Black stone project

Gestart door de geneRaal, 29-02-2012 12:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R AWD

Gave bak Maus, en van dat lager in de tussenas heb ik ook nog nooit gehoord :eusa_naughty:

de geneRaal

Hmmm.... :eusa_think:  misschien heb ik wat hoog van de toren geblazen.  Zou het eventueel zo kunnen zijn dat,de voorste lager/homokineet  het geting halverwege de as veroorzaakt ?  Ik ga vanavond wel even kijken.   En wat fotoos plaatsen.  Misschien valt het nog wel mee ..........
Blackstone under construction

de geneRaal

hierbij wat fotoos,ik kan niks aan het scharnier-gedeelte aan de voorzijde ontdekken.
het zit toch niet in de tussenbak?  :-\  ik hoop het niet  :eusa_shifty:

de as (inclusief kattevoer-gerei  ;D )



het ''verdachte'' gedeelte






rubber is nog heel en ziet er ''optisch'' goed uit
Blackstone under construction

The Demon

Het zou die homokineet kunnen zijn.
Ik heb dat gehad met mijn laatste Capri, die rinkelde ook alsof ik een doos met metaal erachter had hangen.
Homokineet vervangen (lees knikkeren voor volwassenen) en het was weg.

Groet,
The Demon.

de geneRaal

ik wil hem vanavond nog wel even openhalen,maar heb zo gitaarles en dat speelt niet lekker met vette klauwen  ::)
Blackstone under construction

V70R AWD

Ik heb die van mij meegenomen uit Zwitserland, de as niet, maar wel de homokineet.
Je mag die van mij evt proberen als het dan weg is weet je meteen wat het is.

de geneRaal

tja het probleem is,vorige keer had ik de as los gehaald zonder hem eronder vandaan te halen en weer vast gezet, toen was het ge-ting voorlopig weg.
het zou dus aannemelijk kunnen zijn dat het de homokineet is.
wat was er met jou as aan de hand?
Blackstone under construction

V70R AWD

Bij mij was het rubber van de ophanging bij de kruiskoppeling helemaal naar de kl.....te.
Hij hing gewoon los en bonkte als een gek, vooral bij optrekken en scherp sturen tegelijk

de geneRaal

heb net even wat gecontrolleerd,niet echt grondig, maar als ik de as beet hou bij de kruiskoppeling en de homokineet beweeg (draaiende beweging) dan zit er een klein beetje speling op en als je het harder probeert hoor je ook een soort geting(wel lichtjes)
bij checking aan de andere zijde zit er geen speling in de homokineet.
betkent dit dat de as zelf versleten is of alleen de koppeling?
ik ga hem vrijdag wel even openhalen die kneet.

Blackstone under construction

de geneRaal

heb vandaag de kneet eraf gehaald


bij het openhalen,zie dus geen vet meer,het lijkt wel zwart vermalen drop.



1 van de lagers heeft een ander kleurtje,lijkt dus op een warmlopertje.



en een afdichtings rubber zat niet helemaal lekker meer,die zat gewoon los,terwijl ze toch geplakt zitten.



alles schoon gemaakt in een badje van ontvetter,behalve de rubbers,die heb ik gewoon met een doek ontvetter schoongemaakt.
ook de afdichtingsrubbers.
beetje lijm op het rubbertje gedaan en weer op zijn plaats geplakt,aan beide zijdes zit een rubber.
toen het grote gevecht om het zo inelkaar te krijgen


demonteren is makkelijker dan monteren ,zeker bij dit klusje.
ben zeker wel 1 uur aan het friemelen geweest om het weer zo in mekaar te steken ;D
let wel op,er zitten markeringen op het onderdeel en ieder apart,dus dat moet corresponderen met elkaar.
sorry voor de kot tlfoon pics  >:(


en dit moet weer samen komen :D


nu echt VET erin.
verschil toch met dit ?


en weer netjes gemonteerd,daaruit blijkt dat de speling is verdwenen.
moet alleen de as nog monteren,maar dat kan pas een andere keer,het was het einde van de (werk) dag  ;D



volgende keer post ik of de TING weg is  ;)

Blackstone under construction

V70R AWD


Broabander

Goed werk! Hoop dat het werkt!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

ben erg benieuwd hierna, mooi projectje   :eusa_clap: :eusa_clap:

volvobug

Kijk, niets bijzonders dus en scheelt je wellicht een nieuwe as. Hoop ook dat het werkt!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Demon

Ik ben er bijna van overtuigd dat de ting weg is, een homokineet zonder vet gaat hem gewoon niet worden.

Lekker overdadig met vet geweest (lees niet te zuinig)?

Groet,
The Demon.