Levi's 850 2.5 10v LPi Grijs

Gestart door Levi_r, 28-04-2012 13:17:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Levi_r

Citaat van: innocenti op 26-01-2020 10:19:30
https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74243.0.html
Hier het verslag. Heldere glazen kon je altijd bij ET in Moergestel kopen. Passen op gewone lampen. Lichtbeeld is geweldig.

Top, thanks! Hebben jullie met montage van de projector in de lamp ook al veel moet afstellen van of gewoon met 't stelmechanisme, na montage?
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

innocenti

Met het stelmechanisme alles kunnen afstellen.

innocenti

#152
https://link.marktplaats.nl/m1507217622
En hier heb je heldere glazen. Nieuw zijn losse glazen 50/stuk. Dus een goeie deal. Passen op de orginele 850 behuizing

Levi_r

Mooie tip, gelijk gemaild.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Levi_r



Mede dankzij innocenti nu in het bezit van 2 units met helder glas. Heb even overwogen om eerst deze complete aftermarket units te modificeren, maar denk dat het met de originele achterkanten net iets beter oogt. Van 't weekend in ieder geval lekker aan de slag.

Ik zag ergens online ook voorbij komen dat iemand een heldere uitsparing heeft gefreesd / geschuurd / gepolijst. Dat oogt ook wel chique, maar ik vermoeid haast ondoenlijk veel werk.

Er zaten ook twee helder glas knipperlichten bij de set lampen die ik kocht, maar deze zijn niet helemaal helder, een beetje verweerd, dus laat ze eerst even voor wat het is. Kon je ook al wel zien in de foto van de advertentie, dus rekende nergens op:



Ondertussen is er als het goed is ook een benzine onderbreek relais onderweg van Verdampere.nl, wat mogelijk gaat helpen de motor weer net wat lekkerder te laten lopen.

Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

innocenti

Leuk dat je zo snel handelt na mijn tip.
Voor je begint t weekend zou ik een helder glas loshalen en op een originele monteren. Beoordeel of t glas netjes afsluit en beoordeel t visuele resultaat naast de andere heldere koplamp. Ik vermoed namelijk dat je terugkomt op je besluit. Orgineel lamp ziet er onafgewerkt uit met helder glas omdat door alle ribbels in t glas veel details aan t oog onttrokken worden. In mijn blog zie je n vergelijkbaar resultaat met V70 lampen van geribbeld glas naar helder glas.

Ik zal t weekend je bouwverslag volgen.

Thys

Citaat van: Levi_r op 27-01-2020 22:41:48




Ik mag het tapijt wel eens stofzuigen, zie ik nu ;D

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, veel succes met de ombouw!

Thijs

Levi_r

Ha, dus toch ook hier actief. Dank nog voor 't langsbrengen Thys!
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Thys

Citaat van: Levi_r op 28-01-2020 15:41:37
Ha, dus toch ook hier actief. Dank nog voor 't langsbrengen Thys!

Graag gedaan! Je woont daar prachtig trouwens.

Levi_r

Citaat van: Thys op 28-01-2020 19:16:21
Graag gedaan! Je woont daar prachtig trouwens.

Dank je! Zijn we ook erg blij mee.. maar we kijken nog wel uit naar iets met wat meer schuur / garage. een warme, doge sleutel plek staat wel op mijn verlanglijstje.

Gisteren het nieuwe relais binnen gekregen, en vanochtend gelijk geplaatst. Ik dacht dat het een tweedehands relais zou zijn, maar hij zag er hagelnieuw uit.



Vanochtend een kleine 45 km er mee gereden en vooralsnog is hij niet slecht gaan lopen zoals hij eerder deed. Nu kwam het niet altijd binnen 1 forensritje voor, dus finger crossed, maar so far, so good  :eusa_dance:

Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Ries van de Zilverschuit

'k Ben benieuwd... De mijne was ook nieuw, al deed de website anders vermoeden ja.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Levi_r

#161
Vandaag begonnen met het ombouwen van de koplampen. Het leek me inderdaad een goed idee in volledige aftermarket units te gaan gebruiken voor de ombouw. Zeker met het heldere glas valt de verweerde reflector aardig op. Omdat er echter 1 bevestigings moertje mist in een van de aftermarket units, wilde ik wel de origine behuizing gebruiken.

Originele lamp reflector zonder glas:


Beetje frutsen en ook de reflector komt los:


Met de multitool met zaagje is er ruimte voor de flens:


Er zaten zwarte schrouds bij de projectors, wellicht dat zilver mooier is, maar dat kan altijd nog. Dit zit in ieder geval netjes... so far so good.....:


Maar helaas.. de aftermarket reflector is niet diep genoeg :eusa_doh:


Dan toch maar de originele reflector gebruiken. Deze heeft helaas halverwege een verspringing, waardoor het iets minder makkelijk netjes monteert:


Dessalniettemin zit hij er strak in:


Groot licht LED had voor beste lichtbeeld verticaal gezeten, ipv 45 gr gedraaid:


Alles past ook gewoon, klepjes dicht (de LED voor grootlicht heeft actieve koeler, maar past net):


En het staat best netjes, vind ik:


Groot licht aan, de projector trekt daarbij de cut-off weg, geeft echt een hoop licht. Al doen de 5000 lumen LED's daar ook stevig aan mee:


Wellicht dat nog een klein daglicht LED je in de beide reflectoren, van zowel groot- als dimlicht, het echt afmaakt:


Anyway, al met al viel het best mee! Enige is nog afstelling. Net een stukje in het donker gereden en kan ze helaas met de standaard afstelling niet hoog genoeg krijgen. Als de auto stil staat, zakt 'ie wat in, waardoor me dat eerst niet opviel (staat hier voor de schuurdeur, waarop ik mooi kon projecteren.)

Zal ze dus weer los moeten halen en zorgen dat de projectoren iets hoger gericht in de reflectoren gemonteerd komen. Kon nog wel eens aardig wat trial and error worden...  :eusa_think:


Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Levi_r

Na volledige demontage en proberen de projector hoger gericht te monteren in de reflector (wat maar slecht leek te lukken) kwam ik bij het weer in elkaar te zitten achter dat de afsluit dekseltje tegen de achterkant van de xenon lamp kwam. Laat ik het dekseltje eraf, kan kan ik nog een aardig stuk hoger stellen, lijkt het.  :eusa_wall:

Bij het demonteren van de 2de lamp helaas een voetje afgebroken, dus nu even wachten met terug monteren tot de epoxy is uitgehard.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Levi_r

#163
Wel breekbaar spul, die reflectors:



Vooralsnog zit het wel weer goed in de auto, maar toch maar even op zoek naar een vervangende lamp met een goede reflector. Voor het mooie moet ik wellicht gewoon nieuwe halen, niet dat ik nu grootlicht te kort kom, maar het zal vast het beeld nog wat verbeteren en hopelijk minder breekbaar zijn. Heb 't idee dat ik de rechterlamp nu wel op de goede hoogte heb, de linker is wat moeilijker. Ik kan het pas goed zien in het donker en na even rijden natuurlijk.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

gero

Citaat van: Levi_r op 01-02-2020 21:11:47




Dan toch maar de originele reflector gebruiken. Deze heeft helaas halverwege een verspringing, waardoor het iets minder makkelijk netjes monteert

Dessalniettemin zit hij er strak in:


Ik heb bij de ombouw toch iets weg moeten slijpen om het geheel vlak te krijgen, zodat het beter past, als de projectorlens wordt gemonteerd dan zie je er toch niks van.