Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Er is ook een peilstok aanwezig. Deze zit vrij diep en is geel van kleur, even zoeken

Sbv

http://www.justanswer.com/volvo/6o26e-volvo-c70-hello-2004-volvo-c70-transmisson.html
Onder het gele cirkeltje kan je vrij diep een gele peilstok vinden, mogelijk is deze wat grijs/zwart geworden van vuil.
Er staat een H en een C op van Hot en Cold

Hier nog wat meer in de diepte

Hier een handleiding voor de V70, letwel dit is van een 2004, maar veel verschillen doet het niet
http://www.volvocars.com/nl/sales-services/services/owners-information/v70/pages/v70-my04.aspx

Racingbrick

Peilen met draaiende motor, en die gele dop zit achter een hete waterslang bij een turbo motor.


Tiago

Sorry, Sbv, ik heb de peilstok niet kunnen vinden. Wel, een wit containertje dat gewoonlijk niet voorkomt op foto's of tekeningen. Ik heb een paar foto's gemaakt. Als je me je emailadres geeft op ttalho@gmail.com, dan zal ik ze je toesturen.

ulkeman

waarom plaats je ze niet hier?
dan kan iedereen advies geven :eusa_think:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Henk855

#35
Citaat van: ulkeman op 30-06-2012 11:57:19
waarom plaats je ze niet hier?
dan kan iedereen advies geven
:eusa_think:

Helemaal juist.

En een peilstok moet er zitten, zit ie er niet dan zal er een buis moeten zitten waar hij in hoort.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

KIM

Citaat van: sjors855 op 30-06-2012 12:10:08

En een peilstok moet er zitten, zit ie er niet dan zal er een buis moeten zitten waar hij in hoort.

Dat vind ik nogal een uitspraak als je de geartronic niet kent.
Bij Audi en BMW kun je dan lang gaan zoeken in sommige modellen...

Henk855

Citaat van: KIM op 30-06-2012 12:18:34
Citaat van: sjors855 op 30-06-2012 12:10:08

En een peilstok moet er zitten, zit ie er niet dan zal er een buis moeten zitten waar hij in hoort.

Dat vind ik nogal een uitspraak als je de geartronic niet kent.

Bij Audi en BMW kun je dan lang gaan zoeken in sommige modellen...

Ik refereer onder anderen naar het antwoord van SVB, berichten op internet en de problemen die een kennis van mij heeft gehad met zijn V70N met geartronic.
Ik snap jou opmerking dan ook eigenlijk niet Kim?

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Citaat van: ulkeman op 30-06-2012 11:57:19
waarom plaats je ze niet hier?
dan kan iedereen advies geven :eusa_think:

Omdat het Tiago  niet lukt om foto's te plaatsen  ;)

Sbv

Citaat van: KIM op 30-06-2012 12:18:34
Citaat van: sjors855 op 30-06-2012 12:10:08

En een peilstok moet er zitten, zit ie er niet dan zal er een buis moeten zitten waar hij in hoort.

Dat vind ik nogal een uitspraak als je de geartronic niet kent.
Bij Audi en BMW kun je dan lang gaan zoeken in sommige modellen...
bij mijn v70n D5 uit 2007 ook, daar zit geen peilstok meer.

Ik verwacht wel dat er 1 zit  bij deze.

Zal hem mailen, dan plaats ik de foto's wel

Jeroentjuh

Daar zit die....


En dit is hem...

mxeryus

Welkom, ben zelf net terug uit mijn geadopteerde vaderland  ;) (Moncarapacho/Fuseta). Is het niet lastig om de Volvo daar te (laten) onderhouden? Ik weet dat er wat Britten in Loule zitten met de nieuwste Bosch apparatuur, maar da's niet bepaald naast de deur vanuit.... Mertola? Porco preto?  :eusa_drool:

Tiago

Waarde Ulkeman,
Dat is een beetje het probleem.... nog niet het geduld opgebracht om uit te vogelen hoe men foto's plaatst. Maar Sbv is zo vriendelijk in deze zijn hulp aan te bieden. M.a.w. foto's volgen...

Henk855

Tiago, had je de post van Jeroentjuh  gezien? Die laat duidelijk zien waar de peilstok zit?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Tiago

Ik moet hééél diep door het stof nu....
Na de foto van Jeroentjuuuh... heb ik net zo lang blind in de diepte gegraaid tot één mijner worstvingers achter iets beweeglijks bleef haken en... warempel, ik kon daarna een geel (en uitermate droog) peilstokje onder de auto vandaan graaien. Waarom zit dat ding zo verschrikkelijk diep? Worden die wagens gemaakt door kabouters?
En trouwens waarom wordt van één en ander met geen woord gerept in het owner's manual?
Ik weet 't, ik weet 't, allemaal smoesjes mijnerzijds.... ik heb gewoon niet goed genoeg gekeken vanmorgen,.... ehhhh, gevoeld. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!
Nu hoef ik morgen alleen nog maar de halve motor weg te slopen om het gat terug te vinden waar de peilstok inhoort en... om de vuldop te vinden waar de ATF-olie ingemieterd dient. Maar.... tevredenheid overheerst. Heb ik het antwoord toch gevonden dankzij mijn nieuwe vrienden op het Volvo850Forum, waar ik - zo liet Kim mij in bedekte termen al weten - helemaal niet thuishoor met mijn kennelijk minderwaardige Volf V70 T5. Bedankt allemaal voor jullie hulp. Zij wordt zeer op prijs gesteld. Ennehhh, ach.... de huid rond pols en onderarm zal te zijner tijd wel teruggroeien, schat ik.
En sorry, Jeroentjuuuh, dat ik in eerste instantie je foto niet had gezien.... ik had niet in de gaten dat er inmiddels meer reacties binnengekomen waren en dat die doorgeschoven waren naar pagina 2. Ik zat met mijn vorige reactie nog onderaan pagina 1 te klooien. Haha! Ja, nieuw hier... en zo.