forumfotogrootte

Gestart door mario, 20-08-2004 11:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mario

Citaat van: Boom op 16-08-2004 14:51:01
Citaat van: Pethconi op 16-08-2004 14:10:44

Ich bin mod nah.... nee ik weet eerlijk gezegd niet een hoe je het formaat kan aanpassen... nog nooit een te grote foto geplaatst denk, maar denk dat je zo alles goed ziet.....  ;)

In photoshop foto openen. Dan naar Image size gaan en daar intypen: 640*480 ;)

Nee hoor, helemaal niet nodig, type gewoon in:

[img width=640 height=480]http://site.com/image.gif[/img]
:) ;) :(

Johann

Citaat van: mario op 20-08-2004 11:38:18
Nee hoor, helemaal niet nodig, type gewoon in:

[img width=640 height=480]http://site.com/image.gif[/img]

Daar verander je de bestandsgrootte niet mee.

Naast dat 640 x 480 beter past binnen het forum venster is het hoofdzakelijk om de grootte van het bestand te doen. Sommige 1280 foto's kunnen wel 1 mb per stuk zijn. Leuk voor de modem en GPRS gebruikers..(Ja die bestaan nog)

Foto's dus altijd in het orginele 640 x 480 formaat op je hosting plek zetten en van daar plaatsen.

mario

Citaat van: Johann op 20-08-2004 12:35:58
Citaat van: mario op 20-08-2004 11:38:18
Nee hoor, helemaal niet nodig, type gewoon in:

[img width=640 height=480]http://site.com/image.gif[/img]

Daar verander je de bestandsgrootte niet mee.

Naast dat 640 x 480 beter past binnen het forum venster is het hoofdzakelijk om de grootte van het bestand te doen. Sommige 1280 foto's kunnen wel 1 mb per stuk zijn. Leuk voor de modem en GPRS gebruikers..(Ja die bestaan nog)

Foto's dus altijd in het orginele 640 x 480 formaat op je hosting plek zetten en van daar plaatsen.

idd, je hebt gelijk vwb bestandsgrootte  :-[, dit is slechts de afbeeldingsgrootte op het forum ivm leesbaarheid
:) ;) :(

Entuscan

#3
Trek gewoon die foto lekker groot (veel mooier).  Zet ze op je HD. Gebruik dan de imageresize tool van Windows XP Hier te downloaden 521Kb Dan heb je heel die photoshop ed niet nodig om gewoon een simpele resize te doen. Gewoon de bestanden selecteren, rechtermuis -> resize en formaat kiezen. Hupla

Vervolgens post je hier de 640x480 afbeelding met een linkje naar de grote foto erbij.

Iedereen tevreden en is slechts een paar seconden meer werk.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

denkweb

Een heel mooi gratis bewerkingsprogramma voor de handige mensen onder ons:

'Groepen foto's hernoemen, van tekst voorzien, formaten wijzigen, albums maken'

Irfanview
er is ook een Nederlandse taalpatch!

Raf

Citaat van: denkweb op 21-08-2004 09:53:24
Een heel mooi gratis bewerkingsprogramma voor de handige mensen onder ons:

'Groepen foto's hernoemen, van tekst voorzien, formaten wijzigen, albums maken'

Irfanview
er is ook een Nederlandse taalpatch!

ik vind de resize bij irfanview behoorlijk slecht.
je krijgt een veel te hoekige foto!
persoonlijk houd ik het bij photoshop, geeft (volgens mij) nog steeds het beste resultaat.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Rad

Wat ik veel gebruik (op de zaak, onder W2K) is Easy Thumbnails, ook gratis en erg simpel in gebruik. Levert hele mooie plaatjes op.

Walter

nog een prettig gratis programma: Paint.net. Ik werk hier bij Hooftman mee, lijkt op photosjop

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Frans 50

Als je het nu helemaal niet meer snapt... dan dit voor XP gebruikers..

Op de foto gaan staan, rechter muis knop, kopieren naar ... email ontvanger.. formaat aanpassen JA. versturen naar je eigen mail adres de plaatjes vervolgens opslaan als....

Simpeler kan het haast niet... niets down loaden... gewoon even doen...
:eusa_clap:
groeten...

Frans

mehn

Dat is wel erg omslachtig. Makkelijker is gewoon de foto te posten, als die te groot is wordt het formaat automatisch aangepast.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 17-12-2006 20:02:44
Dat is wel erg omslachtig. Makkelijker is gewoon de foto te posten, als die te groot is wordt het formaat automatisch aangepast.

Is dat zo?

Ik ga ze altijd eerst verkleinen voordat ik ze plaats.......  :-[ :eusa_doh:

mehn

Citaat van: elianmars op 17-12-2006 20:10:57
Citaat van: mehn op 17-12-2006 20:02:44
Dat is wel erg omslachtig. Makkelijker is gewoon de foto te posten, als die te groot is wordt het formaat automatisch aangepast.
Is dat zo?
Ik ga ze altijd eerst verkleinen voordat ik ze plaats....... :-[ :eusa_doh:

Nou, de foto zelf wordt niet verkleind, maar wel de foto die in de tread te zien is.
Voordeel: je hoeft geen 35" scherm
Nadeel: de hele foto moet wel worden geladen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 17-12-2006 20:02:44
Dat is wel erg omslachtig. Makkelijker is gewoon de foto te posten, als die te groot is wordt het formaat automatisch aangepast.
Het weergave formaat inderdaad wel, het bestandformaat niet.

Neem deze twee foto's:





De eerste is 99 kb (eigenlijk nog aan de grote kant), netjes in 800 * 533 pixels. Het origineel is ook 800*533
De tweede is 785 kb (!) in de browser geresized naar 800*533. Het origineel is in 1280 * 853.

Je kan op die manier zelfs een dergelijk grote foto in 100 pixels hoog proppen (handtekening):



Bekijk de eigenschappen maar eens... 785 kb !

Even resizen heeft dus wel zin.
Ik stel voor om medio 2007 voor de foto topics en de Blogs naar een maximale foto resolutie te gaan van 1024*768.  17" & 19"(1280*1024) schermen (of groter) zijn echt geen uitzonderingen meer, artistieke kunsten komen dan beter tot hun recht.





FGG

Wat bij mij werkt om mee te beginnen:

- Vanaf de digitale camera is de foto ca. 1.2MB en 2304x1536
- Vervolgens open ik de foto in PaintShop Pro en sla 'm vervolgens weer op. Het resultaat: 2304x1536 maar nog slechts 450kB
- Wanneer je 'm vervolgens nog eens wilt verkleinen met 50% met een willekeurig programma dan blijft er een zeer acceptabele foto over van 1152x768 van 120kB

Ik weet niet of 't nog reëel is om rekening te houden met inbelverbindingen. Mensen met een inbelverbinding zullen echt de draadjes met foto's wel vermijden, lijkt me zo.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Derks


Citaat van: Entuscan op 20-08-2004 14:07:21
Trek gewoon die foto lekker groot (veel mooier).  Zet ze op je HD. Gebruik dan de imageresize tool van Windows XP Hier te downloaden 521Kb Dan heb je heel die photoshop ed niet nodig om gewoon een simpele resize te doen. Gewoon de bestanden selecteren, rechtermuis -> resize en formaat kiezen. Hupla

Vervolgens post je hier de 640x480 afbeelding met een linkje naar de grote foto erbij.

Iedereen tevreden en is slechts een paar seconden meer werk.


Dit blijf ik toch de makkelijkste manier vinden. Werkt super en is gewoon een officiele microsoft tool die je zonder gevaar kunt downloaden.


gr derks