waarschuwingslampjes + turbo druk meter

Gestart door rspddcnl, 03-05-2012 20:41:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rspddcnl

 ::) ::) ::)


Ben er achter gekomen dat mijn turbo meter niet verder komt dan de helft van de schaal.
Na een stuk gereden te hebben, heb ik niet het idee dat ik echt minder vermogen heb.
De meter gaf eerder altijd 3/4 aan.

Tijdens de rit, en naar een hoog toerental, zijn spontaan de volgende waarschuwings lampjes gaan branden:

-Waterreservoir ruiten wissers
-Soms SRS lampje
-Handrem lampje
-Accu lampje
-Koelwater lampje
-Lampje rem uitvallen

Dacht dat de zomer er aan kwam. :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

But its volvo time again.

Iemand suggestie?????

Groetjes rene

antraciet

abs computer? en te weinig koelvloeistof

Marc O.

Bij mij gingen gisteren het ABS lampje en iets later het SRS lampje branden. Half uur later stond ik stil langs de kant van de weg en bleek de dynamo stuk te zijn. Weet niet hoe lang je dit al hebt, maar als het net een kwartiertje is dan zou ik je dynamo eens doormeten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rspddcnl

Koelvloeistof zit er genoeg in.

De lampjes zijn vandaag gaan branden. Ze gaan ook weer uit.
Wat ik gemerkt heb is dat ze gaan branden wanneer je door trekt (kick down).
En ook daarna gaan ze soms weer ff uit. Heb er in iedergeval noot last van gehad.
Andere(gerepareerde ABS controller heb ik reeds er in zitten).

Kan me trouwens niet voor stellen dat het niet goed functioneren van de turbo meter hier iets mee te maken heeft.

:o :o :o :o

Iemand daat nog een tip over (turbo druk meter)


:eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: rspddcnl op 03-05-2012 21:03:32
Kan me trouwens niet voor stellen dat het niet goed functioneren van de turbo meter hier iets mee te maken heeft.

:o :o :o :o

Iemand daat nog een tip over (turbo druk meter)


:eusa_whistle:

Marc geeft je al een tip, in zijn laatste zin.

Ronald21

#5
check dynamo zolas reeds aangegeven

ca 14.3 V op dynamo is ok (meet tussen massa/huis dynamo + aansluiting onder rode dop)

ca 14 V op accu zelf  is OK bij lopende motor

by the way turbometer is pneu-mechanisch en heeft niks direkt met elektra te maken

kan wel enigzins voorstellen dat motor in noodloop gaat en geen volledige turbodruk meer geeft maar het kan ook toeval zijn echter je zegt dat je geen verschil in vermogen meet dus onwaarschijnlijk

rspddcnl

Zal morgenvroeg ff de spanning van de dynamo checken.

Voor mijn gevoel heb ik niet echt beduiden vermogens verlies.
Zal de vacuum slangen ff nalopen morgen.


Gr. rene

ulkeman

turbo druk meter een kapotte vacuum slang.

de rest kan ook aan massa of plus liggen.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

rspddcnl

 :) :( :)

Heb de accu gemeten, deze geeft 12,5 volt weer, met draaiende motor 13.8
Wou tevens de dynamo meten, maar daar kom je volgens mij niet echt makkelijk bij, iemand een tip (meetpunt dynamo). Tevens een stuk gereden geen lampjes die branden.
Ziet er naar uit dat ze gaan branden wanneer je in de S stand door trekt richting 5000-6000 toeren.


Vaccuum slangen na gekeken, heb er een vervangen, mocht niet helpen, turbo druk meter komt niet boven de helft v/d schaal.

Groetjes rene

KIM

Waar staat de turbodrukmeter bij stationair draaien?

rspddcnl

Bij stationair draaien staat hij links, wanneer je gas geeft en stil staat gaat hij iets naar het midden toe.



:eusa_pray:

KIM

Helemaal links of op 1/4?
En als de motor stilstaat? Op de helft?

rspddcnl

Dan staat de meter zoals jij al zegt op 1/4. en wanneer de motor uit is staat ie in het midden.

Gr. rene

KIM

Toch vreemd. Je zou zeggen dat er dan geen turbodruk is. Weet je zeker dat je geen vermogensverschil voelt?
De rest van de lampjes kan liggen aan een contactslot dat aan het overlijden is of een dynamoprobleem.

R.Bijl

Komt hij tot het midden van het witte vlak of tot de helf van de hele meter?
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....