CrosssCountry 2.5T (1998) "Oeteldonker" ff voorstellen

Gestart door CrosssCountry 2.5T, 24-02-2012 13:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jans Duiven


Ludo

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 04-05-2012 19:35:59
iemand die een bod uit wil brengen voor juni 2014? Verwachte km stand is dan 300dkm.

Ik wil er dan 500 Euro bij.


;D

CrosssCountry 2.5T

Citaat van: Hans Duiven op 04-05-2012 23:25:37
Landi maakt toch geen echte LPI?

Geen idee, maar kom op de Landi site een LSI installatie tegen die men inspuiting noemt....

CrosssCountry 2.5T

Citaat van: Ludo op 04-05-2012 23:29:05
Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 04-05-2012 19:35:59
iemand die een bod uit wil brengen voor juni 2014? Verwachte km stand is dan 300dkm.

Ik wil er dan 500 Euro bij.


;D

Dol :-) het eerste bod is binnen!

CrosssCountry 2.5T

XC genoten OPGELET...

Heden bij Ruud geweest (WbD)

Tot verbazing van Paul, draaien de achterwielen tamelijk soepel vooruit en draaien dan de voorwielen niet mee. Wanneer achteruit bewogen, dan draaien de voorwielen wel mee! Auto in D, stationair...en alle vier de wielen draaien er vrolijk op los....
Er zit een nieuwe cardan onder (dus mijn eerste post komt te vervallen Verron!) De haakse bak zweet een beetje, maar geen gekke dingen. De visco ziet er ook recent uit. Ik grapte al, dat het de nieuwigheid is.

Normaal moeten blijkbaar de achterwielen "zwaarder" draaien en dan de voorwielen meebewegen....

Nu heb ik ooit begrepen, dat de visco ervoor zorgt, dat wanneer de voorwielen hun grip verliezen, de achterwielen pas volledig aangrijpen en dat standaard de aandrijving 85 voor en 15 achter is. Techneuten???? Speak up!

Resultaat totale checkup, is grote beurt, nieuwe riemen (distri/multi), twee licht uitgedroogde remslangen voorwielen en voorlopig weer gewoon doorrijden!

Op naar de volgende 120dkm. Volgende week "onder het mes".







verron

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 07-05-2012 22:28:34
XC genoten OPGELET...

Heden bij Ruud geweest (WbD)

Tot verbazing van Paul, draaien de achterwielen tamelijk soepel vooruit en draaien dan de voorwielen niet mee. Wanneer achteruit bewogen, dan draaien de voorwielen wel mee! Auto in D, stationair...en alle vier de wielen draaien er vrolijk op los....
Er zit een nieuwe cardan onder (dus mijn eerste post komt te vervallen Verron!) De haakse bak zweet een beetje, maar geen gekke dingen. De visco ziet er ook recent uit. Ik grapte al, dat het de nieuwigheid is.

Normaal moeten blijkbaar de achterwielen "zwaarder" draaien en dan de voorwielen meebewegen....

Nu heb ik ooit begrepen, dat de visco ervoor zorgt, dat wanneer de voorwielen hun grip verliezen, de achterwielen pas volledig aangrijpen en dat standaard de aandrijving 85 voor en 15 achter is. Techneuten???? Speak up!

Resultaat totale checkup, is grote beurt, nieuwe riemen (distri/multi), twee licht uitgedroogde remslangen voorwielen en voorlopig weer gewoon doorrijden!

Op naar de volgende 120dkm. Volgende week "onder het mes".







Je stelling klopt tot op heden. 85 voor, 15 achter. Als ik aan mijn voorwielen draai, gaan de achterwielen idd netjes mee echter met dien verstande dat als ik aan mijn achterwielen draai deze vele malen zwaarder te rond te draaien zijn dan de voorwielen. Ik heb het vermoeden dat mijn visco goed is maar dat het probleem in de HO zit en wel in de bus die om de aansluiting naar de cardan zit en dat deze ver is uit gesleten. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om daar naar te kijken.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)