek, werkt m'n auto dan weer op zijn 'normale' programma?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Zojuist even de stekker uit de Heico ECU getrokken, maar dan start de auto helaas niet.
Contact gaat aan, maar starten doet die niet.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]