854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Arjanestate

Ik had dus weer op de oprit van Strand Horst (A28 ri Zwolle, zeer scherpe draai naar rechts) dat ie inhield, ik reed met een gangetje van 70 in z`n twee en gaf gas op de plank toen het wweer kon en toen begon ie in te houden, ik moest even van het gas en toen trok ie zonder problemen naar de 220  :eusa_shhh: ;D  :police:

misschien lucht gehapt, voor de rest slaat ie nooit een slag mis, echt heeeeeeerlijk hoe dat beest trekt (hoewel 300+pk zeker te weten gaat gebeuren)

Volgende keer met een volle tank over die oprit? :-X
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

setje velgen gescoord, niet de origineel Volvo maar ze staan een stuk beter dan Columba`s







Ik ben trouwens geinspireerd door de Megane Scenic, die had ook grijze bumpers en een rode carrosserie  ;D Ik moet `m nog een keertje spuiten, deze is in ieder geval recht, trekhaak is er ook gelijk onderuit gehaald, gebruik ik toch niet en weegt 10 kg.
854 T-5 ROOD 1994

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Arjanestate

Citaat van: grijzev70tdi op 22-05-2012 12:18:17
Vond de columba's mooier :eusa_shifty:

De velgen gaan nog een keer gepoedercoat worden, ik denk dat ik ze een donkerder tint laat geven, nu vind ik ze te licht en té glimmend, maar die grijze achterbumper verpest ook een boel hoor, als die eenmaal rood is kijk je er toch weer anders tegen aan.
854 T-5 ROOD 1994

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70geRwin


Arjanestate

Citaat van: spekkie99 op 23-05-2012 17:04:25
Citaat van: The Volvoboy op 23-05-2012 16:54:11
Citaat van: grijzev70tdi op 22-05-2012 12:18:17
Vond de columba's mooier :eusa_shifty:

Ik ook :eusa_shifty:

ik niet  ;D

Haha, ik ben benieuwd wat de reaacties zijn als ze donkerder zijn

maar dat gaat nog wel ff duren, moet even financieel op krachten komen
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

#38
Zo, poos niets gepost hier, ook een poos niets gedaan, bij elkaar zo`n 6000 km probleemloos gereden  :eusa_dance:

Maar goed, 15 december moet ie gekeurd worden (...), dus als ie toch op de brug staat dan kan ik net zo goed het onderhoud uitvoeren:

Brandstoffilter
Interieurfilter
Olie met Filter
Bougies
2x achterbanden (Wanli, wat een k*tzooi) vervangen
handrem in orde maken

Zaterdag Guard 1 AB ophalen bij een forumlid, heb ik mooi een reserve, en inleren.

zo snel mogelijk:
carterventilatie+vacuumslangen vervangen, hij rookt net zo verschrikkleijk bij stationair en warm als mijn ouwe 10V, dus ik hoop dat de carterventilatie het probleem is want de turbo is nog redelijk vers (25000 km)
Achterbumper in de juiste kleur laten spuiten.

Vandaag zijn de koplampglazen en de knipperlichten (===>USA) vervangen, er zat een barst in één van de glazen dus ik ben de keurmeester in iedergeval voor.
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

#39
Vandaag is de auto goedgekeurd,

vervangen zijn de draagarmen vóór (Meyle HD), endlinks achter, aandrijfashoes LV en de handrem moest worden bijgesteld (vorig jaar vervangen), ruitenwisserbladen.

Kmst is 273XXX

Te doen:
Olie +filter
brandstoffilter
multiriem
achterlichten Alter2
Achterbumper spuiten
Carterventilatie vervangen
Vacuumslangen nakijken/vervangen

Dit gaat allemaal gebeuren als het wat mooier weer wordt, de spullen zijn allemaal binnen en mn handen jeuken maar het wil maar niet mooi weer worden als ik de gelegenheid heb  :eusa_wall:

De Wanli bandjes achterop laat ik ff zitten, ze vallen reuze mee nu mn achterasrubbers zijn vervangen, auto rijdt echt een stuk strakker nu
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate



Vraagje, dit slangetje richtsonder linksboven met slangklem zat niet op mijn originele carterventilatie, kan ik deze er uit rukken?

EDIT: richtsonder?
854 T-5 ROOD 1994

NinaPaul

Dat slangetje hoort op het spruitstuk te zitten. Loopt met de slang mee en zit op dezelfde inlaatbuis.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Arjanestate

heb het al gezien, die van mij heeft geen aansluiting op het inlaatspruitstuk. Op de PTC zit een slangetje die over de cilinderkop langs de bougiegaten loopt richting kerstboompje oid, dat zie wel weer als ik de boel aanluit

bij mij vervalt dus het slangetje met de slangklem(zie foto met mijn vraag hierboven)

hieronder een foto van de 'ringleiding'

854 T-5 ROOD 1994

thuur

Citaat van: Arjanestate op 02-04-2013 16:22:56
heb het al gezien, die van mij heeft geen aansluiting op het inlaatspruitstuk. Op de PTC zit een slangetje die over de cilinderkop langs de bougiegaten loopt richting kerstboompje oid, dat zie wel weer als ik de boel aanluit

bij mij vervalt dus het slangetje met de slangklem(zie foto met mijn vraag hierboven)

hieronder een foto van de 'ringleiding'

http://i45.tinypic.com/120m4iv.jpg

Controleer wel even met wat remmenreiniger en perslucht of de leiding nog open is. Anders kun je hem by-passen (is daar ook een NLs woord voor?) door een slangetje rechtstreek van het kerstboompje naar de PCV te trekken. Neem wel een zelfde dikte als de geleverde slang die je nu niet gaat gebruiken.


Gr 8)

Arjanestate

Thanx, zal er morgen ff naar kijken

Inlaatspruitstuk zit er weer op, morgen haal ik nieuwe pakkinkjes op vd injectoren, deze waren best wel hard geworden en een gasklephuispakking.

854 T-5 ROOD 1994