305 mm klauwen en schijven van Alfa erop ???

Gestart door Mark Bovee, 21-02-2012 18:39:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark Bovee

Beste mede roffelaars.

Ik ben van plan om op mijn T-5 schijven en de klauw van een Alfa Romeo 166 erop te zetten.
Is hier al is iets mee gedaan?
Zo ja passen de brackets ook?

Hoor het graag.

Groet.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Martijn_B

Niet bekend, ik denk dat je op de Brembo klauwen doelt die ook op een Fiat Coupe 20VT zitten?

Heb al eerder naar die klauwen gekeken, maar weet niet of ze gaan passen. Ik verwacht in ieder geval dat je brackets moet maken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Wout309t

Volgens mij is er bij deze klauwen vanwege de axiale montage-oren die er aan zitten geen ruimte voor een bracket....
2011 V70 2.0T R-Design MT

MrCain

Denk dat je enorme spacers nodig hebt..... die zitten bij de Alfa er standaard ook op....
Zijn wel erug goeie remmen BTW (als je de Brembo's bedoeld), heb daar zelf ook over zitten denken, mijn collega heeft deze ook op zn 155 en daar past t net met enorme spacers.... niet echt mijn idee om dat zo op te lossen maar je kan het altijd proberen! Als het gelukt is post dan wel het resultaat! ben er zeer benieuwd naar of het lukt!  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Ik was er op mijn Fiat Coupe ook erg tevreden over! Maar ze zitten inderdaad idioot ver naar buiten..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Citaat van: Jack v op 21-02-2012 18:49:16
wtf :o

???

Bij Porsche remmen vindt iedereen het normaal ;D

Ik weet niet of het past, maar als het een nuttige upgrade zou zijn..?

michiel

Zo kwam op Ebay UK laatst een setje Audi S4 klauwen langs, die ook op een 850 gezeten zouden hebben........
Even weinig pecunia anders ging ik het eens proberen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Sbv

Citaat van: michiel op 22-02-2012 13:13:48
Zo kwam op Ebay UK laatst een setje Audi S4 klauwen langs, die ook op een 850 gezeten zouden hebben........
Even weinig pecunia anders ging ik het eens proberen.
De klauwen kunnen nog wel eens de klauwen van de high performance remmen set zijn van een 850/x70.
Zit je enkel met montage bracket

KIM

Denk het niet.
S4 klauwen zijn volgens mij brembo's

Wat bij Volvo High performance wordt genoemd zit bij Audi o.a. op de A6 2.7 TDI

JW

Ja die brembo remmen van bepaalde Alfa's heb ik ook vaker in de gaten gehouden.

Op turbobricks was iemand die met een simpel te maken adapter deze 164 of 166 remmen op zn 240 gezet had (stuk rechthoekig staal met 4 gaten er in, zo zelf te (laten) maken, juiste soort staal kiezen en het is loeisterk). Schijven kwamen van S60t5, 305 mm.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

innocenti

IK heb ze gehad om een poging te wagen. Mij lukte het niet zonder de klauw en het fusee aan te passen. Overigens heb je brembo klauwen van een 166 en een 156. Beide hebben een anderes steek voor de fusee. Van de 156 is als ik het goed heb dezelfde als van een Fiat Coupe, een Peogoet 406 V6 em ik geloof ook van een snelle Renault.

Je hebt in alle gevallen Pegasus velgen nodig of spacers.

Maar laat je vooral niet tegen houden. Ik heb nu een setje Corvette klauwen liggen voor een laatste poging. In de hoop deze zonder spacers te kunnen monteren. Maar ook voor deze moet ik brackets of fusee aanpassen. Dus ben er nog niet uit of ik verder ga.

V70geRwin

Is er iets mis met de porsche set of is het knutselen gewoon leuk  ;)

Johann

Bij 300 diameter schijven kom je met de bracket niet weg. Als er oren aan de klauw zitten is het nog moeilijker.
Denk dat je het wel als NoGo kunt aanvinken.

innocenti

Citaat van: spekkie99 op 10-03-2012 20:47:41
Is er iets mis met de porsche set of is het knutselen gewoon leuk  ;)
:) Ik vind het leuk een poging te doen 16"wintervelgen te behouden en houd me van de straat.
En ben er van overtuigd dat je met onderstaande klauwen meer remvermogen moet kunnen halen zonder spacers te gebruiken op Comets en Satelites. http://www.vetteweb.com/tech/vemp_0602_corvette_c5_brake_pad/photo_05.html